ראשי חדשות הכרזות מוצרים מה שאתם צריכים לדעת על הפנסוניק GH5 II וה-GH6 העתידית

מה שאתם צריכים לדעת על הפנסוניק GH5 II וה-GH6 העתידית

0
0

מוקדם יותר היום השיקה חברת פנסוניק עדכון לאחת מהמצלמות הפופולאריות ביותר שלה – ה-GH5 והודיעה על פיתוח הדור הבא – GH6 שתושק בהמשך השנה יחד עם עדשת זום מהירה חדשה.

כשהושקה ה-GH5 ב-2016 שוק הצילום נראה אחרת לגמרי ותחום הוידאו המקצועי היה שונה במידה רבה. מאז הושקו הרבה מאד מצלמות מתקדמות, קנון נכנסה חזק לתחום המצלמות חסרות המראה, סוני השיקה את ה-A7S III/FX3 וה-FX6 ומוקדם יותר השנה את ה-A1 וגם חברות כמו בלאק מג’יק השיקו שורה של דגמים (שלא לדבר על פנסוניק עצמה עם סדרת ה-S) ומה שהיה חדשני לגמרי ב-2016 כבר קצת פחות מרשים ביחס לתחרות.

הפנסוניק GH5 II

pANASONIC gh5 ii

מה חדש ב-GH5 II?

ה-GH5 II שהושקה היום היא יותר בגדר עדכון או אבולוציה מאשר מהפכה (“התווית” הזאת שייכת כנראה ל-GH6 שתושק בהמשך). חיצונית מדובר במצלמה שנראית כמעט זהה לדגם הוותיק (כמה תוספות צבע אדום ושינוי קל בכפתורים בחלק העליון אבל מעבר לכך קשה מאד להבדיל בין הדגמים מלבד שינוי השם.

אז מה בכל זאת השתנה? כמעט כל השינויים הם פנימיים. החיישן נותר כנראה זהה (פנסוניק לא הייתה מספיק ברורה בנקודה זאת והסתפקה בכך שהחיישנים דומים – בכל מקרה שניהם בני 20 מגה פיקסל) וההבדל היחיד מהחיישן המקורי הוא בציפוי שנועד לצמצם החזרים (אנו רגילים לכך לרוב יותר מעדשות ומעניין שבמקרה זה הציפוי הוא על החיישן עצמו, בכל מקרה מבדיקות ראשונות ברשת נראה שיש לכך השפעה חיובית).

מרבית השינויים ב-GH5 II הם פועל יוצא של שינוי מרכזי אחד והוא שדרוג המעבד לגרסת Venus חדשה (דומה או זהה לזו המצויה ב-S1H היקרה). המעבד החדש והמהיר יותר מאפשר בין היתר צילום ב-10bit 4K בקצבים של 50/60p ופוקוס משופר (אם כי פנסוניק עדיין משתמשת בטכנולוגיה מבוססת קונטרסט עם כל המגבלות המובנות שלה).

כאמור המצלמה מאפשרת קצבים מהירים יותר כולל 4K 10-bit 4:2:0 עד 60p ללא קרופ (גם DCI נתמך) או 4:2:2 עד 30p ללא קרופ. המייצב שופר ומגיע עד ל-6.5 סטופים ואפשרות ה-V-log L מגיעה כאופציה כלולה במצלמה.

המסך הפך מעט קטן יותר (מוזר ללא ספק) 3 אינצ’ במקום 3.2 אינצ’ בדגם המקורי אבל הוא בהיר יותר וכפי הנראה גם חד יותר. יש כעת תמיכה ב-USB-C PD ושיפורים מסויימים בפוקוס כולל עקיבה משופרת אחרי פנים/עיניים.

תכונה שתעניין וודאי רבים עם הרבה פוטנציאל – live streaming מהמצלמה ישירות לסמרטפון או WIFI עד 1080p – מעניין ומפתיע שלא ראינו עד כה בעוד הרבה מצלמות (נצטרך לראות כיצד תכונה זאת עובדת בשטח לפני שנוריד את הכובע בפני פנסוניק כמובן).

המחיר של הדגם החדש שניתן כבר כעת לרכישה בהזמנה מוקדמת – $1700 – זהה לזה של ה-GH5 עד כה.

סרטון של B&H אודות ה-GH5 II

ומה לגבי ה-GH6?

לפני שאתם רצים לרכוש את ה-GH5 II הינה כמה עובדות שכדאי שתדעו לגבי ה-GH6 כפי שנחשפו היום על ידי פנסוניק עצמה:

  • המצלמה תכלול חיישן מיקרו 4/3 חדש (אנו מרשים לעצמנו להמר שבעל רזולוציה גבוה מה-20 מגה פיקסל ב-GH5 II הנוכחית אם כי פנסוניק לא פירטה בשלב זה).
  • המצלמה תכלול מעבד חדש (אנו מניחים שהכוונה חדש ביחס לזה המצוי ב-GH5 II שגם הוא איננו ישן במיוחד).
  • המצלמה תאפשר צילום ב-10 ביט ב-4:2:2 עד 60 פריימים לשנייה ללא הגבלה (האם הכוונה להגבלה על זמן ההקלטה מבחינת התחממות או נפח קובץ – לא ממש ברור).
  • אפשרות הקלטה של וידאו 4K ב-HFR/VFR עד 120p.
  • הקלטה עד 5.7K ב-10 ביט עד 60 פריימים לשנייה.
  • מחיר – סביב 2500 דולר וזמינות במהלך 2021.

כאמור אין לנו בשלב זה מחיר מדויק לגמרי או תאריך זמינות מדויק אבל הכיוון הכללי ברור ולמי שמושקע בליין המיקרו 4/3 ומעוניין להישאר בו בדגש על צלמי וידאו נראה שה-GH6 בהחלט תספק אופציה עדכנית למי שחשב לעבור לפלטפורמות אחרות (בין אם ללין ה-S של פנסוניק או למוצרים מקבילים של יצרניות אחרות).

לפני שנעבר למספר סרטונים מהרשת נזכיר גם כי פנסוניק חשפה שהיא עובדת על עדשה חדשה שתושק אולי יחד עם ה-GH6 – מדובר בעדשת זום מהירה ממותגת לייקה – Leica DG 25-50mm F1.7. אין לנו פרטים נוספים אודותיה בשלב זה.

סרטונים מהשרת

ברשת אפשר למצוא לא מעט סרטונים אודות ה-GH5 II וכמה התייחסויות מעניינות לGH6 – ריכזנו עבורכם כמה מהם:

ידידנו כריס וג’ורדן מ-DPR על ה-GH5 II

טוני נורתרופ אודות ה-GH5 II

דן ווטסון עם ה-GH5 II

CVPמתייחסים ל-GH5 II ול-GH6

ProAV על ה-GH5 II וה-GH6

ולסיום Paul Ream הנפלא

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *