ראשי חדשות הכרזות מוצרים הצצה ראשונה אל עדשות LAOWA החדשות (מרץ 2018)

הצצה ראשונה אל עדשות LAOWA החדשות (מרץ 2018)

0
0

בראשית החודש השיקה חברת Venus Optics הסינית (המתמחה בעדשות נישה ייחודיות) זוג עדשות חדשות. הראשונה היא עדשה אולטרה רחבה לחיישני APS-C למצלמות חסרות מראה והשנייה עדשת מאקרו בעלת כיסוי FF. גם הפעם מדובר בזוג עדשות ייחודיות למדי – להלן הפרטים.

ל-Venus Optics יצא שם של חברה המתמחה בעדשות נישה (בדגש על עדשות אולטרה רחבות עם עיוות נמוך ועדשות מאקרו). גם שתי העדשות החדשות אותן השיקה החברה בראשית החודש וצפויות להגיע לשוק בחודש הבא נכנסות לשתי הקטגוריות הללו אבל הן מביאות “טוויסט” חדש שלא היה עד כה בשוק בכל קטגוריה.

סרטון קצר מתערוכת +CP שנערכה בראשית החודש ביפן בו Matt מהאתר Newsshooter משוחח עם נציג חברת Venus Optics אודות העדשות החדשות

העדשה הראשונה היא ה-Laowa 25mm F2.8 2.5-5X Ultra Macro – עדשת סופר מאקרו (רחבה יחסית). בשונה משתי עדשות המאקרו האחרות של החברה (ה-15 מ”מ וה-60 מ”מ), מדובר בעדשה המותאמת לצילום סופר מאקרו בלבד (לא ניתן לצלם איתה במרחקי עבודה רגילים להבנתנו). לעדשה הגדלה של 2.5X עד 5X (כלומר 2.5:1 עד 5:1 לעומת עדשות מאקרו רגילות המספקות יחס הגדלה של 1:1, קצת בדומה למיקרוסקופ). מרחק העבודה של העדשה הוא 14 מ”מ מהאובייקט (הכוונה כנראה למרחק מקצה העדשה – מדובר במרחק קרוב מאד כמו ברוב עדשות הסופר מאקרו מה שמחייב מחשבה על נושא התאורה). העדשה שוקלת 400 גרם (והיא קטנה משמעותית מעדשות מקבילות),  והיא בעלת 8 אלמנטים ב-6 קבוצות) מחירה יעמוד על כ-400 דולרים החל מחודש אפריל.

השוואת גודל – למעלה ה-Laowa 25mm F2.8 2.5-5X Ultra Macro לעומת הקנון MP65

 

Size Comparison

העדשה השנייה והלא פחות מעניינת לטעמנו היא ה-LAOWA 9mm F2.8 Zero-D. הייחוד של עדשה זאת על פני עדשות אולטרה רחבות אחרות למצלמות חסרות מראה בפורמט APS-C הוא המהירות (מדוברת בעדשה f/2.8), הגודל (מדובר בעדשה קטנה וקומפקטית מאד) אבל בעיקר הזווית הרחבה (9 מ”מ על APS-C או שווה ערך לזווית של 13.5 מ”מ על FF) ולדברי החברה עם עיוות מינימאלי ביותר (ממש לא מדובר בעדשת עין דג למרות הזווית הרחבה). לדברי  Venus Optics אין עוד עדשה עם תכונות דומות בשוק (ואנו אכן לא מכירים עדשות מקבילות, אם כי חשוב לזכור כי מדובר בעדשה ידנית בלבד מה שעלול להרתיע חלק מהרוכשים הפוטנציאליים).

ל-LAOWA 9mm F2.8 Zero-D יש 15 אלמנטים אופטיים ב-10 קבוצות, מרחק פוקוס מנימאלי של 12 ס”מ, משקל זעיר של 215 גרם בלבד ופילטר קדמי של 49 מ”מ. היא תגיע עם תושבת לסוני E, לקנון EF-M ולפוג’י X. מחירה יעמוד החל מאפריל על כ-500 דולרים.

סרטון ראשון המראה צילום וידאו עם עדשת LAOWA 9mm F2.8 Zero-D

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *