ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני משיקה עדשת ה-Sony 14mm F1.8 GM – אולטרה רחבה, מהירה וקומפקטית

סוני משיקה עדשת ה-Sony 14mm F1.8 GM – אולטרה רחבה, מהירה וקומפקטית

0
0

חברת סוני ממשיכה בסדרה של השקות מוצרים והפעם עדשת פריים אולטרה רחבה ומהירה אשר שוברת שיאים מבחינת גודל ומשקל קומפקטיים (לעדשה מסוגה). ה-14mm F1.8 GM נועדה למי שמחפש עדשה רחבה ומהירה לצילום אסטרונומי ולמי שרוצה עדשה רחבה עם איכות אופטית גבוה ויכולת (מסוימת) להפרדה מהרקע בתקריב.

חברת סוני לא מפסיקה לאחרונה להשיק מוצרים חדשים. ה-14mm F1.8 GM היא האחרונה בשרשרת (אחרי שממש לאחרונה השיקה החברה שלוש עדשות קומפקטיות ולפני כן עדשת 50 מ”מ f/1.2). העדשה החדשה בהחלט מפתיעה בכל הנוגע לגודל ולמשקל ביחס לצמצם ולזווית הראיה שהיא מספקת.

הגודל קובע – 14mm F1.8 GM

Sony 14mm F1.8 GM 2

אם נשווה את העדשה החדשה לעדשת ה14 מ”מ f/1.8 של חברת סיגמא שהושקה ב-2017 נראה שסוני הצליחו לעשות קפיצה גדולה מאד בטכנולוגיית המזעור – העדשה החדשה קלה פי למעלה מ-2 מהעדשה של סיגמא (למען ההגינות העדשה של סיגמא תוכננה עבור מצלמות רפלקס במקור ובגרסה למצלמות סוני ישנו מתאם מובנה שהופך אותה לכבדה וגדולה אף יותר – ועדיין גם העדשה המקורית גדולה וכבדה בהרבה מהסוני החדשה).

לסוני החדשה מבנה אופטי מורכב שאמור להפוך אותה לחדה מאד גם בצמצם פתוח (אפשר לראות דוגמאות בחלק מהסרטונים בהמשך), אבל היא בעיקר מכוונת למי שמחפש שילוב של מהירות עם זווית רחבה ואלו כוללים במיוחד צלמים אסטרונומיים (שביל החלב וכו’) ומבחינה זו ולמרות שסוני לא ציינה זאת במידע שקיבלנו ממנה אמש לפני השקת העדשה נראה כי המהנדסים בחברה עשו עבודה טובה והצליחו לצמצם את עיוות ה-coma שהוא אחת הבעיות המרכזיות של צלמים בתחום זה עם חלק מהעדשות הרלוונטיות.

הסוני 14mm F1.8 GM על מצלמת ה-A7R IV

Sony 14mm F1.8 GM 3

העדשה עצמה כוללת מתג AF/MF וכן כפתור בר תכנות כמו גם מתג לשינוי טבעת הצמצם ממצב רציף (לוידאו) למצב click (לסטילס) תכונה שאנו בהחלט שמחים לראות בעוד ועוד עדשות של החברה (וחברות נוספות).

סרטון רשמי של סוני אודות העדשה החדשה

 

מפרט

  • עדשת 14מ”מ f/1.8 עם כיסוי FF.
  • מבנה אופטי הכולל 14 אלמנטים ב-11 קבוצות מתוכם אלמנט super ED  אחד, 2 אלמנטים מסוג XA, אלמנט אספרי אחד ושני אלמנטים מסוג ED.
  • תשעה עלי צמצם.
  • טבעת צמצם עם מצב de-click.
  • משקל  – 460 גרם.
  • אטימות למים ואבק.
  • תושבת E סוני.
  • קוטר פילטר – פילטר אחורי בלבד.
  • מרחק פוקוס מינימאלי – 25ס”מ (יחס הגדלה – 1:10).

מחיר וזמינות

העדשה צפויה להיות זמינה במאי 2021 תמורת 1600 דולר בארה”ב.

הסוני 14mm F1.8 GM החדשה

Sony 14mm F1.8 GM

סרטונים מרחבי הרשת

ידידנו כריס וג’ורדן מ-DPR ועדשת ה-Sony 14mm F1.8 GM בצילום אסטרונומי עם הצלם Vladimir Kabanov

ג’רלד אנדן עם ה-Sony 14mm F1.8 GM

גורדון לאנג הבריטי עם ה-Sony 14mm F1.8 GM

סרטון של אדורמה עם הצלם Erick Hercules עם סגנון הצילום המיוחד שלו של אנשים מרחפים והעדשה החדשה

שגריר סוני הצלם Mark Galer על העדשה החדשה והרבה תמונות מעולות לדוגמא

 

 

 

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *