ראשי מגזין DIY עשו זאת בעצמכם: שולחן תמונות מעוצב

עשו זאת בעצמכם: שולחן תמונות מעוצב

0
0

חשבתם שחברת קנון עוסקת רק בייצור מצלמות, עדשות וציוד נלווה? מסתבר שלחברה יש גם יומרות בתחום העיצוב לבית – או לפחות זה מה שהחברה מנסה לשדר בסרטון היצירתי אותו העלתה אמש לרשת ואשר מציג בנייה זריזה למדי של שולחן “צילומי”.

אם תמיד חלמתם להציג את התמונות שלכם בדרך מקורית בבית שאיננה כוללת בהכרח תלייה על הקיר – הסרטון הבא הוא אופציה נפלאה.

הסרטון, ולמעשה הפרויקט כולו, החל כשיתוף פעולה בין הבלוגרית Emma Chapman באתר ה-DIY האמריקני abeautifulmess וחברת קנון (כפי הנראה במטרה לקדם את מדפסות החברה המוצגות בסרטון). הרעיון פשוט למדי – שולחן עץ סטנדרטי אשר במרכזו – מתחת לזכוכית, מוצגות התמונות שלכם שקועות בתוך אפוקסי שקוף.

כך תיצרו לעצמכם שולחן דקורטיי עם התמונות שלכם (קרדיט: abeautifulmess)

DIY-Epoxy-Resin-Coffee-Table-2

הסרטון המציג את פרויקט שולחן התמונות

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Gf3wjersYIs[/youtube]

הפרויקט מתאים למי שאוהב להכין בעצמו מוצרים בעיצוב אישי והוא בעל זוג ידיים טובות וקצת זמן פנוי. אנו לא נפרט את כל תהליך העבודה בפרטי פרטים (אם אתם רוצים לנסות בעצמכם בבית אנו ממליצים בחום שתקראו את הפירוט המלא בבלוג של Chapman) אבל בגדול תזדקקו לחומרים הבאים:

  • שולחן בעל שפה בעומק של כחצי ס”מ לפחות עם אפשרות להצבת זכוכית במרכז (זיכרו כי התמונות והאפוקסי יחד עם עוד כל תוספת אחרת שתבחרו לשלב הן בעלות גובה מסוים ויש לקחת זאת בחשבון בעת בחירת או תכנון השולחן).
  • תמונות ועצמים (למשל אבנים מסוגים שונים – ראו דוגמא בסרטון) אותם תרצו להציג – מומלץ להדפיס את התמונות על נייר צילום איכותי שיישמר לתקופה ארוכה.
  • ספריי-דבק – להדבקת התמונות והעצמים לפני הוספת האפוקסי.
  • כפפות חד פעמיות, כוסות ערבוב, מקל ערבוב לאפוקסי.
  • מסקינגטייפ יורד בקלות לציפוי צידי השולחן במהלך העבודה, ניירות או פלסטיק לכיסוי הרצפה בעת התהליך.
  • מבער מטבח (למניעת בועות באפוקסי).

הוראות הכנת השולחן (כאמור מומלץ לקרוא את ההוראות המלאות לפני תחילת העבודה):

  1. בשלב הראשון יש להכין את השולחן – בסרטון מוצג שולחן סלון גדול אך ניתן לעשות זאת גם עם שולחן קפה קטן יותר. בהחלט יכול להיות שתצטרכו ליצור שולחן בעצמכם ממספר פיסות עץ כך שיתאים בדיוק למשימה עם העומק הרצוי (אפשר ואף מומלץ לצבוע ולצפות בלכה).
  2. בשלב השני בחרו תמונות (בסרטון מוצגות תמונות שחור לבן אך זה אינו הכרחי), כדאי לסדר את התמונות בסדר הגיוני עם “סיפור כלשהו”, ולא בהכרח בגדלים קבועים. את התמונות יש להצמיד לשולחן באמצעות דבק ספריי (מומלץ לעשות ניסוי או שתיים עם תמונה אחרת בכדי לראות כיצד לבצע זאת בצורה מושלמת – אתם לא רוצים תמונה עם בועות אויר מתחתיה בשולחן שלכם).
  3. בשלב השלישי הוסיפו עצמים דוגמת אבנים והדביקו גם אותם באופן דומה (שלב זה אינו הכרחי והוא עשוי להוסיף עומק בין תחתית השולחן למשטח הזכוכית – בצעו ניסויים וקחו בחשבון את עובי התמונות, העצמים והאפוקסי ואת עובי משטח הזכוכית לפני שאתם מדביקים משהו – אתם לא רוצים זכוכית בולטת או שקועה מידי).
  4. בשלב הרביעי יש להכין את האפוקסי – בסרטון מורכב האפוקסי משני חומרים אותם יש לערבב בטרם השימוש (גשו לחנות חומרי הבניין וקבלו הוראות בנוגע להכנת האפוקסי ומלאו אחריהן בקפידה – כולל אמצעי זהירות כמו כפפות וחלונות פתוחים).
  5. בשלב החמישי שפכו את האפוקסי – יש לעשות זאת בצורה אחידה בכדי להימנע ממצב בו אזורים מסוימים מלאים ואחרים ריקים והימנעו משימוש בכמות גדולה מידי.
  6. בשלב השישי השתמשו במבער מבטח (בזהירות!) בכדי להעלים בועות אויר (גם פה מומלץ לנסות תחילה בפינה או לא על השולחן עליו אתם עובדים בכדי למנוע בעיות).
  7. בשלב השביעי והאחרון תנו לשולחן ולאפוקסי להתייבש בחדר מאוורר הייטב במשך זמן מספיק (על פי הנחיות השימוש באפוקסי ) והלבישו את הזכוכית – וזהו, שולחן התמונות שלכם מוכן!

אם ניסיתם (והצלחתם) אתם מוזמנים לשתף איתנו תמונות בצ’ט (בצד שמאל באתר) – בהצלחה.

אל תשכחו את המבער (קרדיט: abeautifulmess)

 

DIY-Epoxy-Resin-Coffee-Table

אתם יכולים למצוא עוד פרוייקטי DIY מתחום הצילום בערוץ המיוחד המוקדש לכך באתר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב DIY

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *