ראשי מבזקים האם סמסונג תנטוש את שוק הצילום?

האם סמסונג תנטוש את שוק הצילום?

0
0

אתר קוראני בשם newstomato פרסם בשבוע שעבר ידיעה על פיה חברת סמסונג עשויה לפרוש סופית משוק הצילום הודות להפסדים כבדים (מקור).

שוק הצילום נמצא בירידה חדה בשנים האחרונות – כל מי שעוקב אחרי הדיווחים שלנו בנושא מודע ומכיר את המצב אך הידיעה הבאה הפתיעה גם אותנו (בהנחה שהיא נכונה כמובן). לפי הפרטים החברה עשויה לסגור או למכור את חטיבת הצילום שלה בעקבות הפסדים כבדים שנובעים ממכירות נמוכות ביחס להשקעה הגדולה מאד שעשתה החברה בתחום (בשנים האחרונות סמסונג פיתחה חטיבה שלה בהשקעה גדולה אשר ייצרה חיישנים חדשים ומתקדמים ביותר המשולבים כיום במצלמות ה-NX1 והNX500 בעלי הרזולוציה הגבוהה ביותר בקטגוריה ומיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת כמו גם ליין שלם של עדשות חדשות). אלא שלמרות ההצלחה היחסית של ה-NX1 (אשר איננה נמכרת אגב באופן רשמי בארץ), נראה שהחברה רחוקה מאד מרווחיות.

בשנת 2010 אמר סגן נשיא סמסונג העולמית כי החברה מתכננת להיות הראשונה בעולם בשוק חסרות המראה עד 2012 והראשונה בעולם בתחום הצילום עד 2015. מיותר לציין ששני הדברים לא קרו ולמעשה סמסונג רחוקה מאד משלושת היצרניות הגדולות בתחום הצילום וזאת כאמור למרות ההשקעה הרבה.

אם סמסונג אכן תחליט למכור את חטיבת הצילום מעניין יהיה איזו חברה תסכים לרכוש אותה. בעבר פעלה סמסונג ביחד עם חברת פנטקס (כיום חטיבה בחברת ריקו) ויהיה מעניין לראות אם חברת האם תהיה מעוניינת לרכוש את חטיבת הצילום של סמסונג. יחד עם זאת לפנטקס עצמה יש אפשר להניח בעיות כלכליות לא קטנות עם מותג שנמצא הרחק מאחור מבחינת המכירות בעולם. לחברות כמו פנסוניק או אולימפוס אין על פניו טעם לשלב את החטיבה הקוראנית משום שהיא איננה תואמת לליין המוצרים שלהן, דבר המותיר את קנון ניקון וסוני (ובאופן תיאורטי גם את פוג’י). אף שלא בלתי אפשרי – קשה למדי לראות את אחת משתי היצרניות המובילות רוכשת את חטיבת הצילום של סמסונג. סוני לעומת זאת עשויה לרכוש את החטיבה אולי בכדי להרחיב ולשפר את טכנולוגיית החיישנים שלה (סוני עצמה משקיעה רבות ומגדילה מאד את חטיבת החיישנים שלה אשר כיום חולשת על יותר מ-40 אחוז משוק החיישנים העולמי).

כאמור כרגע מדובר בידיעה אחת לא מאומתת. אנו נמתין לראות האם סמסונג תכריז לקראת סוף השנה או ראשית השנה הבאה (בתערוכת CES 2016) על מוצרים חדשים – אם לא, יהיה זה סימן מצויין כי משהו מאד לא טוב קורה בתחום הצילום בסמסונג…

תנטוש את שוק הצילום?

Samsung-Logo

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *