ראשי ביקורות\סקירות זעיר ושימושי: Sunwayfoto HB-02 – ראש קומפקטי בביקורת

זעיר ושימושי: Sunwayfoto HB-02 – ראש קומפקטי בביקורת

0
0

היום אנו גאים להיות בין האתרים הראשונים בעולם לפרסם היום ביקורת קצרה על מוצר קטן אך שימושי במיוחד של חברת Sunwayfoto הסינית בשם HB-02.

Sunwayfoto מתמחה בייצור מגוון מוצרי עזר לצילום, החל מראשים כדוריים, ראשי ייצוב, מסילות מאקרו ועוד מגוון מוצרים (אפילו חצובות ומונופודים אם כי זאת לא ההתמחות המרכזית של החברה) והיא נחשבת לאחת החברות היותר איכותיות בין היצרניות הסיניות בתחומה. ה-HB-02 הוא אחד המוצרים החדשים ביותר של החברה (למעשה כפי שנזכיר גם בהמשך הוא עדיין בתהליכי הגעה לשוק) והוא ראש זעיר במיוחד אשר נועד בראש ובראשונה לחיבור מוניטורים קטנים ובינוניים למצלמות אבל בפועל מאפשר מגוון רחב מאד של שימושים.

ה-HB-02 באמת קטן במיוחד – גובהו 4 ס”מ ורוחבו 2.6 ס”מ בלבד והוא שוקל 36 גרם. למרות הגודל הזעיר מדובר בהתקן העשוי כולו ממתכת ואיכות הבניה שלו טובה בהחלט. הוא מגיע עם Allen Key שהוא אולי החיסרון היחיד שאנו רואים למוצר הזה. תצטרכו לשמור אותו להשתמש בו אם תרצו לנעול את הראש או לשנות את רמת החיכוך (בפועל רוב הזמן אין בכך צורך – קובעים רמת חיכוך מסויימת פעם אחת ומידי פעם מחזקים מעט – משקלים סבירים לא ירדו מעצמם – המשקל המקסימאלי לנשיאה של הראש הוא 2 ק”ג – לא ניסינו להחזיק שום דבר כה כבד אבל מוצרי עזר קטנים לרוב אינם מגיעים למשקלים כאלו ונדיר לראות אותם מתקרבים אפילו לק”ג אחד).

ה-HB-02 מאפשר לחבר כמעט כל התקן עם חיבור 1/4″ 20 סטנדרטי לחלקו העליון והוא מאפשר להטות אותו למעלה ולמטה (כמעט הטיה של 90 מעלות) וגם בסיבוב (360 מעלות). אין כפתורים או נעילות מתוחכמות – רק שני ברגים שניתן לחזק באמצעות מפתח האלן (שימו לב לחזק תמיד קודם את בורג הסיבוב במרכז ורק אחריו את בורג ההטיה (אחרת בורג ההטיה יחסום את הגישה של המפתח).

קטן ומאד שימושי – HB-02 של Sunwayfoto 

Sunwayfoto HB 02 1

אז מה ניתן לעשות עם ה-HB-02 ומדוע אנו חושבים שמדובר במוצר כה מלהיב? במסגרת סדרת הביקורות שערכנו בשנה האחרונה על מוצרי עזר שונים כולל זרועות ומחזיקים אחרים למוניטורים תמיד חיפשנו אופציות קטנות, קלות, זולות ואיכותיות שיאפשרו לנו גמישות רבה באופן שבו אנו ממקמים עזרים שונים – על המצלמה עצמה, על כלוב או אפילו בשטח או בסטודיו. ה-HB-02 מסמן V גדול על כל הדרישות שלנו ומלבד הצורך במפתח אלן פה ושם אין לו ממש חסרונות בולטים.

השתמשנו ב-HB-02 בכדי להחזיק מסכי 5 ו-7 אינצ’ על המצלמה ללא קושי (להתקן יש חיבור כפול בתחתית – גם cold shoe וגם הברגת 1/4″ 20 מה שהופך אותו למאד וורסטילי ולא קיים אגב בזרוע של חברת Shape הקנדית שהיא אחת האהובות עלינו ביותר עד כה), ניסינו גם לחבר מיקרופונים ותאורות קומפקטיות מסוגים שונים ואפילו חיברנו HB-02 אחד לתאורת ה-Lykos של מנפרוטו בסטודיו החדש שלנו מן התקרה (עוד פרטים בשבועות הקרובים כולל הצצה מקרוב לסטודיו).

אז איכות הבנייה, הביצועים והשימושיות של ה-HB-02 טובים בהחלט אבל מה בנוגע למחיר? Sunwayfoto איננה בהכרח יצרנית סינית זולה במיוחד (חלק ממוצריה עולים לא פחות ממוצרי מנפרוטו המקבילים למשל), אלא שבמקרה הנוכחי החליטו בחברה על מחיר מפתיע ותחרותי מאד למוצר החדש מה שהופך אותו לטעמנו לרכישה מאד משתלמת (אם תרצו סוג של impulse buy או אפילו מתנה אידאלית לבן/בת זוג חובבי צילום) – הקאטצ’ היחידי כרגע הוא שה-HB-02 זמין בשלב זה רק ב-aliexpress המחיר – 25 דולרים בלבד – רוצו לקנות לפני שהמחיר יעלה.

סרטון הביקורת הקצר שלנו אודות ה-HB-02 מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *