ראשי ביקורות\סקירות LanParte בביקורת: זרוע ו-Tiny V Quick Release

LanParte בביקורת: זרוע ו-Tiny V Quick Release

0
0

אנו ממשיכים היום עם סדרת הביקורות שלנו אודות זרועות ועזרים נוספים והפעם אנו הראשונים בעולם לבחון סדרת מוצרים חדשה של חברת LanParte הסינית המתמחה בעזרים בתחום הוידאו. החברה שלחה לנו לבחינה זרוע (magic arm) תחת הכינוי FANS וליין חדש לגמרי של Quick Releases זעירים המכונים Tiny V.

נתחיל דווקא מהזרוע – ה-FANS היא זרוע מסוג magic arm (מנגנון הפעולה שלהן זהה פחות או יותר אצל כל החברות – ידית הנעילה סוגרת ופותחת את כל הזרוע על כל ציריה השונים). אורכה 10.5 אינצ’ או בערך 27 ס”מ מקצה לקצה. הזרוע קלה מאד – בערך 250 גרם – ויש לה ידית פתיחה/נעילה עם מנגנון ratchet (עניין די מקובל בתעשיה). בשני הקצוות שלה יש חיבורי 1/4″ 20 והדבר הייחודי בה הוא שבצד אחד יש לה נועל עגול מתכתי ובצד השני יש לך מחומש מתכת אשר נועד לעזור לחזק את הזרוע לחיבור שלה בצורה הדוקה (באמצעות מתאם מתכת – נחזור אלי מייד).

ה-FANS – זרוע 10 אינצ’ עם טוויסט שימושי

10inch arm

משקל הנשיאה הרשמי של הוא כ-4 ק”ג – לא מעט (למעשה יותר מזרוע ה-244 מיני של מנפרוטו שבדקנו פה לאחרונה) ובפועל מהבדיקה שלנו הזרוע בהחלט יכולה לשאת משקל משמעותי (כולל מצלמה עם עדשה בינונית) כל עוד היא מחוברת נכון והנעילה שלה מהודקת הייטב (אחרת היא עלולה להסתובב – כמו מרבית הזרועות בשוק – כאן אגב היתרון הגדול של המנפרוטו 244 micro עם מנגנון ה-Anti Twist שסקרנו כאן).

מתאם המתכת הוא הברקה מעניינת – הוא מאפשר לחזק את נעילת הראש (בצד אחד) גם במקומות צרים יחסית ואם ממש מתחשק לכם כילינו שאפשר להשתמש בו גם כפותחן בקבוקים לעת מצוא.

נחמדה ככל שתהיה, ה-FANS היא לטעמנו לא הסיפור המרכזי כאן. הסיבה שהליין החדש של LanParte עניין אותנו במיוחד הייתה ללא ספק סדרת ה-Tiny V. אנו עסקנו לא מעט בשנים האחרונות בנושא מערכות Quick Release למצלמות אבל גם לאביזרים (הכתבה שלנו בנושא השוואה בין ה-Arca Swiss ל-RC2 של מנפרוטו שפורסמה באתר הבת שלנו הייתה ועודנה אחת הנצפות ביותר) ולמרות שאנו השתמשו ונמשיך להשתמש ולהמליץ על ה-RC2 במיוחד למצלמות (עד משקל בינוני) וגם לאביזרים גדולים יותר, ה-Tiny V נראה על פניו כפתרון אידאלי למי שמחפש Quick Release קומקפטי לעזרים במשקל קל יחסית (פחות מ-1 ק”ג לערך).

מתאם מתכת הנועל – פותח גם בקבוקים לעת מצוא

rantch 1

ה-Tiny V קיבל את הכינוי שלו (לא מדובר בשם רשמי – לסדרה קוראים בפועל MQR) משום שהיא מתחברת באופן דומה לצורת החיבור של מנגנון הנעילה והפתיחה של סוללות V-mount (להן צורת V – ראו תמונה), רק שבמקרה זה מדובר ב-V קטן בהרבה. גודל הפלטה הוא 3 ס”מ על 3.5 ס”מ וכל המערכת (הפלטה והתושבת) עשויה מתכת ומרגישה איכותית מאד. לתושבת יש נעילה באמצעות כפתור בצבע ירוק (הצבע של חברת LanParte) וישנו קליק ברור כשיש חיבור בין הפלטה לתושבת. חיסרון אחד ביחס ל-RC2 הוותיק – אין כאן מנעול כפול – יש כנראה גבול למה ניתן לדחוס לתוך פיסת מתכת כה קטנה. אם אתם חייבים אבטחה מירבית ויכולים לחיות עם מערכת גדולה יותר – עדין מומלץ לבחור ב-RC2 אבל לרוב ציוד העזר נעילה אחת מספיקה לגמרי.

השוואה – מימין – סוללת V-mount ולצידה ה-MQR-03 – חיבור דומה

tiny v

כרגע ל-LanParte יש שני דגמים בסדרה – MQR-01 המיועד למוניטורים (לחיבור יש זווית כפי שניתן לראות בסרטון הביקורות שלנו למטה) וה-MQE-03 החדש והשטוח הכולל חיבור Cold-Shoe בבסיס או חיבור 1/4″ 20 (הבסיס מגיע עם רגלית ניתנת לחיבור/הסרה באמצעות ארבעה ברגים). משהו אחד ש-LanParte בוחנים עכשיו בעקבות בקשה שלנו – ייצור פלטה שטוחה לגמרי – בשלב זה הפלטות בשני הדגמים כוללות תוספת קטנה שנועדה למנוע ממוניטורים להסתובב – הדבר יעיל מאד עם מוניטורים (תלוי במוניטור הספציפי כמובן) אבל הרבה פחות מתאימה לחיבור מקליטים, תאורות קטנות או מיקרופונים שזקוקים במקרים רבים לחיבור שטוח לגמרי. אנו מקווים שהחברה אכן תשיק מוצר כזה ותמכור אותו בנפרד (כרגע ניתן לרכוש בסיס+פלטה אבל לא ידוע לנו על דרך לרכוש פלטות בנפרד – בניגוד למשל ל-RC2 הוותיק).

בסופו של יום ולאחר כמה חודשי שימוש אנו יכולים להמליץ בכל פה על ה-Tiny V לכל מי שזקוק ל-Quick Release קטן וקומפקטי לאביזרים. הוא מאד נוח לשימוש, בנוי בצורה איכותית, מאפשר החלפה זריזה ללא הברגות של מגוון רחב של אביזרים (בשלב זה עדיין בדגש על מוניטורים בגלל הפלטה, למרות שעם קצת יוזמה ניתן להתאימו כמעט לכל מוצר עזר ואפילו למצלמות קטנות). אנו מקווים ש-LanParte תמשיך לפתח את המערכת הזאת עם עוד מוצרים ואנו נמשיך לעקוב אחר הנושא שאולי אינו סקסי כמו עוד מצלמה חדשה או עדשה – אבל הוא בהחלט חשוב ושימושי.

בכל הנוגע למחיר – בחו”ל לא תמיד הכי קל להשיג את המוצרים החדשים כרגע (זה כנראה ישתנה בעתיד לדברי החברה), הזרוע נמכרת לרוב סביב כ-80 דולר (מחיר תחרותי למדי אם משווים לזרועות מקבילות של מנפרוטו למשל), קיט של זרוע עם ה-MQR-01 סביב כ-100 דולרים וה-MQR-01 לבד סביב כ-30 דולר (דגם ה-MQR-03 כנראה עוד לא ממש זמין לרכישה). בארץ התברכנו ביבואן מסודר – חברת Band Pro מתל אביב המחזיקה מלאי של זרועות ו-Quick Release (כרגע מדגם -MQR-01 אך אפשר ואם תהיה דרישה גם דגם ה-MQR-03 החדש יעשה עליה), מומלץ להתקשר או להגיע כיוון שהדגמים לא מופיעים עדיין באתר.

סרטון הביקורת שלנו מאתר הבת LensVid.com:

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *