ראשי חדשות הכרזות מוצרים מה שאתם צריכים לדעת על ה-FE 50mm F1.2 GM של סוני

מה שאתם צריכים לדעת על ה-FE 50mm F1.2 GM של סוני

0
1

מוקדם יותר השבוע השיקה חברת סוני את העדשה המהירה ביותר מתוצרתה עד כה – ה-FE 50mm F1.2 GM. אף שלא מדובר בעדשה הראשונה עם צמצם זה הכוללת מערכת AF, היא בהחלט ייחודית מכמה בחינות מעניינות ובכתבה הבאה נביא לכם את הפרטים כמו גם מספר סקירות שהתפרסמו בימים האחרונים ובחנות ומשוות את העדשה לעדשות דומות אחרות.

סוני השיקה ביום ג’ את ה-FE 50mm F1.2 מסדרת ה-GM (הסדרה הגבוהה של סוני) וזאת מהווה את עדשת ה-E-Mount ה-60 במספר בליין של החברה. אנו היינו באותו זמן בטיול קצר בצפון (ועל הדרך גם בדקנו עבורכם מספר עדשות – סקירות יגיעו בשבועות הקרובים) אבל כן הצלחנו להשתתף באופן מקוון במסיבת עיתונאים מוקדמת שערכה סוני לרגל השקת העדשה החדשה ולשמוע כיצד החברה רואה את הייחוד של העדשה החדשה.

עדשת ה-FE 50mm F1.2 GM הקומפקטית מסוגה

Screen Shot 2021 03 16 at 15.35.30

לא ה-50 מ”מ f/1.2 שאתם מכירים

סוני היא כמובן לא החברה הראשונה להשיק עדשות מהירות וגם לא החברה הראשונה להשיק עדשות FF מהירות עם AF. העניין הוא שעד כה העדשות הללו היו כבדות יחסית וגדולות למדי וכללו אלמנט קדמי גדול וכבד שגרר ביצועי AF איטיים יחסית.

ה-FE 50mm F1.2 GM משנה מבחינת סוני את חוקי המשק בתחום בכך שהיא מביאה לראשונה עדשה מהירה שכזו עם אלמנט קדמי קטן יותר (וגם גודל ומשקל מופחתי משמעותית) יחד עם 4 מנועים ליניאריים שקטים ומהירים המסוגלים למקד במהירות ולהפוך את העדשה לכלי עבודה מרכזי עבור צלמי פורטרטים (וגם במידה מסויימת לוידאו – עם מגבלות מסויימות בעיקר בכל הקשור ל-breathing).

סוני שילבה בעדשה מגוון תכונות ו”פיצ’רים” שימושיים כמו טבעת צמצם עם מצב click/de-click למי שרוצה לעבוד בוידאו ובסטילס, זוג כפתורים ברי תכנות (לרוב בעדשות סוני ישנו כפתור יחיד כזה), וציפויים מונעי החזרים מדור שני.

טבעת צמצם, זוג כפתורי ברי תכנות ועוד

 

Screen Shot 2021 03 16 at 15.34.53

FE 50mm F1.2 GM – נתונים מרכזיים

להלן הנתונים המרכזיים הנוגעים לעדשה החדשה:

  • כללי: עדשת 50 מ”מ f/1.2 עם כיסוי FF.
  • מבנה אופטי: 14 אלמנטים ב-10 קבוצות כולל 3 אלמנטים מסוג extreme aspherical (XA).
  • מערכת פוקוס: ארבעה מנועי XD ליניאריים שקטים.
  • להבי צמצם: 11.
  • מרחק פוקוס מינימאלי: 40 ס”מ (יחס הגדלת מאקרו 1:5.8).
  • פילטר: 72 מ”מ.
  • משקל: 785 גרם.
  • תכונות/מבנה: 2 כפתורים ברי תכנות, טבעת צמצם (עם מצב A), בורר מצב טבעת צמצם חלקה או עם קליקים, בורר מצב AF/MF.

מחיר והשוואה למתחרים

עדשות מהירות, במיוחד כאלו המכסות חיישן FF ובטח עם מערכת פוקוס הן עסק די נדיר ויקר. ה-FE 50mm F1.2 GM לא נועדה להיות “עדשה להמונים” במחיר של כ-2000 דולר (החל מאפריל 2021 בחו”ל), ובכל זאת אם נשווה אותה לקנון RF 85mm f/1.2L USM מדובר בעדשה עדיפה כמעט מכל בחינה – היא זולה יותר ב-700 דולר, קלה בכחצי קילו, בעלת אלמנט קדמי קטן משמעותית (קוטר פילטר 72 מ”מ לעומת 82 מ”מ), וקומפקטית יותר.

אבל מה בנוגע לביצועים? בסעיף הבא נראה מספר ביקורות כולל ביקורת השוואתית מעניינת מול מספר עדשות 50 מ”מ אחרות (וגם מול ה-RF 85mm f/1.2L – ראו את הסרטון של דן ווטסון בהמשך) והתוצאות נראות מבטיחות מאד.

סוני FE 50mm F1.2 GM – סקירות ראשונות

מאז ההכרזה באמצע השבוע הספיקו מספר סוקרים לבחון את העדשה החדשה וביצועיה כולל מספר השוואות מעניינות ואנו מביאים אותן בפניכם היום.

האתר הבריטי CVP ביצע השוואה בתחום הוידאו בין הסוני החדשה למספר עדשות 50 מ”מ אחרות 

ידידנו כריס וג’ורדן מ-DPR מתנסים ב-50 מ”מ החדשה של סוני

Gerald Undone לא אוהב עדשות 50 מ”מ באופן כללי אבל מתרשם מהסוני FE 50mm F1.2 GM

דן ווטסון (ואישתו סלי) בסרטון מאד חיובי אודות העדשה החדשה (כולל השוואת חדות לקנון המקבילה)

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *