ראשי מבזקים הכרזות EasyShare C1550 – ומה קרה לחברת קודאק

EasyShare C1550 – ומה קרה לחברת קודאק

0
0

חברת קודאק הכריזה מוקדם יותר השבוע על דגם קומפטי חדש – EasyShare C1550. ידיעה זו צפויה לגרום פיהוק לרוב המוחלט של חובבי הצילום. כיצד הפכה קודאק מאחד ממותגי הצילום המובילים ומשם דבר בעולם הצילום לחברה המוכרת מצלמות קומפקטיות בסיסיות במחירי רצפה?

קודאק קומפקטיות במחירי רצפה?

EasyShare C1550 front

הינה כמה נתונים שאולי ידעתם ואולי לא לגבי חברת קודאק:

  • קודאק אולי לא הייתה החברה שהמציאה את תחום הצילום אבל במהלך המאה ה-20 אחיזתה בו הייתה כה גדולה עד כי בשלב מסוים 76% משוק הצילום האמריקני היה שייך לחברה.
  • קודאק דווקא כן הייתה הראשונה לפתח את המצלה הדיגיטלית– עוד ב-1975 אך באותה תקופה לא הייתה דרך יעילה להציג את התמונות מלבד מסך הטלויזיה (ברזולוציה נמוכה).
  • קודאק התבססה על הכנסותיה ממכירות הנוגעות לצילום האנלוגי ובמשך שנים רבות סירבה להיכנס לתחום הצילום הידיגטלי עד שזה הפך מבוסס.
  • בשנים האחרונות החברה מפסידה בכל שנה מאות מיליוני דולרים והיא מנסה להתמקד מחדש בתחום הצילום הדיגיטלי (בנתיים לא בהצלחה יתרה), בתחום ההדפסה ובניצול תיק הפטנטים הגדול שלה.

המצלמה הדיגיטלית הראשונה בעולם מבית היוצר של קודאק – דצמבר 1975

Kodak first digital camera

אז כיצד הפכה קודאק משם דבר בעולם הצילום לחברה המוכרת מצלמות קומפקטיות באיכות נמוכה ב-79.99$ בחנויות כלבו? התשובה קשורה כנראה בעיקר לניהול כושל. במקום לאמץ את עולם הצילום הדיגיטלי אותו יצרו מהנדסי החברה עצמם, היא סירבה להבין ולהפנים את המהפכה הדיגיטלית עד שהיה מאוחר מידי. בשלב זה מוצריה כבר לא היו תחרותיים וכל שנותר לה הוא להילחם על נתחי שוק ברף התחתון ביותר של עולם הצילום (תחום בו מתח הרווחים נמוך מאד ואלו מגיעים בעיקר ממכירה בכמויות גדולות). קודאק ניסתה להיכנס אל שוק מצלמות הרפלקס הדיגיטליות במהלך שנות ה-90 וראשית שנות ה-2000 אך היא לא הצליחה לשרוד בשוק התחרותי מאד מול חברות כמו קנון וניקון ובמקום זאת התמקדה בייצור חיישנים גדולים עבור יצרניות הפורמט הבינוני (הרוב המוחלט של היצרניות עושות שימוש בחיישנים של קודאק) ועבור חברת לייקה (דגמי ה-M8 וה-M9 עושים שימוש בחיישני קודאק כמו גם ה-S2).

האם קודאק תצליח להמציא את עצמה מחדש בשוק הצילום? קשה לחזות בשלב זה. אולי תחת הנהלה חדשה לחלוטין המוכנה לקחת סיכונים בכדי להציל את החברה נראה דור חדש של מוצרים אשר אינו פונה בהכרח אל פלח השוק הנמוך (או הגבוה) ביותר. את ניצניו של תהליך כזה טרם ראינו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *