ראשי מגזין DIY PACIFIC STAR II – צילום בגבול החלל

PACIFIC STAR II – צילום בגבול החלל

0
0

חשבתם שצילום תמונות מהחלל שמור ללוויני ריגול ואסטרונאוטים? חישבו שנית. כמה עשרות דולרים, ידע טכני בריא וקצת עזרה מחברים יכולים מסתבר לאפשר גם לכם לצלם תמונות מרהיבות מחוץ לאטמוספירה.

לקולין ריצ’ מקליפורניה יש תחביב מעניין, הוא אוהב לבחון את גבולות הצילום. ב-2008 כשעבר מניו-יורק לקליפורניה החליט לנסות ולבנות מערכת שתאפשר לו לצלם תמונות באיכות טובה מגובה רב ולהחזיר את התמונות לאחר הצילום. במשך קרוב לשנתיים חשב ריצ’ על הרעיון, למד ותיכנן אותו ולבסוף סביב חודש מאי 2010 החליט לנסות ולממש את חלומו. ריצ’ החל בפרויקט PACIFIC STAR I במסגרתו שינה את הקושחה (Firmware) המובנית במצלמת CANON SX200 כך שתצלם תמונה כל 30 שניות. המצלמה חוברה לבלון מלא הליום אשר הגיע לגובה מקסימאלי של 33 ק”מ (108 אלף רגל ומעבר לגבול החלל המוצהר). רוחות חזקות ולא צפויות נשאו את הבלון למרחק של יותר מ-150 ק”מ ממקום הנחיתה המתוכנן ורק כעבור שעתיים של טיסה התפוצץ הבלון ונפתח המצנח. יום שלם של חיפושים במדבר אחר המצלמה (באמצעות משדר spot tracker המשדר מיקום באופן אקטיבי אשר חובר לקופסא בה אוכסנה המצלמה) הוביל לבסוף למצלמה אשר נתגלתה שלמה ותקינה אך לאחר שחולצו התמונות מכרטיס הזיכרון התברר שהקור השורר בגובה רב גרם להצטברות לחות על מגן ה-UV של המצלמה והתמונות שהתקבלו לא היו שמישות.

סרטון המציג את פרויקט PACIFIC STAR I:

מייד כשנסתיים פרויקט PACIFIC STAR I החליט ריצ’ לפצוח בפרויקט המשך בעל תכנון משופר. הפעם רכש ב-e-bay שתי מצלמות קומפקטיות אחרות של חברת קנון (בכ-40 דולר) ותיכנת אותן לצלם 3 תמונות כל 3 דקות. גם תכנון ועיצוב המארז השומר על המצלמות שופר בכדי שיוכל לעמוד בצורה משופרת בקור העז השורר בחלל (עד מינוס 51 מעלות צלסיוס). ב-5 ליוני שוגר לבסוף ה- PACIFIC STAR II והגיע לגובה מקסימאלי מרשים של 125 אלף רגל (למעלה מ-38 ק”מ). הפעם הבלון נחת בקרבה יחסית לאזור השיגור ולאחר שאותר ונשלפו כרטיסי הזיכרון מהמצלמות התברר כי ה- PACIFIC STAR II השיגה את משימתה וצילמה עשרות תמונות חלקן מרשימות למדי.

דוגמאות לתמונות מפרוקייט ה-PACIFIC STAR II:

[mega_gallery]

סרטון וידאו המתאר את ההכנות והשיגור של ה-PACIFIC STAR II:

קולין ריצ’ כבר מתכנן את הפרויקט הבא שיקרא באופן לא מפתיע PACIFIC STAR III וצפוי להיות מתקדם עוד יותר – אנחנו נמשיך כמובן לעקוב. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר הפרויקט.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב DIY

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *