ראשי זווית אישית עמי חסון: צילום עירום אמנותי

עמי חסון: צילום עירום אמנותי

1
8

לפני שנתחיל: כרקע למאמר זה ברצוני להזכיר, כי העירום באמנויות חזותיות כמו ציור או פיסול, קיים לאורך ההיסטוריה האנושית ואמנים רבים, חלקם מהגדולים בתחומם, ציירו ופיסלו את הגוף האנושי העירום כמושא של יופי טהור.

* גולשים יקרים, בכתבה זו מופיעים צילומים המכילים עירום *

לאחר המצאת הצילום ובעיקר עם הכרתו כאמנות בפני עצמה, תפס גם ז’אנר צילומי העירום את מקומו והלך והתבסס מבחינת הלגיטימיות והחשיפה לקהל, במקביל להיותו נוכח בחלק מהצגות התאטרון וסרטי קולנוע.

כאשר אנחנו מדברים על צילום עירום אמנותי [אגב, בתחום זה, אני מצלם רק עירום נשי אמנותי וכך כל התמונות בהמשך] ניתן תשומת לב מרבית לתאורה, להעמדה, לקומפוזיציה, לזווית הצילום, לרקע ועוד כהנה וכהנה אמצעים, כדי שימחישו את היופי וההרמוניה בגופה המצולם של המודלית ויותירו אצל הצופים חוויה שעיקרה אסתטית. צילום עירום אמנותי, אינו מוגבל כמובן רק למודליות צעירות חטובות ודקות גזרה, אבל אין ספק כי צלם טוב בתוספת תאורה, נכונה, יכולים להציג את יופיו וייחודו של הגוף האנושי בגילאים השונים ובמידות השונות מאידאלהיופי.

DSC_5161m6

יש להדגיש, כי בצילומי עירום אמנותי אין מקום לצילומים על גבול הפורנוגרפיה וניתן להסתפק לעיתים בקווי המתאר של הגוף ללא צורך בזיהוי המצולמים. לא מעט פעמים כיסוי הטפחיים המגלה טפח, נותן תוצאה יפה ומעניינת יותר.

DSC_07005

גישה מעניינת ובלתי שגרתית לנושא, נתן הצלם והאמן הבינלאומי ספנסר טוניק [יהודי אמריקאי], אשר ממשיך ליצור ולהפתיע וברבים מתצלומיו [לרבות בים המלח] מופיעים המוני אנשים עירומים בצורה מאורגנת ובכך נותנים משמעויות נוספות לצילומים.

DSC_0552m

צלם גדול נוסף שכדאי להזכיר בנושא הינו סם הסקינס שנולד בדרום אפריקה אך עבד בעיקר בלונדון וארהב [בין השאר הכין עבור פנטקס את לוחות השנה שלהם שזכו לפרסום רב בזמנו] ובצוות הדוגמניות הקבועות שלו הייתה גם דוגמנית ישראלית.

DSC_02055

אחרון בסקירה התמציתית כאן של המאסטרים, הינו הלמוט ניוטון שנולד בגרמניה [לאב יהודי ופעל גם באוסטרליה, אנגליה , צרפת וארצות הברית] ועבד בין השאר עם מאגזין הווג בצילומי אופנה ובמספר מהדורות של המגזין PlayBoyעבודותיו הייחודיות של ניוטון מופיעות באוספי מוזיאונים בעולם ולמתעניינים בתחום, אפשר לרכוש בסטימצקי את הספר המרשים ועב הכרס על עבודתו [בהוצאת TASCHEN].

DSC_1169m55

כפי שמקובל בציור, נערכות גם בצילום מפגשים \ סדנאות של צילומי עירום שיכולים להיות מבוצעים בסטודיו, תוך אפשרות לשינויי תאורה ורקע או בשטחים פתוחים כגון חוף הים, מבנים נטושים, בשטחים ירוקים ועוד שגם בהם ניתן להסתייע בתאורה קבועה או פלאשים [מבזקים], רפלקטורים ואמצעים נוספים כדי להשביח את התוצאה הסופית.

DSC_4230m1

במידה ואנחנו מצלמים בסטודיו ונרצה צילומים יותר דרמטיים וקונטרסטים [LOW KEY] נוכל להיעזר ברקע כהה\שחור ומקור אור סלקטיבי [אני מעדיף אור קבוע במקרה זה ולא מבזק, כדי לקבל דיוק מירבי] .כמובן שבמידה ונרצה להאיר חלק נוסף מזווית שונה, אפשר להוסיף עוד מקור אור תוך שליטה ובקרה על התוצאה הסופית, בה מרבית הגוף נמצא בחשיפת חסר.

DSC_0803m

מנגד אפשר לצלם בחשיפת יתר מכוונת [High key] כלומר רקע בהיר והצפה של אור [אפשר לרכך באזורים מסוימים] המייצר מעין קווי מעטפת בלבד. בתווך קיימות אפשרויות תאורה מגוונות, בהתאם להעדפות והאפשרויות בצילום הספציפי.

DSC_4701m6

למרות שהאמור בהמשך מהווה תנאי ברור ומוסכם נדגיש, שכל מפגשי הצילום בנושא נערכים רק עם בוגרים והאווירה במקום מכבדת ומקצועית, כדי להגיע לצילומים היפים \ טובים ביותר המציגים את היופי והייחוד של המודלית הספציפית.

DSC_6255m22

במקרה וברצונכם לצלם עירום באופן עצמאי, אני ממליץ לאפשר לדוגמנית \ מודלית להביא אדם נוסף מטעמה לצילומים ואם לא מדובר בצילומים פרטיים עבורה, ניתן להחתימה על טופס לפיו היא מאפשרת לכם לפרסם הצילום באתרים מקצועיים וכיוב. בהכללה ניתן לומר, כי תמונות של עירום אמנותי זוכות למספרי צפייה רבים יותר משמעותית מצילומים רגילים, דבר שמחייב הקפדה נוספת מטעם הצלם ולכן במקרה בו יש לכם ספק באם צילום מסוים אינו מכבד את המודלית באופן מקצועי וראוי. אז אין ספק! צילום מסוג זה אינו מיועד לפרסום.

DSC_00692M5

לעיונכם מספר צילומים נוספים שלי [מכווצים] בנושא:

DSC_0104m3

DSC_0456m

DSC_90436

DSC_19756

DSC_0500צ

DSC_1186m6

DSC_0170

DSC_964655

DSm6 DSC_0664m

כתיבה וצילומים: עמי חסון, לכתבות ותמונות נוספות / אינפורמציה בנושא צילום, נא לפנות דרך מדור : צור קשר בבלוג בקישור הבא:

Avatarעמי חסון
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זווית אישית

תגובה אחת

  1. Avatar

    איתי

    12/12/2018 ב 9:44 AM

    תמונות בנאליות לחלוטין, ללא מעוף וללא ערך מוסף, בתור אחד שמתיימר להכיר ולעקוב אחר עבודתם של צלמי עירום ידועים, הייתי ממליץ לך להסתכל ולחקור טוב את עבודת התאורה שלהם, את בחירת הרקע ובכלל לקומפוזיציה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *