הכרזות מוצרים חדשות סוני משיקה את מצלמת ה-FX6 – וידאו מקצועי קומפקטי ע״י עידו גנוט פורסם ב 17/11/2020 0 0 בשעה טובה השיקה היום בצהריים חברת סוני את מצלמת הוידאו המקצועית החדשה שלה – הFX6 שתחליף את דגם ה-S5 II הוותיק. למצלמה החדשה הרבה מן המשותף הן עם ה-FX9 המתקדמת אבל גם במידה מסויימת עם A7S III. אנו היינו חלק ממסיבת העיתונאים הרשמית של סוני אירופה אמש בה נחשפו מרבית הפרטים אודות ה-FX6. מדובר במצלמת וידאו בעלת מידות ומשקל קטנים מאד (קצת יותר מ-800 גרם בתצורתה הבסיסית – כמו הדגמים הקודמים מדובר במצלמה מודולארית למדי עם אפשרות לחבר ולהוסיף ידית צד וידית נשיאה עליונה ורכיבים אחרים בקלות). היא לא כוללת חלק מן החיבורים וכפתורי השליטה הקיימים בדגם ה-FX9 הגדול והמתקדם והיא נועדה לקהלים שונים (אם כי כמובן יכולה לשמש בקלות כמצלמה משנית ל-FX9 או אפילו ל-Venice אם נדרשת מצלמה שנייה או שלישית או מצלמה קטנה יותר במקומות צפופים), כולל צלמים דוקומנטרים, צלמי אירועי Live (תחום שהפך בשנה האחרונה למאד פופולארי ונדרש) צלמי ראיונות ועוד. וידאו מקצועי עם עדשות מתחלפות קטן וקומפקטי – FX6 קצת נתונים טכניים אודות המצלמה החדשה: חיישן בן 12.9 מגה פיקסל (מסוג Exmor R עם הארה אחורית) המסוגל לצלם וידאו ב-4K DCI (החיישן דומה לזה המצוי ב-A7S III אבל בסוני היו זהירים ולא מוכנים לומר האם מדובר באותו החיישן בדיוק או במוצר דומה עם שינויים מסויימים). רגישות מקסימאלית של 409,600 ISO (שוב בדומה ל-A7S III) עם רגישות בסיס של 800 ISO ורגישות מוגברת ב-12,800 ISO לצילום משופר בתאורה נמוכה. מעבד BIONZ XR (בדומה ל-A7S III). טווח דינאמי בן 15 סטופים. תמיכה בפרופיל S-Cinetone (בדומה ל-FX-9, לא קיים ב-A7S III). מערכת פוקוס דומה לזאת הקיימת ב-FX9 (עם 627 נקודות ו-89% כיסוי פריים). צילום ב-4K DCI עד 120 פריימים לשנייה או 240 פריימים לשנייה ב-HD ב-4:2:2 10 ביט. תמיכה ב-12G-SDI ו-4K עד 60 פריימים לשנייה ו-16 ביט SDI RAW למקליט חיצוני (Atomos Shogun 7 בשלב ראשון). זוג כרטיסי זיכרון מסוג SD או CFExpress Type A (כמו ב-A7S III). מגיעה עם ידית הכוללת שני חיבורי XLR. תושבת E (ללא נעילה – כמו במצלמות הסטילס). אפשרות להצגת LUTS במצלמה (כולל הוספה מאתר סוני). פילטר ND משתנה מובנה – 1/4-1/128 עם אפשרות כיוון ידנית או אוטומטית חלקה. משקל – 890 גרם וגום עשוי מגנזיום ועמיד למים ואבק (רוחבה של המצלמה ללא אביזרים עומד על 153 מ"מ עומקה 114 מ"מ וגובהה 116 מ"מ). חיוברי LANC, USB-C, Timecode in/out ואפשרויות לחבר מתאם לרשת להוצאה של שידור ל-FTP. למצלמה מסך מגע בן 3.5 אינצ' הכולל אפשרויות לשינוי הגדרות באופן ישיר בצורה נוחה (הרזולוציה עומדת על 2.76 מליון נקודות). תומך בסוללות BPU-35 (אמורות להספיק לכ-3 שעות צילום). כפי שניתן לראות ישנם לא מעט קווי דמיון בטכנולוגיות המשולבות במצלמה בין ה-FX6 ל-A7S III אבל ישנם ניואנסים דקים והבדלים משניים (אך לעיתים חשובים – כמו לדוגמא חוסר אפשרות לבצע Tracking באמצעות לחיצה על המסך, דבר האפשרי בדגמי ה-A7 המתקדמים, במקום זאת לחיצה משנה את אזור הדגימה של הפוקוס). תמונות נוסספות של המצלמה החדשה ברשת כבר הופיעו מספר סרטוני ביקורת וסקירות Gerald Undone עם אבטיפוס של ה-FX6 נינו מ-CineD בביקורת מוקדמת על ה-FX6 Potato Jet וה-FX6 James Matthews אשר יצר גם סרטון קצר עם ה-FX6 יחד עם המצלמה השיקה סוני (למעשה הודיעה על זמינות – ההשקה עצמה הייתה כבר בשנה שעברה אך נוצר עיכוב) על עדשת FE C 16-35mm T3.1 G – עדשת זום CINE אולטרה רחבה אשר תתאים בין השאר גם ל-FX6 החדשה. העדשה משלבת תמיכה במערכת הפוקוס המתקדמת של סוני עם יכולות MF מתקדמות למשתמשי וידאו וקולנוע ומאפשרת לשלב גם Servo או מנוע המאפשר זום אוטומטי. לעדשה שלוש טבעות עם Gear – לצמצם, לזום ולפוקוס סוני מדגישה במיוחד את יכולות הפוקוס הידניות המדויקות מאד של העדשה (עם Hard stops). מנגנון הפוקוס הידני הוא push-pull (כמו בעדשת ה-90 מ"מ מאקרו של סוני למשל). מחירה של העדשה יעמוד על כ-5500 דולר בארה"ב. B&H על עדשת ה-FE C 16-35mm T3.1 G החדשה עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …