ראשי מגזין מציאות ברשת אנו ממליצים: מתנות לצלמים לשנת 2021

אנו ממליצים: מתנות לצלמים לשנת 2021

1
0

חגי סוף השנה בחו”ל מתקרבים ואיתם גם אירועי הקניות הגדולים ברשת. באתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid החלטנו לפרסם סרטון עם רשימה של מוצרים שאנו עובדים איתם בסטודיו ויכולים להוות מתנות שימושיות לצלמים ויוצרי תוכן שאתם רוצים בטובתם (וגם לעצמכם כמובן).

מתנות לצלמים גרסת 2021 – מתוך אתר הבת LensVid.com

הזרועות המושלמות – Ifootage Spider Crab

לאחר שניסינו יותר מחצי תריסר זרועות של מיטב היצרניות בשוק אנו יכולים לקבוע באופן חד משמעי שזרועות ה-Spider Crab הם לא פחות מהרולס רוייס של מוצרי האחיזה בשוק.

פרסמנו כאן בעבר הלא רחוק ביקורת מקיפה אודות ה-Spider Crab ולא נחזור על כולה כאן. כן נאמר כי לדעתנו ifootage פתרה את כל הבעיות בהן נתקלנו לאורך השנים עם זרועות – הן סופר חזקות, ארגונומיות (נעילת פרפר גדולה), בעלות ראשים נשלפים עם מנגנון אנטי סיבוב הכולל arri pins הנכנסים פנימה וגומי מונע סיבוב (במקרה ואין שימוש ב-arri pins). הראשים מאפשרים גם חיבור נוח כשהם בנפרד מה שאומר שלא צריך לסובב את כל הזרוע בשביל לחבר מוניטור למשל, אלא רק את הראש אותו מכניסים אחר כך בקלות חזרה לתוך המתאם בזרוע.

מעבר לכך הזרועות מגיעות גם עם חיבור cold shoe בשני הקצוות אותו אפשר להסיר אם מעדיפים הברגות רגילות (בכל פין יש בקצה חיבור 3/8″ הנכנס פנימה אם יש צורך והופך לחיבור 1/4″ 20 סטנדרטי). בקיצור אין מילים, פשוט זרוע מושלמת. אם יש בכל זאת קאטצ’ זה המחיר (410 ש”ח או 480 ש”ח בארץ מחנות היבואן – עבור גרסת ה-17 ס”מ וה-27 ס”מ בהתאמה) ועדיין, לכל מי שרוצה זרוע מקצועית חזקה, אמינה, שקל לעבוד איתה ולא מסתובבת בטעות – החיפוש נגמר.

אגב, אחד היתרונות הגדולים הוא שבניגוד לחו”ל שם קשה מאד לאתר כרגע חנות שמחזיקה במלאי את ה-Spider Crab (ל-ifootage יש קושי לעמוד בדרישה הרבה למוצריה, ולא מהיום), דווקא בארץ ניתן למצוא כמות מסויימת במלאי אצל היבואן – חברת ABS (לפחות בפעם האחרונה שבדקנו), מומלץ בחום.

זרועות ה-Spider Crab – פשוט מושלמות

Spider Crab

מברג רחב – PB Special flat screwdriver size 7

מברג אולי נשמע כמו מתנה מעט מוזרה אבל תקשיבו לנו. לא עובר יום בסטודיו שאנו לא צריכים להבריג מתאם כלשהו לאביזר כזה או אחר (לרוב מדובר על פלטות למצלמות או עזרים). בהרבה מקרים ההברגה מחייבת מברג שטוח. אז אפשר להשתמש במטבע (מאד לא נוח ומי בכלל מסתובב עם מטבעות היום), או מברג שטוח רגיל (אלו כמעט תמיד דקים מידי ולא עושים את העבודה). כאן נכנס לתמונה המברג המיוחד של PB השוויצרית.

המברג הזה נוצר במיוחד עבור צלמים, אנשי תאורה וגריפ ומשתמשים מקצועיים אחרים מהתחום הזקוקים למברג עם אחיזה ארגונימית וראש שטוח עבה. המברג הזה מאפשר הפעלת כמות גדולה של כוח מצד אחד אבל בצורה עדינה מספיק בכדי לא להרוס את ראש הבורג (ותאמינו לנו זה הדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה), והוא עובד נפלא.

אנו הזכרנו את המברג הייחודי הזה לראשונה בכתבה שלנו על “ארבעת העוזרים הקטנים” מוקדם יותר השנה וכמו במקרה של הזרועות, החיסרון היחיד שלו הוא המחיר (בכל זאת מוצר משוויץ המיוצר במדינה), אבל גם הוא שווה כל דולר (לרכישה מאמזון).

אגב אם אתם מעוניינים בכלי קצת יותר אוניברסאלי (וטיפה יותר זול) ל-smallrig יש folding toolset המיועד לצלמים עם מגוון מברגים שונים (אולי לא ארגונומי כמו ה-PB אבל יעשה את העבודה).

ה-PB Special flat screwdriver size 7 – מברג שטוח ייעודי לצלמים

PB Special screwdriver 7

אביזר הפרודוקטיביות המושלם ליוצרי תוכן – Stream deck

את ה-Stream Deck של Elgato סיקרנו כאן לא פעם (ראו כאן וגם כאן). כבר מזמן לא מדובר רק במלקדת קיצורים לגיימרים וסטרימרים, אלא בתוסף הפרודוקטיביות השימושי ביותר שאנו מכירים עבור יוצרי תוכן (ו-power users בכלל).

הייחוד של המוצר הוא לא רק בחומרה (מקלדת עם כפתורים שהם בעצם מסכי צבע זעירים שניתנים לתכנות והחלפת טקסט/תמונה), אלא בראש ובראשונה בתוכנה. צוות הפיתוח של המוצר מגרמניה (אנו עבדנו במשך השנים לא מעט עם המתכנת הראשי של הפרויקט שעזב לא מזמן), עשה עבודה מדהימה בפיתוח תוכנת שליטה מותאמת אישית המאפשרת לעורכי תמונה, וידאו אודיו ובעצם לכל משתמש מחשב מתקדם, להתאים את קיצורי הדרך שאיתם הוא עובד בצורה האופטימאלית.

אנו עובדים עם מספר יחידות של Stream Deck בבית וסטודיו ולא יכולים אפילו לחלום לחזור לעבוד בלעדיהן. החיסרון היחידי הוא שלב יצירת הקיצורים האישיים שיכול לקחת לא מעט זמן (וזאת למרות שאפשר להוריד קיצורים שאחרים יצרו ולהתאים אותם לשימוש שלכם). אגב בגרסאות התוכנה האחרונות יש אפשרות להוריד מתוך התוכנה בחינם ערכות של אייקונים עבור תוכנות פופולאריות כמו פוטושופ ופרמייר (הן לא מושלמות אבל יכולות לעשות את העבודה ויש כמובן גם היצע נרחב יותר ברשת).

ה-Stream Deck מגיעים בשלושה גדלים כרגע עם 6 מקשים, 15 מקשים או 32 מקשים (קישורי רכישה מאמזון) וכולם מעולים בהתאם לצרכים שלכם (אגב בעדכון האחרון הוסיפו ב-Elgato אפשרות להוספת “עמודים” מה שאומר שכפתור פיזי אחד מוקדש למעבר למסך הבא אם תבחרו בכך וניתן בעצם לקבל עוד ועוד כפתורים ככל שתרצו אז כבר לא חייבים מקלדת גדולה – פשוט תענוג).

ה-Stream Deck – מקלדות הפרודוקטיביות המושלמות לכל יוצר תוכן

stream deck

חצובה ושלט נטען לסוני/קנון – Sirui 3T-R

אנו לא באמת צריכים חצובה שולחנית בסטודיו כל יום אבל בשלט אלחוטי למצלמה אנו משתמשים הרבה מאד. אחת הבעיות העיקריות של שלטים אלחוטיים למצלמות היא הסוללה. לרוב השלטים סוללות מטבע שטוחות אשר נגמרות בדיוק כשצריכים אותן, לא נמכרות בכל מקום וגרוע מכך, השלטים לא מספקים שום אינדיקציה למצב הסוללה אז אף פעם לא תדעו אם היא נגמרה או לא.

הפתרון מגיעה מכיוונה של חברת Sirui הסינית (הידועה בחצובות המעולות שלה ולאחרונה גם בעדשות אנמורפיות זולות יחסית). החברה יצרה חצובה שולחנית (איכותית מאד) אשר בתוכה יושב שלט רחוק המותאם לעבודה עם מצלמות סוני (וכמה מצלמות של חברת קנון). השלט כולל בתוכו סוללה נטענת וחיבור USB-C להטענה. השלט עובד מצויין באמצעות BT (במצלמות התומכות בכך) או עם מתאם (דונגל) מיוחד הכלול בערכה ומאוחסן בחצובה ומותאם לעבודה עם מצלמות ישנות יותר.

אם יש לכם מצלמה של סוני (או דגם נתמך של קנון מסדרת ה-EOS M או G5/7 חדשים) ואתם מחפשים שלט קומפקטי, ה-Sirui 3T-R הוא מוצר מומלץ ועל הדרך תקבלו גם חצובה שולחנית איכותית מאד ממתכת (לרכישה מ-B&H).

ה-Sirui 3T-R עם השלט בעל הסוללה המובנית

Sirui 3T-R

תאורה קומפקטית נשלטת מרחוק – Aputure Amaran MC

בשוק יש כיום אינסוף אפשרויות בתחום תאורות ה-LED הזעירות. למרות שבסטודיו יש לנו כיום מגוון עצום של דגמים שונים (חלקם קנינו וחלקם קיבלנו לביקורות לאורך השנים), אנו מוצאים את עצמנו פעם אחר פעם חוזרים ל-Amaran MC של Aputure. לא מדובר בתאורה הכי גדולה (או קטנה) בשוק, גם לא החזקה ביותר ואפילו לא זאת בעלת טווח הטמפרטורות הרחב ביותר, ועדיין יש משהו בנוחות התפעול, בדיפיוזר המצויין ובעיקר באפליקציית ה-Sidus Link המעולה של Aputure שגורמים לנו לחזור למוצר פעם אחר פעם.

שימו לב שזאת לא התאורה הקומפקטית הזולה בשוק ועדיין היא בהחלט מומלצת בעיניינו למי שמחפש אור קטן עם שליטה נוחה (לרכישה באמזון).

פלטה היברידית – Manfrotto 200PL-PRO

בימים אלו אנו עובדים על סקירה מקיפה של מערכות שונות של פלטות למצלמות ולאביזרים (Quick release systems בלעז), אבל כבר כעת אנו יכולים לחלוק איתכם את המנצחת בקטגוריית ה-All-around הכללית וזאת היא פלטת ה-200PL-PRO של חברת מנפרוטו. מה מיוחד בפלטה הזאת? הדבר המרכזי הוא שהיא מתאימה גם למערכות המבוססות על ה-RC2/323 של מנפרוטו עצמה (שאנו מאד אוהבים) אבל בו בזמן גם מתאימה לעבודה עם Arca הפופולארית, בלי שום שינוי בפלטה.

יש עוד כמה מוצרים בשוק שעושים עבודה דומה ואת חלקם ניסינו אבל מצאנו שה-200PL-PRO נוחה יותר (עם D-ring מובנה לנעילה ללא כלי עבודה) והיא בעיקר עובדת עם כל ראש שניסינו עד כה מה שאנו לא יכולים להגיד בהכרח על כל המתחרים שלה (לרכישה באמזון).

סוללת ה-USB האולטימטיבית – Chargeasap Flash Pro

סוללות USB הפכו למוצר הכרחי כמעט בכל בית, לא כל שכן בקרב צלמים בעיקר כיום כשכמעט כל אביזר צילום חשמלי ניתן להטעין באמצעות USB. מוקדם יותר השנה בדקנו את אחת הסוללות המתקדמות ביותר בשוק היום – ה-Flash Pro של חברת Chargeasap. מדובר בדור שלישי של הסוללות המתקדמות של החברה המשלבות גרפן וכוללות בדור החדש גם מסך OLED עם נתונים מלאים על מצב הסוללה ומצב ההטענה של כל מכשיר.

אנו סקרנו בעברית את הדגם הקודם המכונה FLASH 2.0 יחד עם המטען הייחודי והמהיר של החברה (גם הוא מעולה אבל קצת פחות חזק ולא כולל את מסך הנתונים המתקדם) ובאנגלית גם את דגם ה-Flash Pro החדש שטרם הגיע לשוק (וניתן להזמין עדיין דרך קמפיין האינדיגוגו של החברה).

כרגע ניתן לרכוש כאמור ישירות רק את דגם ה-FLASH 2.0 ישירות מאתר החברה.

דגם ה-FLASH 2.0 עם המטען המהיר

ChargeASAP

אם אתם מחפשים משהו יותר קומפקטי וזול בתחום ה-ULANZI BG-2 עשוי להיות הפתרון בשבילכם. מדובר בסוללה בצורת צינור עם הברגת 1/4″ בשתי הקצוות (זכר למעלה ונקבה למטה) בה התחלנו להשתמש לאחרונה והיא אידאלית לבניית ריג עבור מצלמות קומפקטיות (אנחנו חיברנו אותה ל-GoPro Hero 10 שלנו עם כלוב ורגלית והיא מאפשרת הפעלה ממושכת מאד של המצלמה).

כבל USB מגנטי – SuperCalla 

אם דיברנו על סוללות אי אפשר שלא לדבר על כבלי USB. אנחנו שונאים בלאגן הנובע מריבוי כבלים. אחד הפתרונות המעניינים בהם נתקלנו הגיע מהחברה ב-SuperCalla אשר יצרו סדרה של כבלי הטענה והעברת מידע המשלבים בתוף גף הפלסטיק מגנטים.

הכבלים לא דקים ותופסים יותר מקום כשהם מקופלים מכבלי USB רגילים אבל מאד קל לשמור עליהם מסודרים (הם מתקפלים על עצמם – ראו בסרטון שלנו). לא פחות חשוב מבחינתנו – ניתן להצמיד אותם למשטחי מתכת שונים מה שיכול למנוע כבלים מתנדנדים – עוד משהו שאנו שונאים לראות.

ניתן להזמין את הכבלים בגרסאות שונות מאתר חברת supercalla עם משלוח לכל העולם.

  • חלק מן הקישורים בכתבה הזאת הם קישורי Afiliatte – רכישה באמצעותם לא תעלה לכם יותר כסף אבל תאפשר לנו לקבל תגמול קטן והיא דרך מצויינת לתמוך באתר ולתת לנו יכולת ליצור עבורכם עוד תוכן  מקורי ואיכותי בעתיד.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מציאות ברשת

תגובה אחת

  1. Avatar

    הודיה

    03/10/2022 ב 12:38 PM

    חבר שלי צלם כבר המון שנים, חיפשתי מתנות לצלמים ובסוף קניתי מנורה שהייתה מצלמה ישנה שהוא מאוד אהב. בסוף נתקלתי במיזם הזה באתר של backtolight יצירות מדהימות, פשוט גאוני

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *