ראשי מבזקים ההשלכות הצפויות של מדיניות המחירים האחידה של ניקון בארה”ב

ההשלכות הצפויות של מדיניות המחירים האחידה של ניקון בארה”ב

3
0

חברת ניקון הודיעה לאחרונה על מדיניות מחירים חדשה בארה”ב המכונה Unilateral Policy. בקצרה, על פי מדיניות זו חברת ניקון תקבע מעתה מחיר סף מתחתיו תעניש כל חברה הקונה ממנה ומוכרת ללקוחות. אופן הענישה תואר במסמך אותו פרסם לאחרונה האתר nikonrumors (בגדול מדובר בענישה בשלבים כאשר כל מקרה של חריגה מן הנהלים גורר הפסקת משלוחים של חברת ניקון לחנות למשך תקופה נתונה – עניין אשר עשוי להיות לא פשוט עבור חלק מן החנויות).

מה מנסה ניקון להשיג במדיניות החדשה? לדבריה המטרה היא ליצור רף מחיר אחיד פחות או יותר עבור הקונה כך שלא יצטרך “לרדוף” אחר הדיל הטוב ביותר. בפועל אם תצליח ניקון במדיניותה הפרשי המחירים והמבצעים של חנויות שונות על מוצרי ניקון צפויים להיעלם במידה רבה בארה”ב.

גורמים בתעשיה איתם שוחחנו היו ספקניים באשר ליכולתה של ניקון להצליח במהלך אפילו בגבולות ארה”ב. אף שחנויות רבות בארה”ב רוכשות מצלמות, עדשות ומבזקים מן הנציגות הרשמית של החברה, יש בארה”ב גם לא מעט יבוא “מקביל” וכמו כן פועלות בארה”ב (ובעולם כולו) חברות סחר שונות הקונות מלאים של אלפי מוצרים במחירים נמוכים ומוכרות אותם לחנויות. חברות סחר אלו לא אמורות ככל הנראה להיפגע ממדיניות המחירים החדשה וזאת משום שהחברות אינן מוכרות מוצרים ללקוחות סופיים ולפיכך אין לניקון דרך פשוטה לנתר את המחירים אותן הם מציעות לחנויות.

מצד שני, לפחות לכאורה, יש סימנים כי חנויות גדולות כמו B&H כבר פועלות בכדי ליישם את ההוראה החדשה של חברת ניקון וזו האחרונה הסירה מן המלאי חלק מן המוצרים “ביבוא אפור” המופיעים באתר החנות (ההפרשים בין יבוא רשמי לאפור בחנות עשויים להגיע לעשרות ובמקרים מסוימים אף מאות דולרים למוצר).

כיצד אם בכלל ישפיע המהלך על השוק הישראלי? ראשית – אם אכן תצליח ניקון לכופף את ידן של החנויות הגדולות בארה”ב (עניין לא ברור לחלוטין לנוכח הכוח הרב של חנויות כמו B&H ואדורמה), רוכשים ישראליים עשויים להיתקל כבר מאמצע החודש במחירים גבוהים יותר לחלק מן המוצרים של  חברת ניקון בחנויות בארה”ב. עבור אלו הרוכשים מוצרים בארץ ההשפעה עשויה להיות עקיפה בהרבה אם בכלל תורגש. חברת הדר (יבואנית ניקון לישראל) איננה רוכשת את מוצריה בארה”ב ולפיכך ספק אם יתחולל שינוי כלשהו בתמחור מוצרי החברה (לטוב או לרע). כמובן אין זה סוד שבארץ קיים שוק ייבוא מקביל נרחב, אך גם כאן ספק אם אנו צפויים להשפעה גדולה וזאת משום שחלק ניכר מן היבואנים והחנויות רוכשים מחברות סחר אשר כאמור לא צפויות כפי הנראה להיות מושפעות מן המהלך.

עדכון:

ב-16/10 צפויה להיכנס המדיניות החדשה לתוקף ומחירי המוצרים במספר חנויות גדולות בארה”ב יעלו. הינה כמה דוגמאות לעדשות ניקון ב-B&H ומחירן כיום (אפור) מול מחירן הצפוי (רשמי) אחרי השינוי (מי שחשב לרכוש אחת מהמן מן החנות – מוטב כי יזדרז):

האם תצליח מדיניות היד החזקה של ניקון?

Nikon japna logo

 

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

3 תגובות

  1. Avatar

    דני

    30/10/2011 ב 10:23 AM

    אפשר לצלם גם ב CANON

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    30/10/2011 ב 10:45 AM

    או בסוני או בפנטקס או בפנסוניק וכו’.
    מי שיש לו קיט ציוד של ניקון לא רוצה בהכרח לעבור חברה ולא ימכור ציוד באלפי דולרים סתם כך. יש כאן בעיה שרק מחריפה עם מה שקורה עכשיו בתאילנד.

    השב

  3. Avatar

    ניקון בייבי

    22/11/2011 ב 4:46 PM

    המממ קנון קורצים לי מתמיד

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *