ראשי מגזין טובעים במספרים – אודות שיטת השיום של סמסונג למצלמות

טובעים במספרים – אודות שיטת השיום של סמסונג למצלמות

0
0

חברת סמסונג הולכת בדרכן של שתי ענקיות האלקטרוניקה הקודמות אשר נכנסו בשנים האחרונות לתחום הצילום – סוני ופנסוניק, ומטילה את כל כובד משקלה על שוק הצילום הדיגיטלי.  בחודש האחרון (לפני, במהלך ואחרי תערוכת CES שהתקיימה בלאס ואגס בראשית החודש) אנו עדים ל”מבול” של מצלמות חדשות מבית היוצר של החברה הקוראנית. אנו עוד ניגע בתקופה הקרובה בחלק מן החידושים אשר סמסונג כבר הכניסה לתחום הצילום הדיגיטלי (בין השאר מסכי OLED ומסכים בעלי רזולוציה גבוהה במיוחד) אך הפעם ראוי אולי להתעכב לרגע על שיטת השיום (מתן השמות) המורכבת בה עושה סמסונג שימוש במצלמותיה. כמו מספר חברות אחרות (קנון לדוגמא) חלק ממצלמות החברה נמכרות תחת שמות שונים בחלקים שונים של העולם (החלוקה המקובלת היא בין ארה”ב לאירופה כאשר בקנון למשל קיים שם נוסף לדגמים יפניים).

אנחנו ב-MegaPixel עושים מאמץ לאסוף את השמות השונים של כל מצלמה בכדי למנוע בלבול (השמות השונים, אם קיימים כאלו, יופיעו תמיד בדף המפרט של המצלמה). בעקבות גל ההכרזות של חברת סמסונג החלטנו לחבר רשימה מסודרת לטובת הקוראים אשר תפרט את שמות סדרות המצלמות של חברת סמסונג כפי שהן מופיעות באירופה ובארה”ב. ראוי לציין כי כינוי ברירת המחדל המוצג בעמוד היצרן באתר שלנו הוא לרוב הכינוי האירופי.

  • PL (אירופה) = SL/CL (ארה”ב)
  • ES (אירופה) = SL (ארה”ב)
  • WB (אירופה) = HZ/TL (ארה”ב)
  • ST (אירופה) = TL/CL (ארה”ב)
  • IT (אירופה) = SL (ארה”ב)

כפי שניתן לראות, בארה”ב ישנן מצלמות המתחלקות על פני יותר מסדרה אירופאית אחת מה שעשוי ליצור בלבול. בימים הקרובים ננסה לקבל הבהרות מחברת סמסונג בנוגע לצורך בשמות שונים ולבלבול שהדבר עשוי ליצור בקרב משתמשים הרוכשים מצלמות במקומות שונים בעולם.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *