ראשי מגזין ה-BBC מציג: הפינגווין המצלם

ה-BBC מציג: הפינגווין המצלם

0
0

ה-BBC פרסם בסוף השבוע קטעי וידאו מתוך פרויקט חסר תקדים במסגרתו תועדו אורחות חייהם של פינגווינים בסביבתם הטבעית במשך שנה שלמה באמצעות מגוון מצלמות רובוטיות מתקדמות אשר שולבו בתוך סלעים (על גלגלים), בתוך ביצי פינגווינים מלאכותיות וגם בתוך פינגוונים רובוטיים אשר בגופם הושתלו מצלמות והפכו לחלק מן הלהקה ותיעדו את פעילותה.

ערוץ BBC ידוע בהפקות הטבע המדהימות שלו והתוכנית האחרונה שלו בהחלט צפויה להיכנס לרשימת הפרויקטים המובילים של הערוץ. במשך שנה שלמה צילם John Downer, העורך והמפיק של התוכנית יחד עם צוותו באמצעות לא פחות מ-50 מצלמות רובוטיות שונות את חייהם של מספר סוגי פינגווינים. המטרה הייתה להציג את החיים המורכבים של הציפורים בסביבתם הטבעית בפרו, איי פולקלנד, ואנטארטיקה. Downer זכור אולי לחלק מקוראי האתר מפרויקט טבע מרשים אחר שלו – Earthflight (אותו סיקרנו בשנה שעברה) – העוסק במסעות של ציפורים בכל רחבי העולם תוך שימוש במגוון רחב של טכניקות צילום מתקדמות כולל חיבור מצלמות לציפורים וצילום ציפורים מתוך דאונים הבנויים כציפורים גדולות. Downer אגב הוא כבר מומחה בצילום בעלי חיים בדרכים לא שיגרתיות ובמיוחד בשימוש ברובוטים, והוא השתמש בהם לצילום סרטי טבע על דובים, פילים, טיגריסים וחיות נוספות.

פינגווין רובוטי קיסרי עם המצלמה במרכז הגוף (קרדיט: John Downer/Matthew Gordon)

Pinguin 4

לטובת הפרויקט הנוכחי נבנו מספר רובוטים בדמות פינגווינים מסוגים שונים כולל רובוט המזכיר פינגווין קיסרי ענק בו משולבות מצלמות בבטן ובעיניים. במחשבה ראשונה היה ניתן לשער כי הפינגווינים הטבעיים ידחו מעליהם את הרובוט המוזר ויפחדו ממנו או לכל הפחות ימנעו ממגע עימו, אך מסתבר כי ההפך הוא הנכון. הפינגווין הרובוטי זכה להצלחה גדולה והפך לחלק מקבוצת הפינגווינים (כפי שניתן לראות בקטע מהסרטון של ה-BBC המופיע למטה).  הסרט כולל רגעים משעשעים רבים וגם רגעים עצובים – כך למשל תיעדה המצלמה רגעים בהם פינגווין קיסרי איבד את חבריו ונותר בודד אך מאוחר יותר הצליח להתעשת ולמצוא אותם ולחילופין קטע בו הרובוט פינגווין נקלע לעימות “מילולי” עם פינגווין אחר אשר לא היה מרוצה “מהתנהגותו”.

פינגווין רוק-הופר רובוטי מול הגרסה האמיתית – מי הוא מי? (קרדיט: John Downer/Matthew Gordon)

Pinguin 3

חלק מן המצלמות הרובוטיות הצליחו מאד – כך למשל הצליחה מצלמת ביצה אחת ללכוד תמונה מדהימה של פינגווין אפרוח המסתכל ישירות אליה. לעומת זאת במקרה אחר נשך אריה ים זרוע של פינגווין רובוטי וקרע אותה (כל פינגווין רובוטי עולה מעל חצי מליון ש”ח – לא בדיוק עניין של מה בכך).

מצלמת ביצה (קרדיט: John Downer)

Pinguin 2

לסרט יש גם משמעות מחקרית רבה מסתבר. חוקרי של התנהגות בעלי חיים אשר מתמחים בפינגווינים אמרו לאחרונה כי הסרט הצליח בשנה אחת של תיעוד רצוף ללמד את החוקרים על יותר התנהגויות חדשות של הפינגווינים מאשר בשנות מחקר אינטנסיבי רבות. בין השאר נצפו התנהגויות חדשות בהן נקבות ללא בני זוג ניסו להפריד זוגות פינגווינים, פינגווינים חסרי צאצאים אפילו אימצו בשלב כלשהו את ביצת המצלמה של Downer.

גוזל של פינגווין בעדשת מצלמת הביצה (קרדיט: John Downer/Matthew Gordon)

Pinguin 1

הצלמים שהשתתפו בפרויקט היו צריכים לבלות למעלה מ-300 ימים בקור ארקטי מקפיא באוהל קטן כשהם נעים עד 15 ק”מ כל יום עם כל הציוד החיוני לצילומים (וכמובן להישרדותם).

סרטון קצר מתוך הסרט המלא של ה-BBC – פינגוונים “קופצים” ועוד מצולמים על ידי הפינגווין הרובוטי

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OCCOUy3VnoQ[/youtube]

המסע המדהים של פינגוויני הרוק-הופר באיי פולקלנד (מצולם בין השאר על ידי “מצלמת סלע” ניידת)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lVD1WaMaqDc[/youtube]

הדגמה של הפינגווינים הרובוטיים באולפן בתוכנית בוקר של BBC וראיון

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7iiZ_y7COoA[/youtube]

התוכנית Penguins – Spy in the Huddle תשודר בערוץ BBC One באנגליה (לא ידוע בשלב זה האם ניתן יהיה לצפות בה גם בישראל והיכן).

עוד על סיפורים מדהימים של צלמים ובעלי חיים תוכלו למצוא בערוץ המיוחד שלנו המוקדש לנושא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *