ראשי מבזקים סוני מתכוננת ל-A9?

סוני מתכוננת ל-A9?

0
0

מזה זמן שאנו שומעים רחשים על תוכניותיה של סוני להשיק מצלמה מתקדמת שתשאיר מאחור את המתחרות מניקון וקנון ותכבוש באמת את שוק הצילום המקצועי.

למרות ההצלחה הלא מבוטלת של סדרת  ה-A7 של סוני בשנים האחרונות היא טרם הצליחה לקחת את הבכורה מן המצלמות המקצועיות של קנון וניקון (אם כי בתחום הוידאו היא בהחלט קוצרת לא מעט הצלחות). בסוני מבינים זאת מן הסתם, ועובדים על פי כל השמועות, על סדרת מצלמות מקצועית שתהיה מעל ה-A7 (אנו נכנה אותה A9 אם כי לא ברור האם זה אכן יהיה שמה).

הינה פרטים ראשונים שהתפרסמו היום בנושא ה-A9 (מידת הדיוק איננה ברורה אך על פניו הם נראים לנו מתיישבים היטב עם הקו של סוני ולכן מצאנו לנכון להביא אותם בפניכם):

  • חיישן 70-80 מגה פיקסל (כבר שמענו את המידע הזה בעבר) עם טכנולוגיה רב שכבתית מתקדמת.
  • מייצב משופר על החיישן.
  • חוצץ בלתי מוגבל (ממש בלתי מוגבל – לא 100 תמונות RAW אלא בלתי מוגבל לחלוטין – לא ברור כמה זה חשוב אבל זה בהחלט יעזור במכירות).
  • תכונות HDR משופרות.

לפי כל המידע שהתפרסם נראה כי ה-A9 תהיה גדולה משמעותית מה-A7 – לטעמנו לא מדובר בהכרח בחיסרון – בשלב זה המעבר ממצלמות רפלקס למצלמות חסרות מראה (בוודאי בתחום המקצועי) איננו נעשה בהכרח משיקולי גודל או משקל – זיכרו כי אפילו סדרת ה-A7 הנוכחית עם עדשות ה-GM החדשות גדולות בקירוב למצלמות מקבילות של קנון או ניקון עם אותן העדשות כך שההבדל במימדים ובמידה רבה גם במשקל איננו הפקטור המרכזי. ישנם הבדלים טכנולוגיים לעומת זאת בין מצלמות הרפלקס למצלמות חסרות המראה (דוגמת העינית הדיגיטלית, היכולת לבצע פעולות כגון focus peeking והבדלים אחרים שיכולים להוות יתרון לרוכשים פוטנציאליים של מצלמות חסרות מראה מקצועיות).

שווה להעיר משהו נוסף – ישנם שיקולים רבים מדוע צלמים מקצועיים בוחרים עדיין שלא לעבור למצלמות סוני וחלקן אינו קשור כלל לטכנולוגיית המצלמות של החברה. כך למשל לסוני אין עדיין שירות המזכיר את זה של קנון וניקון לצלמים מקצועיים ונספק את אותם שירותים (תיקונים מהירים לדוגמא), מגוון העדשות עודנו מצומצם ביחס לקנון/ניקון (אם כי גם כאן המצב השתפר לא מעט בשנה החולפת וישתפר כנראה עוד בהמשך), כמובן שישנם קשיים נוספים למעבר בין פלטפורמות  (שוויי ציוד יד שנייה, זמינות ציוד וחלפים ועוד). שווה להזכיר בהקשר זה נקודה נוספת שאנו שומעים שוב ושוב מפי משתמשים של סדרת ה-A7 – הסוללות. בעיקר צלמי וידאו אך גם אלו שמשלבים סטילס ווידאו מוצאים את עצמם פעם אחר פעם עם סוללות המתרוקנות מהר מידי. השילוב של חיישן גדול וצריכת אנרגיה מהמסך/עינית יחד עם סוללות קטנות וחלשות מידי מגביל מאד צלמים מקצועיים – אפשר לקוות שסוני תבין זאת ובסדרת ה-A9 תציע פיתרון בעל יעילות אנרגטית גבוהה יותר ובעיקר סוללה חזקה באופן משמעותי.

סוני סדרת ה-A7 – הסדרה הגבוהה יותר תהיה מתקדמת יותר שונה לגמרי

A7R-loxia

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *