ראשי מבזקים סיגמא תכריז על עדשת 16-20 מ”מ f/2 בשנה הקרובה?

סיגמא תכריז על עדשת 16-20 מ”מ f/2 בשנה הקרובה?

2
0

מוקדם יותר היום התפרסמה ברשת ידיעה מעניינת, ואם לומר את האמת גם מאד מפתיעה, ולפיה חברת סיגמא צפויה להכריז במהלך 2014 על עדשת Full Frame זום אולטרה רחבה ואולטרה מהירה כמוה לא קיימת כיום בשוק.

כיום לא קיימות עבור מצלמות Full Frame עדשות אולטרה רחבות בעלות צמצם מהיר מ-F/2.8. עבור מצלמות קרופ קיימת עדשת ה-16 מ”מ f/2 של חברת סאמיאנג אותה בדקנו כאן ממש לאחרונה (אלא שזאת עדשה ידנית והיא איננה “אולטרה רחבה” עבור קרופ בכל מקרה).

עדשת 16-20 מ”מ – אם אכן תבחר סיגמא להכריז עליה – היא בחירה מעט מוזרה – מדובר בטווח זום קצר במיוחד – 4 מ”מ בלבד – שאיננה מקנה גמישות רבה במיוחד ואפשר להניח שהופכת את התכנון האופטי של העדשה למורכב יותר (ביחס לעדשת פריים 16 מ”מ f/2 למשל). על פי הידיעה אגב העדשה החדשה תהיה חלק מסדרת ה-Art האיכותית של סיגמא – אשר סיפקה עד כה כמה עדשות מוצלחות למדי.

נזכיר שוב למי ששכח כי סיגמא צפויה כנראה במהלך השנה הבאה להכריח על שורה של עדשות – חלקן כנראה שאפתניות וחדשניות למדי (ראו ידיעה קודמת בנושא). 2014 הולכת להיות מעניינת למדי בתחום העדשות.

סיגמא – זום אולטרה רחבה ומהירה ל-Full Frame – תמשיך לפרוץ גבולות גם ב-2014?

24-105mm-F4-DG-OS-HSM-black

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

2 תגובות

  1. Avatar

    שייקה

    27/12/2013 ב 2:50 PM

    מיותר ברמות… 4 מ”מ זה בדיוק כמו פריים לצורך העניין זה לא נותן כמעט כלום, ומצד שני, בבניה ובמחיר ובאיכות זה כן משנה זום לעומת פריים.. אז מה הטעם להוציא את זה זום?.. שיעשו 16 וזהו. התמורה של הזום כאן הוא אפסית.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    27/12/2013 ב 3:09 PM

    מסכים – אבל זאת הידיעה.
    אגב ה-18-35 מ”מ שלהם חדה כמו הרבה עדשות פריים (הדבר נבדק על ידי הרבה מאד אתרים מוערכים) כך שאפשר לעשות עדשת זום שהיא חדה כמו פריים טובה – במקרה הזה הזום פשוט קטן מידי.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *