ראשי מגזין 10 טיפים שימושיים עבור ה-Rode wireless Go

10 טיפים שימושיים עבור ה-Rode wireless Go

0
0

מיעוט ההכרזות על מוצרים חדשים בשבועות האחרונים מאפשר לנו להביא לכם גם כתבות אחרות. הצלם Caleb Pike החליט לקחת את ה-Rode wireless Go – אולי סט המיקרופון האלחוטי הכי פופולארי של 2019 ולהראות מה עוד אפשר לעשות איתו ואיך ניתן להרחיב ושלפר את השימושיות שלו.

ה-Rode wireless Go הושק לפני כשנה והפך מאז לפופולארי במיוחד. מדובר במשדר (ומקלט) אלחוטיים המשלבים מיקרופון בצורת ריבוע קטן למדי. יש להם חיבור 3.5 מ”מ נוסף המאפשר להם לחבר מיקרופונים חיצוניים עם חיבור מתאים (אבל לא רק כפי שנראה מייד) והם קומפקטיים ביותר וכוללים מסך זעיר.

אז מה אפשר לעשות עם ה-Rode wireless Go חוץ מלהשתמש בהם באופן הרגיל? הינה 10 אפשרויות לשימושים/צורות שימוש/שיפורים לערכה הזעירה:

  1. מיקרופון יד – אם אין לכם מיקרופון יד ואתם צריכים אחד פשוט ה-wireless Go יכולים להפוך למיקרופון יד אלחוטי בקלות – כל מה שתצטרכו הוא לחבר ידית (כמו זו או זו) ואתם מסודרים. ל-Rode  אגב יש גרסה משלה אבל היא עולה יותר מכפול. אם אתם לא רוצים לבזבז שום כסף ולא ממש איכפת לכם איך דברים יראו תוכלו לחבר את ה-wireless Go לקרטון קשיח אותו תגזרו לצורת ידית ופשוט להחזיק אותו – הוא קל במיוחד.
  2. אוזניות ניטור אלחוטיות – אם אתם רוצים לנטר את הסאונד המגיע מהמצלמה ויש לכם יציאת אוזניות במצלמה תוכלו לחבר את ה-wireless Go לשקע האוזניות מצד אחת ולאוזניות עם חיבור 3.5 מ”מ מהצד השני (תוכלו אפילו להדביק את יחידת הקלט לאוזניות עם סקוטצ’ או מתאם cold shoe. קחו בחשבון שאין דרך להשתמש ב-wireless Go גם להקלטה וגם ליצירת אוזניות ניטור אלחוטיות (אלא אם תקנו 2 יחידות).
  3. מיקרופון ל-voice over – אם אתם במצב שאין לכם מיקרופון אחר (למשל בנסיעה בימים שאחרי עידן הקורונה), תוכלו להשתמש ב-wireless Go בקלות למטרה הזאת באמצעות הצבתו על מעמד מיקרופון וחיבור יחידת המקלט למחשב או למקליט חיצוני. אם אתם רוצים לשפר את התוצאה צרפו מיקרופון shotgun עם חיבור 3.5 מ”מ (אם כי במקרה כזה אפשר להקליט ישר מהמיקרופון).
  4. מיקרופון shotgun – בהמשך לרעיון הקודם – ניתן להפוך כל מיקרופון shotgun עם חיבור 3.5 מ”מ לאלחוטי – כל מה שצריך הוא דרך נוחה להחזיק את המשדר צמוד למיקרופון או שימוש בכבל מוגן מאריך. אופציות טובות של Rode עצמה יכולים להיות Rode VideoMicro או – Rode VideoMic NTG החדש והיקר יותר – שימו לב שחייבים מיקרופון שיש לו סוללה או שמקבל חשמל דרך חיבור ה-3.5 מ”מ.
  5. הקלטה של שני מרואיינים – אם אתם רוצים להקליט ראיון עם שני מרואיינים ויש לכם שתי ערכות תוכלו להזין את הסאונד למצלמה באמצעות שימוש בכבל מפצל (Stereo Breakout Cable) וכל ערוץ יקבל אות מונו ובעריכה ניתן להפריד את שני הערוצים.
  6. הקלטה כפולה – על אותו עיקרון ניתן להשתמש במיקרופון על המצלמה וב-wireless Go כגיבוי או להפך – כל מיקרופון יתחבר לכבל המפצל וכך תוכלו ליצור לעצמכם גיבוי במקרה שבאחד מהם תהיה הפרעה או בעיה.
  7. טיפ בנוגע לעוצמת האות – ה-wireless Go אמורים להגיע לטווח של עשרות מטרים אבל מדובר בטווח תיאורטי בשטח פתוח ללא הפרעות. מומלץ בפועל שתשימו את המשדר בכיס הקדמי. עוד אפשרות היא להציב את המקלט המחובר למצלמה או למקליט חיצוני קרוב יותר למשדר על ידי שימור בכבל מאריך.
  8. כך תסתירו את ה-wireless Go – אם אתם רוצים להשתמש במיקרופון של ה-wireless Go עצמו תוכלו להשתמש ב”דבק רפואי” או בתחבושת שתעטוף את החזה של המרואיין.
  9. מיקסר קומפקטי – אם אתם רוצים להיות מסוגלים לשלוט בקלות בעוצמה של כל מיקרופון ולא להוציא הרבה כסף אולי תרצו לבדוק את השימוש ב-Saramonic SR- AX100 (הביקורות עליו מעורבות אבל מצד שני הוא זול מאד).
  10. תיק נשיאה לערכה – עוד בונוס נחמד – תוכלו להתאים תיק פליקן קשיח (כמו זה למשל) בכדי שיתאים ליחידה אחת או שתיים.

כרגע ההזמנות מאמזון מוקפאות לאור המצב אך אפשר להניח שהכל יחזור בקרוב והמחיר של ה-Rode wireless Go עומד על קצת פחות מ-200 דולר.

הסרטון המלא של Caleb Pike עם כל הרעיונות

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *