ראשי ביקורות\סקירות סוני A6000 – ביקורת משתמש

סוני A6000 – ביקורת משתמש

0
2

לאחרונה קיבלנו את אחת מן המצלמות המדוברות ביותר של סוני בתקופה האחרונה ה-A6000, מחליפתה של ה-NEX-6 הפופולארית, ויצאנו לבדוק כיצד היא מתפקדת בתנאי אמת בשטח.

ה-A6000 היא מצלמה חסרת מראה מתקדמת מבית סוני. הדגם שהוכרז מוקדם יותר השנה, שייך לליין חדש אשר לא מכונה עוד NEX כמו הדגמים הקודמים, אלא אוחד באופן רשמי עם ליין האלפא של החברה (אשר כלל בעבר מצלמות רפלקס וכולל כיום את כל מצלמות החברה בעלות עדשות מתחלפות).

כזכור, בעבר סקרנו את מצלמת ה-NEX-7 ושנתיים לפני כן גם את מצלמת ה-NEX-5 – הראשונה בסדרת ה-NEX של סוני. ככלל אנו חייבים להודות כי יש לנו חיבה רבה לסדרת ה-NEX של סוני – לדעתנו מדובר סדרת המצלמות חסרות המראה המוצלחת ביותר בשוק – בוודאי כשבוחנים את יחס העלות/תועלת. יחד עם זאת מבחינה שיווקית אנו לא משוכנעים שהבחירה של סוני לזנוח את מיתוג ה-NEX לטובת האלפא היא בחירה נבונה, אך אנו נשאיר לעתיד (ולנתוני המכירות) לקבוע זאת.

כאמור ה-A6000 ממותגת על יד סוני כמחליפה של מצלמת ה-NEX-6 בשלב זה לא ברור האם תהיה מחליפה ישירה ל-NEX-7 לה יש עיצוב חיצוני שונה הכולל 3 חוגות והיא נחשבת לבעלת מיקום גבוה יותר בליין של סוני.

לפני שניגש לסקירה עצמה אתם מוזמנים לעבור על המפרט המלא של הסוני A6000 במערכת המפרטים של האתר.

A6000 חסרת מראה מתקדמת מבית סוני

DSC_3625-in-article

מבנה, ארגונומיה ותפעול

המבנה החיצוני של ה-A6000 מזכיר מאד את ה-NEX-6 שקדמה לה. ההבדל המרכזי הוא בעובי המצלמה והדבר בהחלט מורגש (המצלמה מעט מגושמת למרות שידית האחיזה שלה בולטת ונוחה למדי).

בחלקה הקדמי של המצלמה אין כפתורים כלל פרט לכפתור שחרור העדשה. בחלקה העליון של המצלמה ניתן למצוא את כפתור הצילום (והכיבוי/הדלקה) – מיקומו סטנדרטי והוא נוח למדי ולידו כפתור המכונה C1 אותו ניתן לתכנת לביצוע מגוון רחב של פעולות (אנו בחרנו להשתמש בו למעבר לפוקוס ידני עם הגדלה – שימו לב כי לעדשת הקיט אין כפתור למעבר למצב פוקוס ידני ואין כפתור לפוקוס ידני קבוע על המצלמה). עוד ניתן למצוא בחלק העליון של המצלמה חוגה לשליטה בצמצם (נוחה למדי) וחוגה לשינוי מצבי הצילום (כולל מצב וידאו, פנוראמה ומצבים אוטומטיים, חצי אוטומטיים וכמובן מצב צילום ידני. בנוסף יש בחוגה מצב המאפשר שמירת הגדרות צילום אישיות). עוד בחלק העליון Hotshoe ומבזק מובנה.

בחלקה האחורי של המצלמה כפתור C2 (כפתור נוסף בר תכנות – אנו הגדרנו אותו כשולט ברמת ההגדלה במצב פוקוס ידני), כפתור הצגת תמונות, חוגה נוספת/ג’וייסטיק, כפתור FN (המאפשר שינוי מהיר של הגדרות שימושיות), כפתור AEL/הגדלה (אם לומר את האמת אנו מעדיף הגדלה ל-100% באמצעות הכפתור במרכז החוגה כפי שאפשרי במצלמות ניקון), כפתור לתפריטים וכפתור למבזק המובנה.

מצד ימין באזור בו לרוב ממוקם האגודל ישנו כפתור לצילום וידאו – מיקומו לטעמנו מאד לא נוח והוא נוטה להילחץ בטעות לא אחת (נעיר כי חברות רבות ממקמות בנקודה זאת את הכפתור וזאת היא טעות חמורה לדעתנו – מיקום עדיף בהרבה הוא בחלק העליון של המצלמה).

התפריטים ב-A6000 מסודרים ב-6 קטגוריות כאשר בכל אחת יש מספר תת קטגוריות. מה שמעניין הוא שאין צורך לגלול למטה. במקום זאת כל תת תפריט כולל מספר אפשרויות, אשר כולן מוצגות על המסך כאשר האפשרויות הבאות מופיעות בתת התפריט הבא אליו ניתן לעבור על ידי החיצים – ימינה ושמאלה.

מבט מלמעלה – A6000

DSC_3630-in-article

משהו שקצת היה חסר לנו במצלמה המיועדת לקהל שאינו בהכרח מקצועי הוא היעדר כפתור ישיר להוספת אפקטים/פילטרים לתמונה. לדעתנו במצלמה שכזו הדבר בהחלט נדרש. עוד חסרה לנו העובדה שהאפקטים פועלים רק במצב JPEG (אפשרות סבירה יותר לטעמנו הייתה צילום תמונה רגילה ב-RAW ותמונה עם תוספת אפקט ב-JPEG – כאשר מצלמים במצב RAW+JPEG כפי שאנו נוהגים לצלם בדרך כלל).

ביצועים

מהירות ההדלקה של ה-A6000 מעט יותר איטית מזו של מצלמות רפלקס  (אפשר ויש לדבר קשר לפתיחה האוטומטית של עדשת הזום החשמלית כחלק מהתהליך).

חיי הסוללה הרשמיים של ה-A6000 עומדים על כ-360 תמונות בין הטענות. מן ההתנסות הקצרה שלנו עם המצלמה אנו יכולים להעיד שנתון זה קרוב למדי לנתון האמיתי (כולל מספר תמונות פנוראמיות וסרטון קצר או שניים). כמות תמונות זו אמורה להספיק ליום צילום ממוצע של רוכש פוטנציאלי של ה-A6000. אנו עדיין ממתינים לראות מצלמה חסרת מראה בעלת חיי סוללה הקרובים למצלמות רפלקס מתקדמות (סביב 1000 תמונות בין הטענות) אך נראה שהצריכה המוגברת של המסך והעינית הדיגיטלית הופכת משימה זו לקשה במיוחד.

ה-A6000 משלבת הטענה באמצעות כבל USB. הרעיון עצמו מצוין (כבל זמין ואפשרות הטענה ממחשב) אבל בפועל זמן ההטענה (גם בחיבור ישיר לחשמל באמצעות המתאם המסופק בערכה) ארוך מידי (5 שעות לערך). אם אתם לחוצים בעניין הסוללה – שיקלו רכישת סוללה נוספת עם המצלמה.

הסוני A6000 מסוגלת לצלם עד 11 תמונות בשנייה ברצף מהיר. הבדיקה שלנו אישרה קצב צילום קרוב למוצהר (שימו לב שקצב זה מושג בתנאים אופטימאליים). החוצץ הציג ביצועים יפים מאד בתנאים אידאליים – 22 תמונות RAW+JPEG (עם כרטיס מהיר – SanDisk Extreme Pro-95MB/s). ראוי לציין שאחרי צילום רצף מהיר נדרש זמן ממושך יחסית לפינוי התמונות מהחוצץ לכרטיס (כך שלא תוכלו לצלם למשל שני רצפים מהירים ארוכים בזה אחר זה).

רגישות

את מבחן הרגישות ערכנו כמו תמיד מול מצלמת המבחן שלנו – ה-D7100 של ניקון. זאת היא השוואה מעניינת משום ששתי המצלמות מבוססות על חיישן APS-C בן 24 מגה פיקסל אם כי זה של ה-A6000 חדש באופן משמעותי. לעומת זאת הניקון איננה כוללת פילטר AA מובנה מה שאמור – על הנייר – להקנות לה יתרון מסוים בחדות (כפי שנראה מייד נתונים על הנייר אינם בהכרח באים לידי ביטוי בעולם האמיתי).

מערך הבדיקה שלנו כלל את המצלמות עצמן ללא NR, ה-D7100 עם עדשת ה-18-105 מ”מ של ניקון ו-A6000 עם עדשת הקיט 16-50 מ”מ – שתי העדשות כוונו ל-50 מ”מ וצמצם f/8. התמונות המופיעות מטה הן קרופ מתוך תמונה גדולה יותר.

משמאל ה-D7100, מימין ה-A6000 – רגישות – ISO100 (לחצו להגדלה)

ISO100

משמאל ה-D7100, מימין ה-A6000 – רגישות – ISO800 (לחצו להגדלה)

ISO800

משמאל ה-D7100, מימין ה-A6000 – רגישות – ISO1600 (לחצו להגדלה)

ISO1600

משמאל ה-D7100, מימין ה-A6000 – רגישות – ISO3200 (לחצו להגדלה)

ISO3200

משמאל ה-D7100, מימין ה-A6000 – רגישות – ISO6400 (לחצו להגדלה)

ISO6400

משמאל ה-D7100, מימין ה-A6000 – רגישות – ISO12800 (לחצו להגדלה)

ISO12800

כמה נקודות עולות לדעתנו מן ההשוואה:

  • לסוני יש יתרון ברור ברמת הפרטים עד רגישות של ISO3200 כולל (בהמשך נראה שלניקון יתרון קל אך תמונות ברגישות כזו אינן שימושיות לטעמנו בשתי המצלמות).
  • רמת הרעש בתמונה (ואופיו) בולטים יותר בסוני (שימו לב שוב שה-NR כבוי בשתי המצלמות).
  • לסוני צבעים עזים יותר (הדבר לא ניכר בהכרח מתוך הקרופ הנוכחי אך הוא ברור למדי מהתמונה המלאה אותה צילמנו).

בשורה התחתונה אין מנצחת ברורה לדעתנו בין ה-D7100 ל-A6000 והיינו מגדירים את איכות התמונה כקרובה אך לא זהה, עם יתרון מסוים לסוני ברמת הפרטים ולניקון בנושא הרעש. נזכיר כמובן כי הניקון היא אמנם מצלמה וותיקה יותר, אך גם יקרה באופן משמעותי למדי.

אפליקציות

ה-NEX-6 חנכה את נושא האפליקציות המובנות עבור סדרת המצלמות של סוני. אם להודות על האמת אנו חושבים שמדובר ברעיון נפלא, למעשה הוא כל כך מתבקש שלא ברור לנו כיצד מלבד סוני (וסמסונג אם כי בצורה שונה) אף חברת צילום לא אימצה את הרעיון של פיתוח “אקוסיסטם” לאפליקציות (שימו לב שאנו לא מדברים על אפליקציה יחידה – כזו יש לכל החברות כיום, אלא על מערכת המאפשרת למפתחים ליצור אפליקציות משלהם – בדומה למקובל בעולם המכשירים הניידים).

עד כאן בנוגע לרעיון עצמו. הביצוע בפועל – לפחות כפי שאנו מצאנו אותו ב-A6000 נוטה להיות מסורבל, דל באפליקציות שימושיות ובאופן כללי לא נוח לשימוש – חבל, ואפשר לקוות כי הדבר ישתפר בעתיד כי אנו כאמור רואים לרעיון עצמו פוטנציאל רב.

עוד נקודה אחת שמצאנו לא נוחה במיוחד ב-A6000 נוגעת לעובדה שסוני בחרה שלא לשלב כפתור ייעודי עבור WIFI. מדובר בבחירה מוזרה משום שרוב המצלמות שבדקנו כאן לאחרונה (פרט לניקון D5300) דווקא כללו כפתור כזה. ניתן לכוון את אחד מן הכפתורים לשמש כקיצור דרך עבור ה-WIFI אך  מעט חבל לוותר על כפתור לטובת העניין לטעמנו.

אנו לא הספקנו להתעמק ייתר על המידה באפליקציית השליטה במצלמה (אם לומר את האמת תהליך ההתקנה של האפליקציה והשימוש בה מעט מייגעים). סוני הכינה סרטון קצר המציג את תהליך ההתקנה של ה-smart remote control השולט במצלמה (יש צורך בחשבון באתר playmemoriesonline של סוני – שימו לב שאם מדינת ישראל איננה נתמכת יש להירשם ממדינת מוצא אחרת כמו ארה”ב לדוגמא – מציק אבל עובד).

עינית, מסך ופוקוס אוטומטי

הפוקוס האוטומטי ב-A6000 היה אחד מהנושאים המרכזיים בשיווק של סוני את הדגם החדש. ואכן מן הניסיון שלנו מדובר בפוקוס מהיר ומדויק למדי. היכולת שלו למקד בצורה מדויקת ברצף צילום מהיר (כאמור ה-A6000 מסוגלת לצלם עד 11 תמונות בשנייה) היא מרשימה למדי, יש לה בהחלט פספוסים והדבר תלוי בשורה של גורמים (מהירות האובייקט, מהירות הצילום, המרחק מהמצלמה, התאורה, הקונטרסט, העדשה ועוד) אבל בגדול התוצאות משביעות רצון, ואם אתם מבינים את מגבלות המצלמה תוכלו להשיג מספר רב יחסית של תמונות ממוקדות גם מצילום תנועה מהירה יחסית.

כמו מרבית מערכות הפוקוס ובמיוחד אלו במצלמות חסרות מראה, גם ל-A6000 יש קושי מסוים עם מיקוד בתנאי תאורה מאתגרים. לדעתנו היא עדיין טובה בתחום זה מלא מעט מתחרות בקטגוריה ויש לזכור כי לעדשה יש השפעה משמעותית על הנושא (אנו עשינו שימוש בעדשת הקיט – 16-50 מ”מ של סוני, לה צמצם שאיננו אידיאלי בהכרח לניסויים מסוג זה).

עדשת הקיט – שתי שיטות לזום אך ללא פוקוס ידני מהעדשה

DSC_3627-in-article

המסך של ה-A6000 הוא בר הטיה ומאפשר צפייה נוחה גם מזווית נמוכה (או גבוהה). למרות שהמסך מוגדר כבעל גודל של 3 אינצ’ – בפועל הוא נראה קטן יותר (אפשר והסיבה היא שמדובר במסך 16:9 שמותאם יותר לצילם וידאו מאשר לצילום סטילס). הדבר שהכי חסר לנו במסך היה העובדה שלא מדובר במסך מגע. לדעתנו יכולת זאת (בשילוב עם ממשק שונה עם אייקונים גדולים יותר) היה יכול לשדרג מאד את יכולת השליטה במצלמה – נקווה לראות זאת בדגם הבא של המצלמה.

מסך איכותי אבל מרגיש מעט קטן

DSC_3626-in-article

העינית הדיגיטלית ב-A6000 היא בעלת רזולוציה נמוכה מזו של ה-NEX-6 (או 1.4 מליון נקודות ב-A6000 לעומת 2.4 מליון ב-NEX-6 או ב-NEX-7). למרות זאת לדעתנו לא מדובר בהבדל כה משמעותי ובפני עצמה מדובר בעינית לא רעה כלל (אם כי קטנה יחסית – ואנו בהחלט התגעגעו לעינית הענקית של ה-X-T1 של פוג’י). עוד נקודה הנוגעת לעינית קשורה למיקום שלה – אנו מעדיפים עיניות במרכז המצלמה (בדומה ל-DSLR), אנו מבינים את הסיבה למיקום בצד ועדיין היינו בוחרים מיקום מרכזי על פני הנוחות לכאורה שבמיקום צדדי של העינית – אם כי מדובר כנראה בבחירה אישית שלנו. לזכותה של העינית ב-A6000 נגיד בכל זאת שהיא לא הפגינה שום סימן לרעש גם בתאורה נמוכה (בניגוד להרבה עיניות דיגיטליות – כולל זאת של הפוג’י X-T1 אגב).

הנקודה הבעייתית ביותר לא נוגעת לעינית עצמה, אלא לחיישן העין של המצלמה (החיישן המזהה התקרבות של העינית לעין ומכבה את המסך ומדליק את העינית). מסיבה לא ברורה החיישן רגיש בצורה מוגזמת ולכן גם תנועה מקרית באזור השמאלי של המצלמה מפעילה את החיישן ומכבה את המסך – בהחלט מציק – העברנו לסוני הערה בנושא ואנו מקווים שהעניין יתוקן בעדכון קושחה עתידי. העניין היה יכול להיות פחות קריטי לו התקינה סוני כפתור מעבר בין העינית למסך כפי שקיים למשל ב-X-T1 של פוג’י – לצערנו יש צורך לנבור בתפריטים בכדי לבצע פעולה זאת.

וידאו

ל-A6000 יכולות צילום וידאו מתקדמות למדי כולל צילום ב-1080p ב-60p או 24p בפומרט AVCHD עם שליטה ידנית, focus peeking ו-zebras (לדיוק פוקוס). עדשת הקיט של ה-A6000 גם כוללת זום חשמלי (שקט יחסית – אם כי לא לחלוטין), עם אפשרות שינוי זום באמצעות כפתור (במקום סיבוב ידני) – אידיאלי לעבודת וידאו. מה שאין לעדשה היא טבעת פוקוס וזה בהחלט חיסרון. הפוקוס האוטומטי בוידאו עבד יחד עם זאת בצורה סבירה.

בכל הנוגע לסאונד, ל-A6000 אין חיבור 3.5 מ”מ סטנדרטי למיקרופון חיצוני (שלא לדבר על חיבור לאוזניות). לדעתנו מדובר בחיסרון משמעותי למי שמעוניין לצלם וידאו עם איכות סאונד סבירה ואינו מעוניין להשתמש במקליט סאונד חיצוני ולעסוק בסנכרון סאונד בעריכה. מצד שני לסוני יש מיקרופון המיועד לחיבור ל-hotshoe המכונה ECM-XYST1M וגם מערכת אלחוטית (מבוססת BT) המכונה ECM W1M המותאמת למצלמה (ניתן לראות סרטון בנושא אשר צולם עם מצלמת ה-A7R אשר גם היא תומכת בהתקן) אך מדובר בהוצאה נוספת (נכבדת למדי) ולא הכרחית לטעמנו.

אנו צילמנו מספר סרטונים עם המצלמה ואנו מביאים בפניכם סרטון קצר בין כ-2 דקות אשר צילמנו באגם באזור מודיעין בו ניתן לראות את יכולות המצלמה מבחינת איכות תמונה, ייצוב, סאונד מהמיקרופון המובנה (כולל רוח קלה), פוקוס, ואת פעולת הזום החשמלי (שימו לב כי ניתן לשמוע אותו בבירור אם כי הרעש שהוא מייצר איננו טורדני במיוחד לטעמנו).

ברזווים באגם – סרטון לדוגמא עם ה- A6000 (מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה)

סיכום

אף שהיא לא התחבבה עלינו כמו ה-NEX-7 בזמנו, ה-A6000 היא עדיין חסרת מראה מעולה ואולי אחת המוצלחות ביותר בהן השתמשנו, עם שורה של יכולות מתקדמות ואיכות תמונה גבוהה מאד, אשר איננה נופלת כמעט מזו של מצלמות רפלקס מתקדמות. מהירות צילום הרצף של המצלמה פנטסטית והופתענו לגלות חוצץ גדול שאינו טיפוסי למצלמה ברמת מחיר כזו (אם כי שימו לב שקצב ריקון החוצץ גם עם כרטיס מהיר ימנע מכם כנראה צילום מספר רצפים במהירות).

העינית המובנית ב-A6000 טובה בהחלט (אם כי קטנה יחסית והיינו מעדיפים לראותה במרכז ולא בצד שמאל – עניין של העדפה אישית), היכולת להשתמש ב-focus peeking בהגדלה לצורך מיקוד ידני היא נפלאה ומשתמשי מצלמות רפלקס יכולים רק לחלום על אפשרויות המיקוד שהיא מביאה עימה. מהירות הפוקוס של המצלמה אולי איננה מגיעה לרמה של מצלמו הרפלקס הטובות בשוק אבל היא בהחלט מצוינת (אנו ממליצים אגב בחום לראות בהקשר זה את הסרטון ההשוואתי המעניין הבא שפרסמנו באתר הבת שלנו LensVid ממש לאחרונה ובוחן את הנושא אל מול שורה של מצלמות חסרות מראה אחרות בשוק).

אף של-A6000 אין כפתורים רבים (וחסרונו של מסך המגע בהחלט הורגש בה), הכפתורים הקיימים מאפשרים התאמה אישית רבה יחסית כולל זוג כפתורים ייעודיים למטרה זו וכן כפתור ייעודי לשינוי מהיר של הגדרות.

ה-A6000 עם המבזק המובנה

DSC_3631-in-article

יש ל-A6000 גם מספר חסרונות אם כי אלו לא רבים במיוחד ומרביתם גם אינם משמעותיים ביותר. הדברים שהפריע לנו יותר מכל אולי הוא רגישות היתר של חיישן העינית. בכל פעם שהעברנו את היד בצד השמאלי של המצלמה המסך כבה. מדובר בתופעה שאנו מאמינים שסוני יכולה לפתור בעדכון קושחה עתידי והיא הייתה יכולה למנוע אותה באופן חלקי לפחות אם הייתה כוללת כפתור ייעודי למעבר בין העינית למסך (כמו בפוג’י X-T1 למשל) שלא קיים במצלמה.

נקודות אחרות, מינוריות יותר נוגעות לעובי של המצלמה (אנו העדפנו את העיצוב הדק יותר של ה-NEX-6 על פני הגרסה “השמנמנה” של ה-A6000), למבנה התפריטים המעט מורכב (אם כי בהחלט ניתן להתרגל אליו), כפתור הוידאו הנוטה להילחץ בטעות (אשר ניתן לנטרול אם אתם לא נוהגים לצלם וידאו), ולהיעדר כפתור WIFI ייעודי (אפשר להגדיר אחד על חשבון כפתור קיים במצלמה אם הדבר חשוב לכם מאד). גם נושא האפליקציות שהיה יכול להיות נקודה חזקה מאד לזכותה של סוני אכזב מעט (מצד שני מדובר ביכולת ייחודית למדי כך שקשה לבוא לחברה בתלונות ואפשר והעניין יפותח בעתיד).

בשורה התחתונה ה-A6000 היא מצלמה מוצלחת מאד. היא ממשיכה בכבוד את סדרת ה-NEX של סוני ומלבד כמה חסרונות מינוריים יש לנו מעט מאד דברים רעים לומר עליה והרבה מאד שבחים. ליין העדשות הזמין למצלמה עודנו נמוך יחסית לחלק מן המתחרות אבל עבור קהל היעד אשר צפוי לרכוש אותה עם עדשת הקיט (או לכל היותר עם עדשה נוספת אחת) אנו לא רואים בכך בעיה קשה במיוחד. אם נוסיף לכך תג מחיר רשמי (בחו”ל) של כ-800 דולר עם עדשת הקיט – מדובר כנראה במצלמה חסרת המראה המספקת את יחס העלות-תמורה הטוב בשוק נכון לזמן כתיבת שורות אלו.

אהבנו

  • איכות תמונה גבוהה.
  • עינית מובנית.
  • מהירות פוקוס גבוהה.
  • פוקוס פיקינג מתקדם ונוח לעבודה.
  • אפשרויות התאמה אישית נרחבות.
  • מהירות צילום רצף גבוהה עם פוקוס רציף.
  • חוצץ גדול יחסית (מאפשר ניצול טוב של מהירות הצילום).

קצת פחות

  • חיישן עינית רגיש מידי.
  • מבנה מעט מגושם.
  • תפריטים מורכבים.
  • כפתור וידאו במיקום לא נוח (נוטה להילחץ בטעות).
  • ללא כפתור WIFI ייעודי (אם כי ניתן להגדיר) ומעט אפליקציות שימושיות.

גלריה

במהלך השבועות אותם בילינו עם ה-A6000 הספקנו לצלם אלפי תמונות. מתוך המאגר הנ”ל בחרנו להציג בגלריה כמה עשרות. התמונות מוצגות כאן לאחר הקטנה וכיווץ (מזערי). התמונות צולמו עם עדשת הקיט 16-50 מ”מ של סוני (צילומים: עידו גנוט ומירב יצחקי).

DSC00274

DSC00322

DSC00364

DSC00522

DSC00550

DSC00582

DSC00616

DSC00724

DSC00805

DSC00833

DSC01209

DSC01227

DSC01336

DSC01345

אנו רוצים להודות ליבואן הרשמי של חברת סוני – ישפאר, על השאלת המצלמה לצורך הבדיקה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *