ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני משיקה את מצלמת ה-FX6 – וידאו מקצועי קומפקטי

סוני משיקה את מצלמת ה-FX6 – וידאו מקצועי קומפקטי

0
0

בשעה טובה השיקה היום בצהריים חברת סוני את מצלמת הוידאו המקצועית החדשה שלה – הFX6 שתחליף את דגם ה-S5 II הוותיק. למצלמה החדשה הרבה מן המשותף הן עם ה-FX9 המתקדמת אבל גם במידה מסויימת עם A7S III.

אנו היינו חלק ממסיבת העיתונאים הרשמית של סוני אירופה אמש בה נחשפו מרבית הפרטים אודות ה-FX6. מדובר במצלמת וידאו בעלת מידות ומשקל קטנים מאד (קצת יותר מ-800 גרם בתצורתה הבסיסית – כמו הדגמים הקודמים מדובר במצלמה מודולארית למדי עם אפשרות לחבר ולהוסיף ידית צד וידית נשיאה עליונה ורכיבים אחרים בקלות). היא לא כוללת חלק מן החיבורים וכפתורי השליטה הקיימים בדגם ה-FX9 הגדול והמתקדם והיא נועדה לקהלים שונים (אם כי כמובן יכולה לשמש בקלות כמצלמה משנית ל-FX9 או אפילו ל-Venice אם נדרשת מצלמה שנייה או שלישית או מצלמה קטנה יותר במקומות צפופים), כולל צלמים דוקומנטרים, צלמי אירועי Live (תחום שהפך בשנה האחרונה למאד פופולארי ונדרש) צלמי ראיונות ועוד.

וידאו מקצועי עם עדשות מתחלפות קטן וקומפקטי – FX6

ilmefx6 3q 44062 04 Mid

קצת נתונים טכניים אודות המצלמה החדשה:

  • חיישן בן 12.9 מגה פיקסל (מסוג Exmor R עם הארה אחורית) המסוגל לצלם וידאו ב-4K DCI (החיישן דומה לזה המצוי ב-A7S III אבל בסוני היו זהירים ולא מוכנים לומר האם מדובר באותו החיישן בדיוק או במוצר דומה עם שינויים מסויימים).
  • רגישות מקסימאלית של 409,600 ISO (שוב בדומה ל-A7S III) עם רגישות בסיס של 800 ISO ורגישות מוגברת ב-12,800 ISO לצילום משופר בתאורה נמוכה.
  • מעבד BIONZ XR (בדומה ל-A7S III).
  • טווח דינאמי בן 15 סטופים.
  • תמיכה בפרופיל S-Cinetone (בדומה ל-FX-9, לא קיים ב-A7S III).
  • מערכת פוקוס דומה לזאת הקיימת ב-FX9 (עם 627 נקודות ו-89% כיסוי פריים).
  • צילום ב-4K DCI עד 120 פריימים לשנייה או 240 פריימים לשנייה ב-HD ב-4:2:2 10 ביט.
  • תמיכה ב-12G-SDI ו-4K עד 60 פריימים לשנייה ו-16 ביט SDI RAW למקליט חיצוני (Atomos Shogun 7 בשלב ראשון).
  • זוג כרטיסי זיכרון מסוג SD או CFExpress Type A (כמו ב-A7S III).
  • מגיעה עם ידית הכוללת שני חיבורי XLR.
  • תושבת E (ללא נעילה – כמו במצלמות הסטילס).
  • אפשרות להצגת LUTS במצלמה (כולל הוספה מאתר סוני).
  • פילטר ND משתנה מובנה – 1/4-1/128 עם אפשרות כיוון ידנית או אוטומטית חלקה.
  • משקל – 890 גרם וגום עשוי מגנזיום ועמיד למים ואבק (רוחבה של המצלמה ללא אביזרים עומד על 153 מ"מ עומקה 114 מ"מ וגובהה 116 מ"מ).
  • חיוברי LANC, USB-C, Timecode in/out ואפשרויות לחבר מתאם לרשת להוצאה של שידור ל-FTP.
  • למצלמה מסך מגע בן 3.5 אינצ' הכולל אפשרויות לשינוי הגדרות באופן ישיר בצורה נוחה (הרזולוציה עומדת על 2.76 מליון נקודות).
  • תומך בסוללות BPU-35 (אמורות להספיק לכ-3 שעות צילום).

ilmefx6 Situation Image A 2 Grab and Shoot Style Large

כפי שניתן לראות ישנם לא מעט קווי דמיון בטכנולוגיות המשולבות במצלמה בין ה-FX6 ל-A7S III אבל ישנם ניואנסים דקים והבדלים משניים (אך לעיתים חשובים – כמו לדוגמא חוסר אפשרות לבצע Tracking באמצעות לחיצה על המסך, דבר האפשרי בדגמי ה-A7 המתקדמים, במקום זאת לחיצה משנה את אזור הדגימה של הפוקוס).

ilmefx6 rear 44111 026 Mid

תמונות נוסספות של המצלמה החדשה

ilmefx6 rear 44111 026 Mid ilmefx6 rear 44062 030 Mid ilmefx6 side 44062 023 Mid ilmefx6 side 44062 024 Mid ilmefx6 side 44111 022 Mid ilmefx6 3q 44062 01 Mid

 

ברשת כבר הופיעו מספר סרטוני ביקורת וסקירות

Gerald Undone עם אבטיפוס של ה-FX6

נינו מ-CineD בביקורת מוקדמת על ה-FX6

Potato Jet וה-FX6

James Matthews אשר יצר גם סרטון קצר עם ה-FX6

יחד עם המצלמה השיקה סוני (למעשה הודיעה על זמינות – ההשקה עצמה הייתה כבר בשנה שעברה אך נוצר עיכוב) על עדשת FE C 16-35mm T3.1 G – עדשת זום CINE אולטרה רחבה אשר תתאים בין השאר גם ל-FX6 החדשה. העדשה משלבת תמיכה במערכת הפוקוס המתקדמת של סוני עם יכולות MF מתקדמות למשתמשי וידאו וקולנוע ומאפשרת לשלב גם Servo או מנוע המאפשר זום אוטומטי. לעדשה שלוש טבעות עם Gear – לצמצם, לזום ולפוקוס סוני מדגישה במיוחד את יכולות הפוקוס הידניות המדויקות מאד של העדשה (עם Hard stops). מנגנון הפוקוס הידני הוא push-pull (כמו בעדשת ה-90 מ"מ מאקרו של סוני למשל). מחירה של העדשה יעמוד על כ-5500 דולר בארה"ב.

B&H על עדשת ה-FE C 16-35mm T3.1 G החדשה

 

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *