ראשי חדשות טושיבה מעוניינת לקבוע תקן לכרטיסי SD אלחוטיים

טושיבה מעוניינת לקבוע תקן לכרטיסי SD אלחוטיים

0
0

חברת טושיבה הודיעה על הקמת פורום תקינה אשר יסייע בקביעת תקן בינלאומי עבור כרטיסי זיכרון בפורמט SD בעלי יכולת אלחוטית לשימוש במצלמות.

שוק כרטיסי הזיכרון האלחוטיים למצלמות נשלט באופן בלעדי בשנים האחרונות על ידי חברת Eye-fi מקליפורניה. עד כה העדיפו יצרניות הזיכרון הגדולות (כמו גם יצרניות כרטיסי הזיכרון) לשבת על הגדר ולא להיכנס לתחום שנתפס על ידן כנישתי. אלא שנראה כי כעת יש סיכוי שהדברים ישתנו לאחר הכרזתה של חברת טושיבה (יצרנית זיכרונות הפלאש השנייה בגודלה אחרי סמסונג) כי בכוונתה להקים פורום שמטרתו פיתוח כרטיסי SD בעלי יכולות אלחוטיות מובנות.

עד כה צורת העברת הנתונים הנפוצה ביותר בין מצלמות למחשבים הייתה חיבור פיזי (כבל USB) בין המחשב למצלמה או שימוש בקורא כרטיסים. לשתי שיטות אלו חסרונות מובנים. חיבור פיזי מצריך כניסת USB פנויה, מחייב ישיבה קרובה למחשב ובמצלמות מסוימות עשוי להיות איטי במיוחד. קורא כרטיסים פועל בדרך כלל מהר יותר ואינו מחייב קירבה פיזית של המצלמה למחשב אך פעולת ההוצאה של הכרטיס מן המצלמה והשימוש בקורא באופן תדיר נוטה לשחוק את המגעים העדינים של כרטיסי ה-SD ולקצר את אורך חייהם.

באמצעות שימוש בכרטיס SD בעל יכולות WIFI ניתן לפתור בעיות אלו ולשדר את המידע ממרחק אל המחשב או אף ישירות לאינטרנט (לאתרים שיתופיים כגון פליקר) ללא צורך במחשב כלל. החסרונות העיקריים נוגעים לצריכת הסוללה המוגברת של הכרטיס בעת משלוח תמונות ולתוספת העלות הצפויה (אם כי כבר כיום מחירי כרטיסי ה-Eye-fi אינם גבוהים במיוחד). כמובן שצלמים מקצועיים אשר מצלמותיהם עושות שימוש בזיכרונות CF לא צפויים ליהנות מן התקן החדש (לפחות ללא מתאמים יעילים בין CF ל-SD).

מטושיבה לא נמסר מתי יכריז הפורום על התקן החדש ומתי אנו צפויים לראות כרטיסים אלחוטיים ראשונים המבוססים עליו בשוק. לידיעה הרשמית באתר טושיבה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *