ראשי חדשות set.a.light 3D: סימולציית תאורה בתלת מימד

set.a.light 3D: סימולציית תאורה בתלת מימד

0
0

למרות שאנו שומעים על כך שבקרוב נראה פתיחה הדרגתית של המשק ברור שעבור חלק לא קטן מאיתנו החזרה לשגרת העבודה תיקח עוד לא מעט זמן. מה עושים בזמן הזה? אחת האופציות הטובות אם יש לכם אפשרות כמובן היא ללמוד ולשפר את הידע. במובן זה תוכנת ה-set.a.light 3D של חברת elixxier הגרמנית היא אופציה מעניינת ומאפשרת ליצור סימולציה פשוטה או מורכבת של תאורות בכדי להבין טוב יותר את האופן בו אור מתנהג כשאנו מצלמים.

כל צלם מקצועי וותיק שתשאלו יגיד לכם שהבנה עמוקה של נושא התאורה הוא ההבדל בין תמונה מוצלחת יותר או פחות. בניגוד לצדדים טכניים/טכנולוגיים אחרים של הצילום בהם רובנו משקיעים הרבה מאד אנרגיה ולא מעט תקציבים דווקא בהבנת האופן בו מתנהג האור כשהוא מגיע לאובייקט הצילום שלנו רובנו משקיעים הרבה פחות זמן אלא שהשקעה זאת היא כנראה ההחזר הטוב ביותר עבור הזמן שלנו במבחן התוצאה.

בכדי ללמוד טוב יותר כיצד מתנהג אור כשהוא מגיע מתאורות שונות, עם אביזרי ריכוך שונים, מחזירים שונים וכמובן מזוויות שונות פיתחו בחברת elixxier תוכנת הדמיה המסוגלת לא רק לשנות את התאורה והעזרים אלא גם לבחור ולשנות את הדומן או הדוגמנית עם פריטי לבוש שונים רקעים שונים ותנוחות שונות.

תמונה שלקחנו מתוך התוכנה – הרבה אפשרויות

Model 1

מעבר לעניין הלימודי המובהק התוכנה מאפשרת גם לצלמים מתקדמים יותר לתכנן תאורות שונות ולערוך הדמיות מקדימות לקראת צילומים גם כשהם אינם בסטודיו ולבחון אפשרויות תאורה שלא עומדות לרשותם (למשל בכדי לבחון אפשרות השכרה או רכישה של תאורות נוספות).

הרעיון בהחלט מבורך (התוכנה עצמה אגב נמצאת בשוק כבר זמן מה ולאחרונה יחסית זכתה לעדכון) והתוכנה זמינה להתנסות בחינם לזמן מוגבל (ניתן להוריד כאן), גרסאות בתשלום יעלו לכם בין 75 ל-150 דולר לערך.

הדגמה קלילה של העבודה עם התוכנה ויכולותיה

תודה לידידנו מהאתר DIY Photography על ההפניה למוצר ולחברה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *