ראשי חדשות Kickstarter חדש בקיקסטרטר: ראש כדורי וחצובה מטיטניום

חדש בקיקסטרטר: ראש כדורי וחצובה מטיטניום

0
0

בניגוד לתחומי המצלמות והעדשות המתחדשים בקצב הולך וגובר בשנים האחרונות, תחום החצובות והראשים מקדם לאיטו והחידושים בו מעטים יחסית. לכן בכל פעם שאנו נתקלים במוצר שמתיימר להביא חידוש משמעותי אנו שמחים לסקר ולבחון אותו וכך קורה גם עם סדרת המוצרים החדשה עליה הכריזה לאחרונה חברת Colorado Tripod – סטארטאפ קטן מדנבר אשר מנסה להמציא מחדש את הכדור (או לפחות את הראש הכדורי) וזאת באמצעות יצירה של ראש מפיסת טיטניום.

טיטניום הוא חומר קל וחזק במיוחד אבל גם קשה מאד לעיבוד. מסיבה זאת אנו לא רואים יותר מידי מוצרים צרכניים עשויים טיטניום (בטח שלא מוצרים שנוצרו באמצעות טכניקת עיבוד שבבי מבלוק שלם של טיטניום). החברה מ-Colorado Tripod החליטו שהם לוקחים על עצמם את המשימה ואחרי לא מעט עבודה העלו לאויר קמפיין קיקסטרטר הכולל לא רק ראש חצובה עשוי טיטניום אלא גם חצובה חדשה העשויה שילוב של טיטניום (חיבורים) וסיבי פחמן (רגליים).

צלמים מתייחסים למוצרים החדשים של Colorado Tripod

קצת פרטים על הקמפיין החדש שעלה ועל המוצרים המסקרנים שפורסמו במסגרתו:

Highline – ליין ראשים כדוריים חדש. הליין כולל כרגע שני ראשים – האחד כולל כדור טיטניום בן 48 מ”מ (חלול) וקל במיוחד במיוחד (340 גרם בלבד) עם מספר חידושים מעניינים כולל עיצוב להפעלה ביד שמאל (הכוונה היא לא לצלמים שמאליים אלא דווקא לצלמים אשר רוצים לשלוט בפעולת הראש ביד שמאל ולהשאיר את היד הימנית בכדי לשלוט במצלמה ובקומפוזיציה). לראש 50% פחות חלקים ומעין חלון מיוחד (פטנט בתהליכי רישום של החברה) שמאפשר ללהוריד את המצלמה ב-90 מעלות אבל גם להזיז אותה מעט קדימה ואחורה – לא ניסינו וקשה לנו לחוות דעה עד כמה הרעיון החדש הזה שימושי). הטיטניום מאפשר חוץ מהפחתה במשקל גם חוזק רב מאד והראש מסוגל לשאת לא פחות מ-24 ק”ג (משקל עצום לכל הדעות). מלבד גרסת הטיטניום ישנה גם גרסת אלומניום של הראש – כם היא עשויה בטכניקת CNC מבלוק אלומניום אבל היא מעט פחות קלה וחזקה  אך זולה באופן משמעותי.

Aspen – ראש כדורי עשוי אלומניום בעל עיצוב ייחודי פתוח המאפשר גמישות הפעלה רבה מאד (החברה מ-Colorado Tripod לא לגמרי המציאו כאן את הגלגל – ישנם ראשים בקונספט דומה בשוק כמו למשל ה-Novoflex MagicBall), הראש שוקל 450 גרם והוא (בדומה לסדרת ה-Highline עושה שימוש בחיבור מהיר מסוג Arca Swiss).

ראש ה-Aspen – תנועה חופשית לכל כיוון ובכל זווית ונעילה נוחה

titanium ball head CTC spen.jpg.optimal

הדגמה של הראש בפעולה

Aspen ballhead

Centennial tripod – סדרת חצובות חדשה המבוססת על סיבי פחמן איכותיים במיוחד מיפן (בעמוד הפרויקט מסבירים בפרטי פרטים מדוע סיבי פחמן מייצור סיני הם נחותים לאלו המיוצרים במדינות המובילות במערב). החברה לא רק בחרה בסיבים יפניים אלא גם בהרבה שכבות ליציבות משופרת (10 שכבות). מעבר לכך לחצובה שתי גרסאות – טיטניום (עם משקל של פחות מ-1.3 ק”ג) וגרסת אלומניום במשקל 1.5 ק”ג. שתי החתובות נפתחות עם העמוד המרכזי לגובה של כ-156 ס”מ והן באורך של 52 ס”מ כשהן סגורות.

חצובה שהיא שילוב של סיבי פחמן איכותיים (10 שכבות) וטיטניום

titanium tripods

בכל הנוגע למחיר יש הבדל משמעותי מאד בין גרסאות האלומניום – שמחירן נגיש למדי – לגרסאות הטיטניום שהן יקרות (שלא לומר יקרות מאד). להלן המחירים בקיקסטרטר (המחירים לקהל אחרי הפרויקט יהיו מן הסתם יקרים יותר):

  • 79 דולר לגרסת ה-Highline אלומיניום. 400 דולר לגרסת הטיטניום.
  • 179 דולר לגרסת ה-Aspen אלומניום.
  • 249 דולר לחצובה בגרסת האלומיניום ו-800 דולר בגרסת הטיטניום (תוכלו לרכוש חצובת טיטניום וראש טיטניום תמורת 1100 דולרים כקיט).

לעמוד המיזם בקיקטסטרטר – המיזם עצמו כבר זכה למימון מלא. אנו עומדים בקשר עם היצרנית ואנו מקווים לקבל אחד (או יותר) מהמוצרים החדשים לביקורת במהלך 2019.

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *