ראשי ביקורות\סקירות זרוע למסך בביקורת: Shape Revolt 2 Axis Push Button Magic Arm

זרוע למסך בביקורת: Shape Revolt 2 Axis Push Button Magic Arm

0
0

אנו פותחים היום בסדרה של ביקורות אודות זרועות שונות למסכים ועזרים אחרים לצילום והזרוע הראשונה אותה אנו בוחנים מגיעה מהחברה הקנדית Shape האחראית על לא מעט פיתוחים מעניינים בתחום.

לחברת Shape טכנולוגיה מוגנת פטנט המשולבת בלא מעט ממוצריה המאפשרת לה לפתוח ולנעול ציר באמצעות לחיצה על כפתור. הטכנולוגיה פועלת באמצעות פתיחה ונעילה של ציר משונן (rosette) אשר ננעל חזרה במקומו ברגע שעוזבים את הכפתור. בליין של Shape אפשר למצוא זרועות בעלות שני צירים וארבע צירים וכן גרסאות אחרות המשתמשות באותה טכנולוגיה עבור ידיות לכלובי צילום ו-rigs אחרים ועזרים נוספים הזקוקים לשינוי זווית בקלות ולנעילה מהירה (ראו בין השאר בסרטון רשמי של החברה).

הזרוע שאנו בוחנים היום מכונה Revolt 2 Axis Push Button Magic Arm, אורכה כ-9 ס”מ (בהתאם לקונפיגורציה בה אתם עשויים להשתמש בה היא עשויה להיות ארוכה, קצרה או בדיוק בגובה הנכון – עבורנו היא מעט גבוהה מידי – מצד שני היא איננה מפריעה כלל לעינית בשום מצלמה). כפי שניתן להבין משם הדגם לזרוע יש כפתורים לשליטה בשני צירים (כאמור ל-Shape זרועות בטכנולוגיה דומה עם שליטה ב-4 צירים אך אלו ארוכות עוד יותר).

שליטה בקלות בשני צירים עם כפתורי מתכת

shape 3

הזרוע שקיבלנו הגיעה עם חיבור Cold-Shoe (ב-Shape בחרו לקרוא לחיבור Hot-Shoe אולי לציון החיבור למצלמה אם כי החיבור עצמו קיים גם בכלובים למשל). תוכלו למצוא זרוע דומה עם חיבור 1/4-20 ו-3/8-16 ואפילו ל-15 מ”מ Rod. לנו מעט חבל ש-Shape לא ייצרו זרוע בעלת חיבורים משתנים עם נעילת סיבוב אבל המשתמשים ייאלצו כנראה לבחור את החיבור המועדף עליהם ביותר או למצוא מתאם כלשהו.

הזרוע מאד קלה – קצת יותר מ-100 גרם ועשויה ממתכת מגלוונת עם ברגי מתכת עמידים לחלודה. בחלק העליון חיבור 1/4-20 עם D-ring שמאפשר נעילה קלה בלי צורך במברג (מאד נוח).

מבין כל הזרועות שהספקנו לבדוק עד כה במסגרת סדרת הביקורות הנוכחית ה-Shape Revolt היא ללא ספק הזרוע המועדפת עלינו עבור מסכים וזאת שאנו חוזרים אליה פעם אחר פעם. קל מאד להשתמש בה, היא מאפשרת תנועה של 360 מעלות אופקית בקלות ועד כ-90 מעלות אנכיות (מעולה אם המצלמה נמוכה).

חיבור נוח למסך עם D-ring מובנה

shape 2

אנו השתמשנו בזרוע בעיקר עם ה-smallHD Focus שלנו ולמרות שלמסך הזה יש זרוע טובה ושימושית בהחלט מצאנו שה-Shape Revolt בכל זאת מציעה יתרון קטן בכך שנוח ומהיר להציב את המסך הצידה מה שלא אפשרי (בקלות) עם הזרוע שמגיע עם המסך (לנו זה חשוב לעיתים בזמן שאנו מצלמים סרטוני B-roll ורוצים להסתכל על המוצר ולהזיז אותו בו זמנית.

מיוצרת בקנדה – Shape Revolt

Shape 1

תמורת $150 – מחירה של הזרוע בגרסת 2 צירים בארה”ב (גרסאות ה-4 צירים הגדולות יותר, יקרות בכ-100 דולרים) בהחלט לא מדובר בזרוע זולה – בטח לא ביחס להרבה Magic Arm סטנדרטיים יותר (אנחנו נבחן כמה כאלו בהמשך הסדרה והם ללא ספק יותר ורסאטיליים), מצד שני אם אתם מחפשים זרוע ייעודית למסך בן 5-7 אינצ’ – אנחנו טרם נתקלנו במוצר שהיה לנו נוח וקל יותר לעבוד איתו ולכן אנו בהחלט ממליצים בכל פה על ה-Shape Revolt.

סרטון הביקורת מאתר הבת שלנו LensVid אודות ה-Shape Revolt 2 Axis Push Button Magic Arm

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *