ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני משיקה עדשת טלפוטו מקצועית – 400 מ”מ f/2.8 – הצצה ראשונה

סוני משיקה עדשת טלפוטו מקצועית – 400 מ”מ f/2.8 – הצצה ראשונה

0
0

סוני השיקה אמש עדשה שהייתה בפיתוח מזה זמן לא מבוטל – ה-400 מ”מ f/2.8 – עדשה מקצועית המיועדת לצלמי ספורט, טבע ועיתונות ונועדה לתת מענה ישיר לעדשות המקצועיות הארוכות של קנון וניקון באותה הקטגוריה. סקירות ראשונות של העדשה פורסמו כבר ברשת ואנו מביאים אותן בפניכם היום.

אחת הביקורות המרכזיות של צלמים מקצועיים בעולם כלפי סוני בשנים האחרונות הייתה כי דווקא בתחום הספורט/טבע (ואף לצרכים עיתונאיים מסויימים) לסוני לא הייתה תחרות אמיתית לקנון וניקון. מאז הספיקה סוני להשיק את מצלמת ה-A9 אשר נועדה להתחרות ראש בראש ב-D5 של ניקון וב-1D-XII של קנון אבל עד כה היה קשה למצות את הפוטנציאל של המצלמה (המסוגלת לצלם כ-20 תמונות ברצף מהיר ללא ריצודים בעינית כלל) ללא עדשות טלפוטו ארוכות תואמות. כל זה השתנה החל מאמש עם השקת ה-400mm F2.8 GM OSS.

העדשה מסדרת ה-GM (או G Master המקצועית) של סוני מביאה עימה שלל חידושים משמעותיים למדי גם ביחס לעדשות המקבילות של קנון וניקון. קודם כל מדובר בעדשה קומפקטית וקלה משמעותית – באופן יחסי כמובן (2.9 ק”ג לעומת קרוב ל-4 ק”ג בדגמים המקבילים של קנון וניקון), מעבר לכך המבנה של העדשה שונה לחלוטין וייחודי למדי. בעוד רוב עדשות הטלפוטו הארוכות עד היום היו בנויות באופן כזה שבו מרכז הכובד שלהן היה קדמי בשל הצורך באלמנטים קדמיים גדולים וכבדים (עסק לא נוח בעליל אם החזקתם אי פעם אחת מהמפלצות הללו ביד), המהנדסים של סוני הצליחו להעביר את רוב האלמנטים הכבדים בעדשה למרכזה (הישג הנדסי די מרשים כשחושבים על כך). לפיכך מרכז הכובד של העדשה החדשה קרוב הרבה יותר למרכז והיא אמורה להיות הרבה יותר נוח לאחיזה – בטח עם מצלמה קלה יחסית כמו ה-A9 (בהשוואה כמובן ל-D5/1D-XII).

ה-400 מ”מ החדשה של סוני

400mm

עוד שיפור חשוב נוגע למערכת הפוקוס של העדשה. בסוני יודעים לספר כי בעדשה החדשה השתמשו במנוע פוקוס לינארי שמאפשר שיפור של עד 5X ביחס לדגם ה-300 מ”מ f/2.8 מסדרת ה-G הנוכחי של החברה (נזכיר רק כי האחרונה איננה עדשה המיועדת למצלמות FE אלא למצלמות “הרפלקס” של סוני).

כמה נתונים על העדשה החדשה:

  • עדשת 400 מ”מ עם צמצם f/2.8 וכיסוי Full Frame.
  • מבנה אופטי הכולל 23 אלמנטים ב-17 קבוצות כולל אלמנט fluorite ו-3 אלמנטים מסוג ED.
  • 11 להבי צמצם.
  • מערכת פוקוס כפולה XD מהירה במיוחד.
  • פילטר אחורי (drop-in) בקוטר 40.5 מ”מ.
  • מערכת ייצוב מתקדמת בעלת מספר רב של מצבים.
  • ציפויי Nano AR.
  • מיועדת לעבודה עם מכפילים של סוני (1.4X ו-2X לקבלת 500 מ”מ f/4 ו-800 מ”מ f/5.6).
  • כוללת קולר ועמידה למים/אבק.
  • מחיר – כ-12 אלף דולר החל מספטמבר 2018.

סוני עשתה אמש מאמץ שיווקי גדול עם השקת העדשה וזימנה כמות גדולה של עיתונאים לנסות את העדשה החדשה ואנו מביאים בפניכם כמה סרטונים (כולל סקירה השוואתית מעניינת לעדשות המקבילות של קנון וניקון עם תוצאות מסקרנות):

הצלם Matt Granger בהשוואה ראש בראש מול העדשות של קנון וניקון

הצלם סרטון רשמי של Photogearnews המציג אתנסות עם את העדשה החדשה

סרטון קצר של B&H על העדשה

סרטון רשמי של סוני המציג את העדשה החדשה

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *