ראשי מגזין הבית הלבן: הנשיא לא יציג עוד נאומים מחדש לצורך צילום

הבית הלבן: הנשיא לא יציג עוד נאומים מחדש לצורך צילום

0
0

מעטים יודעים זאת, אך במשך עשרות שנים רבות התקיים נוהל מוזר מעט בעת נשיאת נאום על ידי נשיא ארצות הברית. בכדי לאפשר לצלמי סטילס לצלם תמונות מן הנאום אך עם זאת למנוע הפרעה בזמן הנאום בוצעה חזרה קצרה של קטע מן הנאום לצרכי צילום סטילס עבור הצלמים לאחר הנאום. אלא שבעקבות נאום אובמה לאחר לכידת אוסמה בן לאדן נחשף הנוהג והושמעו כנגדו טענות שונות. כעת הודיע דובר הבית הלבן על ביטולו וכעת מחפשים בבית הלבן ואצל גורמי העיתונות המרכזיים צורת התנהלות חדשה אשר תאפשר לשני הצדדים לבצע את עבודתם.

הנשיא אובמה נשא לפני מספר ימים את נאומו ההיסטורי בו הודיע על לכידתו של אוסמה בן לאדן. התמונות מן הנאום פורסמו כאן אצלנו ובאלפי אתרים נוספים. אלא שמעטים יודעים שתמונות הסטילס מן האירוע לא צולמו במהלך הנאום האמיתי אלא זמן קצר אחריו במסגרת מעין “הצגה” (או שחזור) עבור קבוצה מצומצמת של צלמים, במסגרתה הקריא אובמה קטע קצר מן הנאום פעם נוספת ואיפשר לצלמים לצלם מבלי שרעש מצלמותיהם והמבזקים יפריעו להקראת הנאום המשודרת בטלוויזיה.

אובמה משחזר את הנאום לצורך צילום (צילום: Pete Souza/הבית הלבן)

Obama 7

למרות שנוהל זה התקיים במשך שנים רבות (יש הטוענים שעוד בתקופת כהונתו של הנשיא הרי טרומן – מאמצע שנות ה-40 של המאה הקודמת ועד סופן), נאומו של אובמה על בן לאדן הוביל לחשיבה מחודשת בבית הלבן. הטענה שהועלתה בעקבות הנאום אשר מקורה בחלק מכלי התקשורת והפרשנים הייתה שצורת הצילום בה הנשיא “משחק” עבור הצלמים איננה מספקת תמונה אוטנטית והיא מטעה את הצופים בתמונה לחשוב כי מדובר ברגע אמיתי מן הנאום. כאשר מדובר בתמונת אילוסטרציה אולי אין הדבר משנה, אך כאשר מדובר בנאום היסטורי בו כל מבט וכל  שינוי בפניו של הנשיא הם משמעותיים, ישנם רבים הרואים בכך הולכת שולל של הציבור.

הבית הלבן החליט כאמור לבטל מעתה את ההסדר במסגרתו הנשיא יקריא קטע מן הנאום פעם נוספת עבור הצלמים, אך הוא עדיין מעוניין לאפשר לצלמים לתעד את הנאום ולפיכך נבחנות כרגע אפשרויות שונות, טכנולוגיות ואחרות אשר יאפשרו לצלמים לבצע את מלאכתם ולנשיא לנאום ללא הפרעות רעשי צילום או מבזקים. אפשרות אחת שנפסלה על הסף הייתה ללכוד פריימים בודדים מתוך צילום הוידאו לטלוויזיה (אשר כיום נעשה בהפרדה גבוהה), אך גופי העיתונות דחו זאת על הסף. הסדר נוסף אשר נדחה (ומקובל במדינות אחרות וגם במקרים מסוימים גם בישראל) הוא בחירה בצלם יחיד (מלבד הצלם הרשמי של הבית הלבן כמובן) אשר ייצג את שאר הצלמים ויתחלף בכל פעם. גם להסדר זה התנגדו גופי התקשורת בטענה שדווקא התחרות היא שמביאה ליצירתיות וגיוון בצילום.

מן הכיוון הטכנולוגי החלו להיבחן אפשרויות שונות כמו מראה חד כיוונית דרכה יוכלו הצלמים לצלם אשר תסתיר את הצלמים מן הנשיא (רעיון אשר יוכל אולי לעבוד במקומות מוגדרים מראש אבל בוודאי לא בכל החדרים בבית הלבן ובעיקר לא בחדר הסגלגל הצפוף יחסית).

יהיה מעניין לעקוב ולראות איזה פיתרון יוסכם לבסוף על ידי צוות הבית הלבן וגופי התקשורת הגדולים בכדי שכולנו נזכה לתמונה האוטנטית ביותר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *