ראשי ביקורות\סקירות ביקורות מתאם Tilta מסוללות L לסוללות V-mount בביקורת

מתאם Tilta מסוללות L לסוללות V-mount בביקורת

0
0

יש מוצרים פשוטים שנתקלים בהם ושואלים איך הסתדרנו בלעדיהם עד כה. אחד כזה הוא ה-Tilta Sony L-Series to V-Mount Adapter Battery Plate, רכשנו אותו לאחרונה (בניגוד להרבה מוצרים אחרים לא יקבלנו אותו מהחברה לביקורת) והוא בהחלט שימושי (וכמעט) חף מבעיות ופשוט עושה את מה שהוא צריך לעשות.

נתחיל מההתחלה מה עושה המתאם ומי צריך אותו? המתאם מתחבר לכל התקן העושה שימוש בסוללות L של סוני (או תחליפיות כמובן) מצד אחד ומהצד השני מאפשר לחברת סוללות V-mount גדולות וחזקות יותר. השימוש די ברור – אם יש לכם יותר סוללות v-mount (לנו יש) ואתם מעדיפים את השימוש בהם על פני סוללות L (אנחנו בהחלט מעדיפים מהרבה סיבות במיוחד בכל הנוגע להטענה מהירה וחיי הסוללה עצמם) אז המתאם הזה צריך להיות משהו שאתם צריכים לבחון.

המתאם של חברת Tilta לצד סוללת L (מימין) וסוללת -V-mount (משמאל)מתאם ה- Tilta Sony L-Series to V-Mount Adapter Battery Plate

באיזה סיטואציות אנו רואים שימוש במתאם? כל מי שמשתמש באופן קבוע במוניטורים חיצוניים כמונו מעריך את האפשרות לנצל סוללות חזקות יותר (במיוחד סוללות מיני v-mount שאינן גדולות במיוחד), למי שמשתמש בתאורות LED קטנות ובינוניות הנעזרות בסוללות L האפשרות לעבוד עם המתאם וסוללות חזקות יותר הוא חשוב במיוחד (אף אחד לא רוצה תאורה שתפסיק בדיוק באמצע הצילום), כמובן מי שעושה שימוש במצלמות עם סוללות L יהנה מהמתאם (לנו אין ממש צורך במתאם בהקשר הזה כרגע).

עוד צורת שימוש מעניינת נוגעת למי זקוק ליכולת להחליף סוללות לעבודה ממושכת באמת. באמצעות המתאם של Tilta תוכלו לחבר לכל מוצר עם סוללות L זוג סוללות V-Mount על ידי שימוש בפלטה כפולה (אנו ניסינו זאת עם הפלטה של Hawk-Woods אבל יש אחרות בשוק יחד עם סוללות V-mount קומפקטיות) וניתן לבצע החלפה של סוללה בזמן אמת (hot swap) כך שאפשר להמשיך לעבוד באופן רציף עם המוצר ללא הפסקה כל עוד יש לכם סוללות V-mount טעונות.

ומה לגבי מגבלות? המוצר עצמו בנוי מצוין ממתכת ולא כבד במיוחד ואינו כולל שום חלקים שנראים שבירים (למעשה מדובר בפיסת מתכת עם כפתור שחרור סוללה ללא שום מסכים או כפתורים אחרים). יש שני חסרונות שאנחנו רואים למוצר – ראשית הוא מרחיק את הסוללה מהמוצר – זה לא תמיד בעיה אבל זה משנה את מרכז הכובד של ההתקן ובמצבים מסוימים יכול להיות מסורבל במיוחד עם סוללות גדולת – היה נחמד אם Tilta הייתה מצליחה לעשות את המתאם מעט פחות גבוה.

הבעיה השנייה נוגעת למבנה של החיבורים. מסיבה כלשהי ב-Tilta יצרו אותם כך שיש צורך לדחוף את המתאם קדימה בערך חצי ס”מ. במוצרים בהם בית הסוללה עמוק זאת יכולה להיות בעיה. אנו ניסינו את המתאם עם 5 מוניטורים שונים ללא בעיה וגם עם מספר תאורות. המוצר הבעייתי היחיד בו נתקלנו היה תאורת ה-Lykos של חברת מנפרוטו בה בית הסוללה עמוק ולא מאפשר לנעול את המתאם. אין ממש דרך לדעת מראש אבל כאמור מהנסיון שלנו רוב המוצרים עובדים בסדר עם המתאם.

בכל הנוגע למחיר – המתאם נמכר ב-B&H ונשלח גם לישראל ומחירו עומד על כ-50 דולר.

סרטון הסקירה שלנו אודות ה-מתאם של TILTA מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *