ראשי מגזין John Downer – לצלם מציפור

John Downer – לצלם מציפור

2
0

פרויקט ייחודי וחסר תקדים של ערוץ דיסקברי עלה לאויר לאחרונה והוא מתעד את התנהגותן ואורחות חייהן של ציפורים באזורים שונים בעולם באופן שלא נראה כמותו על המסך. במשך כארבע שנים צולמו מאות ואלפי שעות של וידאו ברזולוציה גבוהה ותמונות סטילס של בעלי הכנף באמצעות טכניקות ייחודיות אשר כלל חיבור מצלמות זעירות ברזולוציה גבוהה אל העופות עצמם וטיסה לצידן בלהקה באמצעות דאונים המוסווים כציפורים – התוצאה מרהיבת עין ומראה פעם נוספת כי עדיין ניתן לחדש גם בתחום צילומי הטבע.

John Downer הוא היוצר והמפיק של Earthflight – סדרה חדשה העוסקת במסעות של ציפורים בכל רחבי העולם. הצילומים החלו לפני כארבע שנים בנקודות שונות על פני הגלובוס ותוך שימוש במגוון רחב של טכניקות צילום מתקדמות הצליח Downer וצוותו (בהפקה היו מעורבים מאות אנשים) ללכוד עופות נודדים, עופות דורסים, עופות מים ומגוון אדיר של התנהגויות ציפורים ובעלי חיים אשר חלקן לא תועד מעולם.

תמונה מתוך הסרט – צילום ממבט הציפור (קרדיט: BBC/Discovery)

Bird BBC 1

פרקי הסדרה מחולקים לפי היבשות השונות והציפורים המופיעות בהן. התוצאה היא סדרה בת חמישה פרקים העוסקת כולה בציפורים ובהתנהגותן. מגזין הצילום הבריטי popphoto ערך לאחרונה ראיון עם Downer במטרה ללמוד יותר על האופן שבו צולם הפרויקט ועל חלק מן הקשיים והמורכבויות שעמדו בפניו בבואו להתקרב במשך זמן כה רב לציפורים שונות.

Downer מספר בראיון כי בשנתיים הראשונות לביצוע הפרויקט חלק מן הטכנולוגיה לא הייתה זמינה לביצוע הצילומים המורכבים יותר אשר בוצעו לבסוף הודות להתפתחות הטכנולוגית המהירה בשנתיים האחרונות אשר איפשרה שורה של צילומים שלא היו ניתנים לביצוע זמן קצר לפני כן. כך למשל בנתה ההפקה גרסת עץ מעופפת של טיסן דמוי נשר. עד מהרה הבין הצוות כי ככל שהתאום המלאכותי יהיה דומה למקור הנשרים יקבלו אותו כאחד מהם. לאחר מספר התנסויות התברר כי הזנב של הטיסן לא היה דומה מספיק לזנב של נשר והיה צורך להחליפו. התוצאה – טיסן מסוג שונה לגמרי (גם במראהו וגם באופן ההטסה שלו מטיסן רגיל) אך כזה שהנשרים ראו בו אחד משלהם. הבעיה הנוספת – לעתים היה ניתן להביא את הטיסן לשמים (באמצעות המראה מצוק) אך לא היה מנחת אפשרי לטייס הטיסן לנחות עליו ובניגוד לנשר לטיסן אין רגליים…

Earthflight – סיפורן של הציפורים – קדימון לסדרה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SeHmqKoisT4[/youtube]

למרות הקשיים הטיסן עשה את עבודתו ותיעד תמונות רבות של נשרים ממרחק קרוב במיוחד. Downer מסביר בראיון כי הוא רגיל לצלם בעלי חיים באמצעות עדשות רחבות המאפשרות לנו כצופים לחוש קרבה אמיתית לבעל החיים ולראות אותו בסביבתו הטבעית (בניגוד לנקודת המבט המנותקת אותה נוהגות להקנות עדשות טלה ארוכות). Downer עשה שימוש בסוגים שונים של מצלמות לטובת הפרויקט. כך למשל חיבר לנשר המלאכותי מצלמת רפלקס אשר הייתה מחוברת למנגנון מיוחד אשר נשלט מרחוק על ידי המפיק.

גולת הכותרת של הסדרה מבחינת השימוש היצירתי במצלמות היה ללא ספק חיבור מצלמה לציפור וצילום מנקודת המבט של הציפור עצמה. בכדי לעשות זאת היה צורך לפתח מצלמה חדשה זעירה במיוחד ועימה סוללות, זיכרון ואלקטרוניקה וכל זאת במשקל שלא יפריע לציפור במעופה. יכולת זאת לא הייתה קיימת לפני יותר משנתיים אך במהלך המחצית השנייה של הפקת הסדרה התקדמה הטכנולוגיה והצוות הצליח להרכיב מצלמת HD בעלת יכולות טובות בגודל זעיר אשר לא תפריע לציפור ותאפשר צילום איכותי.

ראיון קצר של Downer ב-CNN בו הוא מסביר ומציג את הסדרה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ayxtn_DdPqE[/youtube]

אם אתם תוהים כמה עבודה הושקעה בצילום כל דקה מתוך הסדרה התשובה של Downer היא לא פחות מ-30 שעות (!). כך למשל המתין צוות הצילום ללכוד התנהגות ייחודית של קבוצת קופי בבון אשר הפכו לציידים של ציפורי פלאמינגו. בכדי לצלם את ההתנהגות הנדירה נאלץ הצוות להמתין, להמתין ולהמתין עוד ורק לאחר יותר מ-100 ימי צילומים הצליחו לקלוט את הקופים בפעולה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • שלך בקן ראשי1

    יוסי אשבול: טבע חי

    הוא אחד מצלמי הטבע הבכירים והוותיקים בארץ. למעלה מ-40 שנה עוקב יוסי אשבול אחרי עולם הטבע ה…
  • Caracara Bird Turn Photographer with the Help of an EggCam

    הציפור-צלמת וביצת המצלמה

    הסרטון אותו אנו מביאים בפניכם היום, חלק מסדרה נפלאה של ה-BBC על פינגווינים, מביא סיפור מדה…
  • Pinguin main

    ה-BBC מציג: הפינגווין המצלם

    ה-BBC פרסם בסוף השבוע קטעי וידאו מתוך פרויקט חסר תקדים במסגרתו תועדו אורחות חייהם של פינגו…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

2 תגובות

  1. Avatar

    אורח

    12/10/2012 ב 1:35 PM

    מדהים!

    השב

  2. Avatar

    גיא

    14/10/2012 ב 7:57 PM

    מקנא מאוד מאוד מאוד …..
    איזה יופי של סידרה ואיזה כיף לצלמים

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *