מגזין צלמים Heather & Ackroyd: פורטרטים מדשא ע״י עידו גנוט פורסם ב 18/05/2012 2 0 הסיפור אותו אנו מביאים בפניכם הוא לא פחות ממדהים. זוג האומנים הבריטיים הסביבתיים Heather Ackroyd ו-Dan Harvey עובדים מזה עשורים רבים עם דשא. לא רבים יקשרו אולי אומנות בדשא לצילום אבל זה בדיוק מה שעשו השניים בתהליך פיתוח אשר מזכיר מאד עבודה בחדר חשוך כאשר ההדפסה הסופית נצרבת על הדשא הגדל – כיצזה נעשה וה עומד מאחורי המיזם, הכל הכתבה שלפניכם. הביוגרפיה האישית של Ackroyd ו-Harvey מרתקת. השניים גדלו בבריטניה ומאז שנות ה-80 של המאה הקודמת הם עוסקים באומנות סביבתית מסוגים שונים. דשא תמיד ריתק אותם כמדיום חי אשר באמצעותו ניתן ליצור עבודות בעלות זמן חיים קצר יחסית אך שונות וייחודיות. העבודה עם דשא איננה עניין של מה בכך – השניים בחנו אין ספור סוגים של דשאים ובמהלך חיפושיהם אף פנו למכון הבריטי “לדשא וסביבה” (Institute of Grassland and Environmental Research – כן יש גוף כזה באנגליה), אשר זיהה במסגרת עבודת מחקר מקיפה גנים ואנזימים מיוחדים הגורמים לדשא לנבול ולאבד את צבעו הירוק. החוקרים מצאו זן טבעי של דשא המסוגל לשרוד כשהוא ירוק גם בתנאים קיצוניים ובו עושים Ackroyd ו-Harvey שימוש מאז אמצע שנות ה-90 בכדי “לקבע” את תמונותיהם לזמן ארוך יותר (לעיתים עד שבועות) ולהציגם בסביבה מוארת. פורטרט-דשא (קרדיט: Heather & Ackroyd) Ackroyd ו-Harvey עבדו במשך השנים על שורה ארוכה של פרויקטים, חלקם בתחום הפיסול ובתחומים אחרים של אומנות פלסטית (הם אפילו יצרו מעיל “פרווה” מדשא לפרויקט אשר עסק בפרוות). לדברי השניים, הכלורופיל היוצר את הירוק שבצמח הוא כה רגיש לאור עד כי הוא מאפשר באמצעות טכניקה של הקרנה מדודה של אור ושימוש בנגטיבים, יצירה של הבדלים עדינים בבהירות הדשא (התוצאה בפועל היא “הדפס דשא” מונוכרומטי). הדפס זה מסוגל לשרוד כאמור פרק זמן קצוב ובמהלכו הוא דוהה. חלק מתהליך הלימוד של השניים כלל הבנה באשר לאופן ההצגה של התמונות המחייב מלבד חללים עצומים גם שמירה על תנאים סביבתיים נתונים ובעיקר הימנעות מתאורה ישירה על היצירה המאיצה את תהליך ההצהבה אשר מגיע בסופו של דבר עם מותו של הדשא. תהליך קמילה – שלושה שלבים בחיי צילום-דשא (קרדיט: Heather & Ackroyd) אחד הדברים אשר מייחדים את עבודתם של Ackroyd ו-Harvey הוא הגודל. דשא איננו מאפשר לרוב רזולוציות גבוהות מאד ולכן בכדי לייצר תמונות בעלת פרטים רבים יש צורך בשטח ובמקרים רבים גם הרבה ממנו כפי שניתן לראות בחלק מן היצירות. כאמור חלק מעבודותיהם מתנוססות בחללי ענק והם הוצגו בעשורים האחרונים במוזיאונים וגלריות בכל רחבי אירופה וזכו לחשיפה נרחבת מאד כולל כתבות וראיונות עיתונאיים לרוב. פורטרטי דשא באור (קרדיט: Heather & Ackroyd) פורטרטי דשא בשלבי קמילה (קרדיט: Heather & Ackroyd) כתבה העוסקת ב-Ackroyd ו-Harvey (העיסק בצילום מתחיל מדקה 2:45 לערך) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eW2x_HnC-go[/youtube] הרצאה מקיפה שנתנה Heather Ackroyd בכנס העוסק בסביבה לפני כ-3 שנים – החלק הראשון עוסק בדשא ובעבודה עימו [vimeo]https://vimeo.com/3548818[/vimeo] מידע נוסף ותמונות ניתן למצוא באתר האינטרנט של Heather Ackroyd ו-Dan Harvey. מספר תמונות של פרויקטים נוספים של הזוג (קרדיט: Heather & Ackroyd) עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …