ראשי מגזין חדש מגוגל: מצמץ – צילמתי אותך

חדש מגוגל: מצמץ – צילמתי אותך

0
0

חברת גוגל ממשיכה במרץ את העבודה על משקפי ה-Glass האמורים להיות מושקים באופן רשמי לקהל הרחב בשנה הבאה, ולאחרונה נחשף כי גוגל שילבה בעדכון קושחה אפשרות לצילום באמצעות מצמוץ/קריצה בסיוע חיישנים המשולבים במשקפיים.

עד היום נדרש ללחוץ על כפתור כלשהו בכדי לצלם. הדבר נכון למצלמות רגילות ואפילו למכשירים סלולאריים (אלא אם אתם משתמשים בשלט או בטריגר כלשהו – דבר שלא תמיד זמין ולא תמיד מתאים לכל סיטואציה). משקפי ה-Glass של גוגל הולכים לשנות באופן יסודי את הדרך בה אנו יכולים לצלם תמונות. אף שגוגל עצמה לא פירסמה דבר בעניין בשלב זה – שורה ארוכה של מקורות מדווחים בשבוע האחרון כי כחלק מן העדכון האחרון של משקפי ה-Glass (הזמינות כרגע ללא מעט מפתחים ברחבי העולם), התגלתה פיסת קוד המאפשרת לכאורה לבצע צילום באמצעות מצמוץ. דיווחים נוספים מדברים על כך שקבוצה מצומצמת של מפתחים כבר מנסה את התכונה החדשה בפועל.

אנו ממצמצים באופן קבוע אך לרוב לא קורצים באופן לא רצוני. על פניו נראה שבגוגל יעדיפו קריצה (עין אחת) על פני מצמוץ (שתי עיניים) אשר הינו עניין נפוץ הרבה יותר ויכול לגרום לצילום בטעות בתדירות גבוה בהרבה. מצד שני הדבר עשוי להיות בעייתי משום שישנה קבוצה לא מבוטלת באוכלוסיה שאיננה מסוגלת לקרוץ. לפי דיווחים ברשת נראה שמערכת של גוגל אמורה להתבסס על חיישן המזהה את פעולת הקריצה ולומד מתי מדובר בקריצה מכוונת (האופי המדויק של התהליך לא ברור בשלב זה).

גוגל Glass – קריצה או מצמוץ?

Google-glass

צילום באמצעות קריצה יכול להיות מהיר יתר מזה הנעשה באמצעות לחיצה על כפתור כלשהו והוא גם פחות בולט בדרך כלל. אנו הצענו כאן בעבר (ואף הצענו לגוגל עצמה) אפשרות של שימוש באביזרים שונים כטריגרים לצילום באמצעות ה-Glass (למשל טבעת שלחיצה עליה תבצע צילום). הבעיה לדעתנו היא שגוגל נמצאת בסוג של “פיצול אישיות” בכל הנוגע ליכולות התיעוד/צילום של ה-Glass. מצד אחד מדובר בהתקן שמסוגל לתעד רגעים שכיום אין סיכוי לקלוט אלא במקרה (כמה זמן לוקח לכם לשלוף את הסלולארי מהכיס, להדליק את אפליקציית הצילום במצלמה ולצלם? שלא לדבר על להוציא את ה-DSLR מהתיק אם אתם לא מזחיקים אותו ביד כל הזמן). מצד שני היכולות הללו צפויות לפגוע בפרטיות, במיוחד כשהצילום הופך קל ופשוט כמו פעולת מצמוץ רגעית – אליה לעיתים הסובבים כלל לא ישימו לב.

כפי שהדברים נראים כעת ה-Glass צפויים לשנות את עולם הצילום לא פחות מהסמרטפון ולאפשר לנו ללכוד רגעים שכיום פשוט נותרים בלתי מתועדים. מה יקרה לפרטיות שלנו בעולם שכזה? היא כנראה צפויה ללכת ולהיעלם.

אנו עוקבים כאן באופן רציף אחר הפיתוח של משקפי ה-GLASS – כזכור לנו הייתה הזדמנות להיות הישראלים הראשונים לעשות שימוש בגרסה מוקדמת של המשקפיים בתערוכת פוטוקינה 2012 (ומאוחר יותר אף הוזמנו לספר על כך בתוכנית הבוקר של קשת בערוץ 2). אתם יכולים לקרוא את כל הידיעות שלנו העוסקות ב-Google Glass בקישור הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *