ראשי מגזין NASA: כדור הארץ ב-64 מגה פיקסל

NASA: כדור הארץ ב-64 מגה פיקסל

1
0

סוכנות החלל האמריקנית פרסמה מוקדם יותר היום תמונה של כדור הארץ ברזולוציה חסרת תקדים של 64 מגה פיקסל אשר נוצרה משילוב מספר תמונות אשר צולמו על ידי לווין חדשני אשר שוגר לחלל בסוף השנה שעברה.

רובנו רגילים לצפות בשנים האחרונות בכדור הארץ באמצעות תוכנת ה-Google Earth (או GE) המאפשרת לנו לזהות עצמים בגודל מכוניות בחלקים נרחבים של כדור הארץ. GE מנצלת מאגר עצום של תמונות לווין מסחריות ותמונות אויריות שונות אשר מחוברות יחד על ידי תוכנה מתקדמת בכדי לאפשר לנו לשוטט ברחבי העולם ולצפות בנקודות שונות ברזולוציה מרשימה. אף שהתמונה אותה פרסמה היום NASA איננה מתקרבת לזו אותה מספקת לנו GE, היא צולמה באמצעות לווין יחיד בעל מכשור מתקדם (אשר נועד בעיקר לחיזוי מזג אויר ושינויים אקלימיים ואחרים בכדור הארץ). הלווין המכונה Suomi NPP משייט מאז נובמבר 2011 בגובה של קצת יותר מ-800 ק”מ מעל פני כדור הארץ ומחיבור מספר תמונות שמקורן במכשור המדידה והצילום הרגיש שעל סיפונו נוצרה תמונה יחידה ברזולוציה של 8000 על 8000 פיקסלים אותה מכנים ב-NASA בחיבה “2012 ‘Blue Marble'”.

התמונה ברזולוציה בינונית – את התמונה ברזולוציה המלאה ניתן למצוא בעמוד הפליקר של NASA (זהירות כבד!)

Earth 64 mp

פרטים נוספים על ה-Suomi NPP ומשימתו ועל ה-Blue Marble ניתן למצוא באתר של סוכנות החלל האמריקנית.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    maor

    26/01/2012 ב 2:17 AM

    מדהים!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *