ראשי חדשות הכרזות מוצרים הצצה ראשונה לעדשה המוזרה ביותר שהוכרזה ב-2018

הצצה ראשונה לעדשה המוזרה ביותר שהוכרזה ב-2018

0
0

יש הרבה מאד עדשות מוזרות בעולם – גדולות, קטנות, עדשות ייעודיות לצרכים מדעיים ומחקריים שונים אבל את התואר “העדשה המוזרה של השנה” (וללא ספק אחת המוזרות אי פעם) קוטפת בקלות רבה העדשה שהוכרזה רשמית השבוע – ה-“Laowa 24mm f/14 2x Macro Probe Lens” של חברת Venus Optics הסינית.

ה-Macro Probe Lens הוצגה לראשונה כבר לפני כשנתיים לערך – אבל אז היה זה רק אבטיפוס ראשוני. מאז התקדמו בחברה בפיתוח של העדשה ולבסוף החליטו להשיק אותה במסגרת קמפיין קיקסטרטר שיבחן את מידת העניין של הקהל הרחב במוצר הביזארי (והלא זול) הזה.

ה-Macro Probe Lens – עדשה מוזרה במיוחד

styling2 1

יש בשוק עשרות רבות של עדשות מאקרו מכל הסוגים (ל-Venus Optics עצמם יש לא מעט עדשות מאקרו מעניינות), מה אם כן הופך את ה-Macro Probe Lens למשהו כל כך מיוחד? ראשית המבנה – מדובר בעדשה צרה מאד וארוכה מאד – למעלה מ-40 ס”מ אורך וצרה מאד בקצה. הדבר מאפשר לה להתקרב מאד לעצמים ואפילו להיכנס לתוך מקומות שעדשות רגילות אינן יכולות לחדור אליהם. אבל לא מדובר בסתם עדשה עם צינור חלול ארוך, ל-Macro Probe Lens יש מבנה אופטי מאד מיוחד הכולל לא פחות מ-27 אלמנטים (למעשה אנו מתקשים לזכור עדשה עם כל כך הרבה אלמנטים אופטיים).

מפרט העדשה (מגיעה גם בתושבת PL לעבודות קולנוע/וידאו מקצועיות)

spec

ה-Macro Probe Lens היא יותר מעדשת מאקרו – ההגדלה שלה היא 2:1 כלומר זאת היא בפועל עדשת סופר מאקרו (אם כי יש כמובן עדשות עם הגדלה גדולה בהרבה ואנו גם בדקנו אחת מהן כאן – ה-Nanoha היפנית לפני מספר שנים). יותר מעניין – בקצה העדשה ישנה תאורת LED (מופעלת על ידי USB) וכל קצה העדשה מוגן מים וניתן להכניס את העדשה לתוך מים ונוזלים אחרים ולייצר תמונות מקוריות ויצירתיות מאד.

צורת צילום אחרת

styling1 1

מפתח הצמצם של העדשה גם הוא ייחודי – f/14 וביחד עם הזווית הרחבה – 24 מ”מ עם כיסוי FF אנו מקבלים מוצר מאד מאד ייחודי – עדשה שמאפשרת לצלם עצמים זעירים מקרוב, בזווית רחבה ועם קבלה של חלק משמעותי של הרקע בפוקוס (גם הערמות פוקוס הופכות פחות הכרחיות עם עדשה כזאת – עד גבול מסוים כמובן). בסרטון למטה מנסה החברה להסביר איך הם רואים את השימושיות של העדשה – לדעתנו מדובר בקצה הקרחון בלבד ממה שאפשרי עם ה-Macro Probe Lens.

סרטון הקיקסטרטר של עדשת ה-Macro Probe Lens

סרטון נוסף של החברה על מאחורי הקלעים של עבודה עם העדשה

אם חשקה נפשכם להיות הבעלים של העוף הבהחלט מוזר הזה – תצטרכו להיפרד מכ-1200 עד 1300 דולר (תלוי כמה אתם זריזים).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *