ראשי ביקורות\סקירות ארבעה “עוזרים קטנים” – סקירה של עזרי צילום שימושיים (חלק 1)

ארבעה “עוזרים קטנים” – סקירה של עזרי צילום שימושיים (חלק 1)

0
0

אנו פותחים היום בסדרה של סקירות קצרות של עזרים ובאביזרים קטנים ושימושיים לצלמים (המטרה הראשונית הייתה ליצור סרטון בן פחות מדקה אבל זה כנראה היה מעט יומרני לארבעה מוצרים ובכל זאת ניסינו לשמור על הסרטון שמופיע למטה קצר ככל האפשר).

ארבעה אביזרים שימושיים ולא יקרים לצלמים – סרטון מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

PB Special flat screwdriver size 7

המוצר הראשון ברשימה מגיע מהחברה PB Swiss tools משוויץ. מדובר בסוג מיוחד של מפתח ברגים עם ראש שטוח עבה. יש אינספור מברגים שטוחים בשוק אבל אנחנו חיפשנו במשך שנים מברג ראש שטוח עבה שיתאים במיוחד לפתיחה של quick release עבור מצלמות שלחלקם בורג עם הברגה שטוחה ופתח רחב יחסית שאינו עובד טוב עם מברגים שטוחים רגילים ועשוי במקרים רבים ממתכת רכה שיכולה להינזק אם המברג אינו יושב טוב בתוך חריץ ההברגה (הצלחנו כמעט להרוס בעבר כמה ברגים כאלו, שהוחלפו כמובן, בורג תקוע במצלמה עם פלטה יכול להיות בעיה רצינית).

עוד יתרון גדול של המברג של PB הוא הצורה – הוא מאפשר מצד אחד חיבור מדויק לבורג אבל גם הפעלה של הרבה מאד כוח בקלות (נסו להפעיל אותו כוח עם מטבע – ההמלצה של מרבית הצלמים לפתיחה של quick release ואחד הפתרונות הכי לא נוחים שאנחנו מכירים). מעבר לכך יש לו גם חור אליו אפשר לחבר חוט או שאקל אם אתם רוצים לאבטח אותו למשהו כדי שלא יילך לאיבוד.

הוא ללא ספק יותר יקר ממברג שטוח סיני זול שתקנו ב-home center אבל מנסיון הוא שווה כל אגורה ואם לא יילך לאיבוד ישמש אתכם עוד הרבה שנים קדימה (הוא אגב מיוצר בשוויץ עצמה עשוי מתכת ופלסטיק קשיח ומי שמכיר כלי עבודה שוויצריים – יש לנו כמה וכמה כאלו ממספר חברות – יודע עד כמה הם איכותיים).

  • מחיר – $27 באמזון.

המברג הייחודי של חברת PB Swiss

PB Special flat screwdriver size 7

Manfrotto pico clamp

המוצר השני ברשימה שלנו מגיע ממנפרוטו. לחברה יש מספר עצום של clamps (מלחציים/כליבות) המיועדים לצילום מסוגים וגדלים שונים. ה-pico clamp הוא הקטן שבהם ואולי אחד המוכרים פחות, אבל לטעמנו הוא ללא ספק אמצעי שימושי וממש סוג של “יהלום חבוי” בליין של של החברה.

הוא כולל שתי הברגות – 1/4 אינצ’ ו-3/8 בחלקו העליון ומלחציים קטנים שנפתחים עד 22 מ”מ לערך והוא מסוגל לשאת עד כ-2 ק”ג וננעל ונפתח בסיבוב של חלקו העליון.

הוא שימושי לחיבור מגוון רחב של אביזרים קטנים – מיקרופונים, תאורות קטנות, מקליטים, שלטים ואפילו מוניטורים (אם כי יש אמצעים עדיפים יותר במקרה האחרון לדעתנו ונציג אחד מהם באחת הסקירות הבאות שלנו).

אנחנו משתמשים בו בשביל להחזיק את השלט של ה-Tilta Nucleus Nano שלנו (עוד עליו מייד) לידית של ראש החצובה שלנו והוא יכול להתחבר גם למוט 15 מ”מ אם אתם צריכים (אם כי גם שם יש פתרונות עדיפים).

היתרון הגדול שלו על פני clamps אחרים הוא הגודל – הוא מאפשר חיבור אביזרים קטנים בצורה מאד מינימליסטית ודיסקרטית, שומר על משקל נמוך, חזק ונוח לעבודה ולחיבור על מוטות צרים יחסית שמלחציים גדולות יותר לא יוכלו להתחבר עליהם בקלות.

  • המחיר – $40 באמזון.

ה-pico clamp של מנפרוטו – קטן ושימושי

Manfrotto pico clamp

Sprig cable management

המוצר השלישי ברשימה שלנו קטן אפילו יותר אבל לא פחות שימושי לטעמנו. מדובר במחבר גומי קשיח יחסית עם הברגת 1/4 אינצ’ המתאימה לחלק גדול מציוד הצילום הקיים (כולל כלובים, מוניטורים ושלל אביזרים אחרים) ו”חישוק” פתוח בחלקו העליון לאחיזה של כבלים.

אם גם אתם בונים rigs הכוללים כבלים שונים מהמצלמה למוניטור/מיקרופון ועזרים אחרים ושונאים את הבלאגן שנוצר כשכבלים עוברים בכל מקום (מה שגם עשוי להיות מסוכן אם כבל נתפס במשהו ויכול בקלות למשוך את הציוד איתו), ה-Sprig יאפשרו לכם לנתב את הכבלים והעביר אותם בצורה מסודרת יותר באופן שאתם בוחרים – כל עוד יש לכם בדרך חיבורי 1/4 אינצ’ פנויים.

המוצר ממתין לרישום כפטנט בארה”ב ואפשר לרכוש אותו במספר צבעים (אנחנו בחרנו בשחור הסטנדרטי) כאשר חלקם זוהרים בחושך (אם זה “הקטע” שלכם).

  • המחיר – קצת פחות מ-$20 באמזון ל-6 יחידות.

ה-Sprig – לסדר את הכבלים שלכם

Sprig cable management

Tilta Mini Follow Focus (FF-T06)

המוצר האחרון ברשימה שלנו מגיע מבית Tilta הסינית לה שורה של עזרים שימושיים לצלמי וידאו.

מדובר ב-follow focus קטן קומפקטי ולא יקר אך בנוי היטב וקל מאד לשימוש. כפי שהזכרנו קודם אנו משתמשים גם ב-Tilta Nucleus-Nano, מוצר זה כולל מנוע ונשלט מרחוק אבל הוא יקר (פי יותר מ-2), מורכב יותר לתפעול ושימוש (במיוחד אם אתם משתמשים בעדשות למצלמות חסרות מראה ללא hard stops), ה-Tilta Mini Follow Focus לעומת זאת זול ומאד קל לשימוש למרות שהוא ידני לגמרי – אם אתם זקוקים ל-follow focus קטן קל ופשוט בעיקר לעבודות קטנות יותר (אנחנו מצלמים איתו מזון ומוצרים) הוא מתאים מאד.

אמנם לא היינו משתמשים ב-Tilta Mini Follow Focus להפקות גדולות ועבודה קבועה אבל לשימוש ספורדי או פרויקטים קטנים פה ושם למי שמחפש מוצר שימושי ללא השקעה גדולה הוא בהחלט עושה את העבודה. הנקודה היחידה בעינינו שדורשת תיקון נוגעת ל-hard stops של ה-follow focus עצמו – אם אינכם משתמשים בהם אנו ממליצים להסיר אותם כי הם יכולים לרעיש בעת סיבוב (חבל שב-Tilta פשוט לא יצרו מנגנון שמאפשר להרים אותם בקלות החוצה או כזה שמרים את המעצור המרכזי (מצד שני ניתן לפתוח את ה-Tilta Mini Follow Focus ופשוט להסיר את שתי פיסות המתכת אם לא זקוקים להן).

  • המחיר – כ-$100 באמזון.

ה-Tilta Mini Follow Focus – נגיש ונוח לעבודות קטנות

Tilta Mini Follow Focus FF T06

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *