ראשי ביקורות\סקירות ביקורות ארבעה “עוזרים קטנים” – סקירה של עזרי צילום שימושיים (חלק 2)

ארבעה “עוזרים קטנים” – סקירה של עזרי צילום שימושיים (חלק 2)

0
0

אנו ממשיכם היום בסדרה של סקירות קצרות של עזרים ובאביזרים קטנים ושימושיים לצלמים והפעם מוצרים שיעזרו לכם לההתקין סוללות V כמעט בכל מקום עם חיבור מתאים, רגליים זולות לקרקע לחצובות של גיטצו, פלייר ייחודי שיציל אתכם מצרות ומתאם פילטרים מהפכני.

ארבעה אביזרים שימושיים ולא יקרים לצלמים – סרטון מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

לפני שנתחיל נזכיר לכל מי שלא צפה בפרק הראשון בסדרת ה-4 ב-1 שלנו שהוא יכול לקרוא/לצפות בה בקישור הבא, גם שם היו לא מעט אביזרים שימושיים וחלקם מפתיעים למדי.

H&Y RevoRing Variable Adapter

אם אתם כמונו ויש לכם מגוון עדשות בגדלים שונים עם פילטרים בקוטרים שונים כנראה שאתם מכירים את הבעיה הידועה של שימוש ב-step up rings. טבעות אלו נועדו להתאים פילטר גדול לקוטר קדמי קטן יותר של עדשה (לרוב ההמלצה למי שיש מספר עדשות בקטרים שונים לרכוש פילטר בגודל של העדשה גדולה ביותר איתה תרצו לעבוד ולקנות מתאמים עבור ייתר העדשות – זה ללא ספק זול יותר מרכישה של מספר פילטרים – אחד עבור כל עדשה).

לנו יש אין ספור step up rings (אף פעם לא עשינו ספירה מדוייקת אבל אפשר להניח בזהירות שהמספר מתקרב ל-30), ולמרות שמדובר במוצר זול בדרך כלל, תלוי מהיכן אתם קונים וממה הוא עשוי, ההתעסקות איתם, מציאת המתאם הנכון והצורך לסחוב כמות גדולה של מתאמים כי כאב ראש לא קטן.

מסיבה זאת מאד שמחנו לשמוע שהחברה הסינית H&Y שמפתחת פילטרים מסוגים שונים השיקה קמפיין קיקסטרטר בשנה שעברה למוצר בשם RevoRing. הרעיון די פשוט מדובר ב-step up rings משתנה המסוגל להתאים למספר עדשות בקטרים שונים (ולפילטר בגודל קבוע).

הרעיון די גאוני – אם יש לכם פילטר בקוטר 82 מ”מ לדוגמא תוכלו לרכוש מתאם RevoRing המתאים לפילטר זה ולחבר אותו לעדשות המתאימות לפילטרים בקטרים שבין 67-82 מ”מ. אם יש לכם פילטר 77 מ”מ תוכלו לרכוש מתאם RevoRing אחר שיכול להתאים לעדשות בקטרים שבין 52-72 מ”מ וישנם עוד מספר דגמים (ראו בקישורי הרכישה בהמשך).

אופן הפעולה מזכיר קצת צמצם המשתנה בגודלו של עדשה (אפשר לראות בסרטון) והחיבור הן לעדשה והן לפילטר הוא חיבור הברגה רגיל. איכות הבנייה טובה (קצת קשה לנו להעריך כמה זמן המנגנון יחזיק בעיקר אם אתם מצלמים באזורים עם הרבה אבק או חול שעשוי להיכנס פנימה).

ה-RevoRing יקר יותר מרוב ה-step up rings הסטנדרטיים אבל הוא יכול לחסוך לא מעט מקום וכאב ראש תפעולי. המחירים בחו”ל נעים בין 35-45 דולר וסט של 3 יעלה לכם 110 דולר.

ה-RevoRing  של H&Y – הסוף ל-step up rings הישנים

A7R09465 HY RevoRing Variable Adapter

VAMPLIERS 6.25″

אנחנו מאד אוהבים כלי עבודה ובעיקר כאלו שיכולים לפתור בעיות ייחודיות. ה-VAMPLIERS הם בדיוק כאלו. מדובר בסדרה של פליירים שנועדו במקור לשמש לחילוץ ברגים שהראש שלהם נהרס (תופעה נפוצה ומאד מעצבנת בלי שום קשר לצילום). בהקשר הצילומי אנו מצאנו את עצמנו מנסים לחלץ ברגי 1/4″ ו3/8″ עדינים מתוך כלובים וחיבורים אחרים ללא הצלחה ובהרבה מצבים אנו לא רוצים להפעיל כוח מוגזם בכדי לא להרוס את הבורג או גרוע מכך את החיבור.

כאן נכנסים ה-VAMPLIERS לתמונה. הפלייר הייחודי הזה כולל חריצים דו כיווניים (אנכיים אבל גם אופקיים בחלק הקדמי של ראש הפלייר) אשר מסוגלים לתפוס טוב יותר את הבורג ולשחררו גם ללא הפעלת כוח מוגזמת. מנסיון מדובר במוצר שפשוט עושה קסמים ואם גם אתם נתקלתם בבעיות כאלו אתם פשוט חייבים אחד בתיק הצילום (ואולי גם בבית – אנחנו רכשנו כבר שניים, לסטודיו ולבית ובקרוב נרכוש כנראה מוצר שלישי שימצא מקום קבוע בתיק הצילום שלנו).

הדגם הנפוץ ביותר (שמתאים לברגי צילום מהנסיון שלנו) הוא ה-6.25 אינצ’ ועלותו באמזון כ-30 דולר, אבל אם אתם רוצים סט הכולל גם פלייר גדול וקטן יותר באותה שיטה אפשר לרכוש אותם תמורת כ-100 דולרים.

ה-VAMPLIERS יחלצו את הברגים שלכם מכל צרה

A7R09565 VAMPLIERS

PZRT 3pcs 1/4 Inch Stainless Steel Foot Screw (spikes)

המוצר הבא קצת יותר נישתי אבל בהחלט יכול להועיל למי זקוק לו. אם יש לכם חצובות טיולים קלות של גיטצו (ראו למשל את הסקירה שלנו על החצובה ותיק הצילום של החברה מסדרת ה-Légende לאחרונה), אתם וודאי מודעים לכך שהחצובות מגיעות ללא ספייקים (אותן פיסות מתכת חדות שמאפשרות אחיזה טובה יותר בקרקע רכה. בניגוד לחצובות הבינוניות והכבדות של החברה המגיעות עם ספייקים או שאלו זמינים מהחברה לרכישה בנפרד במקרה של החצובות הקלות לגיטצו אין פתרון לחצובות הקלות.

למזלנו בחברה השתמשו בחיבור סטנדרטי (1/4″) ואנו הצלחנו לאתר באמזון ספייקם תואמים שעלותם לא גבוהה (10 דולרים). הספייקים לא מאד ארוכים אבל במצבים מסוימים הם כנראה עדיפים על הרגליים הרגילות ולמי שהם שימושיים מומלץ לרכוש שני זוגות במידה וילכו לאיבוד.

ספייקים ממתכת לחצובות טיולים קלות של גיטצו

A7R09457 spikes

SMALLRIG Mini V-Lock Assembly Kit (MD2801)

המוצר האחרון ברשימה הנוכחית מגיע מבית SmallRig הסינית המציעה מגוון מאד רחב של מוצרים ועזרים שימושיים (גם בסקירה הקודמת וכנראה שגם בסקירה המתוכננת הבאה נביא מוצרים שלה).

הפעם מדובר במתאם קטן מאד המאפשר חיבור של סוללות v-mount לכל מוצר עם חיבור 1/4″ סטנדרטי – למשל כלובים, חצובות, cheese plates ועוד ועוד. היתרון העיקרי של המוצר הזה על פני הפלטות v-mount המוכרות הוא הגודל. המתאם ממש זעיר (קטן מקופסת גפרורים) ואם אתם משתמשים בסוללות v-mount קומפקטיות (ראו למשל את הביקורות על הסוללות המעולה של החברה הגרמנית bebob) תוכלו ליצור לעצמכם rig קטן אך רב עוצמה.

למותר שני חיבורים במרכז ועוד ארבעה חיוברי 1/4″ בפינות מאחור כך שהוא יתאים למגוון מוצרים לצורך חיבור ללא תנועה.

המחיר נגיש כמו מרבית מוצרי החברה – 22 דולרים באמזון.

ה-SMALLRIG Mini V-Lock Assembly Kit

A7R09579 mini v mount

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *