ראשי מבזקים סוני: מצלמה עם שלושה חיישנים ורגישות חסרת תקדים?

סוני: מצלמה עם שלושה חיישנים ורגישות חסרת תקדים?

1
0

ברחבי האינטרנט ניתן למצוא שמועות משמועות שונות מתחום הצילום. מתוכן אנו מלקטים לרוב שמועות משני סוגים בלבד: שמועות אשר רמת סבירותן גבוהה ושמועות בעלות סבירות מסויימות אך בעלות עניין רב. השמועה אותה הביא אתמול האתר photorumors נופלת ללא ספק לקטגוריה השנייה.

על פי השמועה סוני מתכננת להכריז בקרוב על מצלמת רפלקס חסרת מראה (מסדרת האלפא) בעלת 3 חיישנים (לא ברור לחלוטין אם הכוונה לשלושי חיישני CCD או CMOS) כל אחד ברזולוציה של 6 מגה פיקסל אשר שילובן יחד יאפשר קבלת תמונה ברזולוציה מקסימאלית של 16 מגה פיקסל ורמת רגישות חסרת תקדים של 819,200 ISO.

מצלמות בעלות שלושה חיישנים אינן טכנולוגיה חדשה בשוק הצילום אבל הן מקובלות לרוב בתחום הוידאו. חברת סיגמא משלבת במצלמותיה המתקדמות חיישני Foveon העושים שימוש בשלוש שכבות שונות. בדגם ה-SD1 אשר הוכרז סמוך לתערוכת פוטוקינה 2010, הצליחה סיגמא לשלב שלושה שכבות חיישן לקבלת תמונה בת 15.3 מגה פיקסל (כאמור לא ברור האם התמונה אותה תוכל לספק מצלמה דומה של סוני תגיע לרזולוציה דומה).

סיגמא SD1 – שלוש באחד – בקרוב בסוני? (צילום: אופיר אילוז)

sigma sd1 body

כיום המצלמות בעלות הרגישות הגבוהה ביותר בשוק הצרכני הן ה-DS3 של ניקון וה-EOS-1D Mark IV של קנון – שתיהן עם קצת יותר מ-100,000 ISO – אם אכן יש אמת בשמועה הנוכחית סוני תקפיץ באחת את הרגישות במספר סטופים (אם כי נושא הרזולוציה כאמור אינו ברור לגמרי). מידת הסבירות של השמועה הנוכחית אינו ברור, אך אין ספק שסוני משקיעה רבות בפיתוח חיישנים בתקופה האחרונה ולמרות שהדור האחרון של חיישני החברה זכה לתשבוחות רבות (הדבר בא ליד ביטוי בין השאר בביקורות אודות ה-D7000 של ניקון וה-K5‘ של פנטקס העושות שימוש בדור האחרון של חיישני סוני), מדובר למעשה בהתפתחות אבולוציונית בלבד ביחס לדור הקודם. פיתוח מערכת המבוססת על שלושה חיישנים גדולים תהיה ללא ספק שינוי מוחלט בקו אותו נקטה סוני עד כה. אנו נמתין ונראה כיצד דברים יתפתחו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

תגובה אחת

  1. Avatar

    אחד שאכפת לו

    16/01/2011 ב 2:52 PM

    קודם כול שישפרו את הרעש הדיגטלי שיש במצלמות ואת הצילום בתנאי תאורה נמוכיים ואיך סוני תיטפל בבעיה של יתחממות החישנים שלה זה יותר חשוב

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *