ראשי חדשות הכרזות מוצרים סיגמא Fp L – רזולוציה גבוה בעטיפה קטנה

סיגמא Fp L – רזולוציה גבוה בעטיפה קטנה

0
0

ביום חמישי האחרון השיקה חברת סיגמא מצלמה שניהי בסדרת ה-Fp הקומפקטית במיוחד שלה. בעוד המצלמה הראשונה בסדרה כוונה יותר לצלמי וידאו הדגם החדש מכוון באופן ברור לצלמי סטילס עם רזולוציה של 61 מגה פיקסל בגוף דומה עם מימדים קטנים.

כאשר השיקה סיגמא את ה-Fp במחצית השנייה של שנת 2019 היו שחשבו שמדובר על מוזרות חד פעמית אבל נראה שבסיגמא נחושים לספק ליין מצלמות ייחודי עם גישה שונה מאד מזו של שאר השוק.

הרעיון מאחורי הגוף הקומפקטי והמאד לא ארגנומי של סדרת ה-Fp של סיגמא (אין למצלמה ידית אחיזה מובנית והיא קטנה למדי אפילו לבעלי ידיים קטנות, ראו סקירה שלנו מראשית השנה שעברה) הוא מודולאריות. סיגמא ניסתה למעשה לייצר מערכת שתאפשר להתאים אביזרים לפי המשימה, ובמידה ואין צורך לחבר אביזרים למצלמה עצמה כמו בעת שימוש בגימבל או רחפן להשאיר את המינימום ההכרחי לצורך שימוש.

הסיגמא Fp L – גוף זהה לדגם הקודם

Sigma Fp L frontהעקרונות האלו ממשיכים לעמוד בבסיס התפיסה שמאחורי הסיגמא Fp L שהשיקה בחמישי שעבר אבל הפעם המטרה היא לפנות לשוק צלמי הסטילס ולצורך כך הושקה גם עינית דיגיטלית חיצונית המתחברת לצד המצלמה עם זווית מתכוננת.

מאחורי הסיגמא Fp L

המצלמה החדשה עושה שימוש בחיישן ברזולוציה של כ-61 מגה פיקסל (ממש בדומה לסוני A7R IV וכנראה לא במקרה) וזאת בניגוד לחיישן ה-24 מגה פיקסל בדגם ה-Fp המקורי (סיגמא הודיעה כי ההשקה של מצלמה עם חיישן Foveon X3 תידחה בנתיים והחיישן כאן כמו בדגם המקורי עושה שימוש בטכנולוגיה סטנדרטית).

החיישן הוא לא ההבדל היחיד מהדגם הקודם, מערכת הפוקוס בדגם החדש שונתה והיא לא עוד כזאת המבוססת על קונטרסט בלבד אלא על שילוב של קונטרסט עם phase-detect מה שאמור לאפשר שיפור בביצועים (אם כי מביקורות ראשונות עולה שלסיגמא עוד דרך ארוכה עד שתוכל להתקרב לביצועי םשל קנון/סוני בתחום).

עוד תכונה חדשה מעניינת שסיגמא שילבה במצלמה מכונה crop zoom ומאפשרת בסטילס ובוידאו סוג של זום דיגיטלי חכם עד 5X המספק תמונה של FHD (בסוני למשל ישנו ה-clear image zoom אבל בוידאו בלבד ועד 1.5X אבל ללא איבוד רזולוציה).

עוד הבדל קשור לחיבור ה-USB-C של המצלמה. בניגוד לדגם המקורי בדגם החדש ניתן לצלם ולהטעין את המצלמה בו זמנית (לא ברור מדוע הדבר לא התאפשר בדגם המקורי) סיגמא גם הוסיפה זוג פילטרי צבע חדשים – Powder Blue ו-Duo Tone. עוד אפשרות חדשה ומפתיעה – ניתן לשתף הגדרות מצלמה באמצעות סריקת קוד QR על ידי צילומו עם המצלמה.

האספקט המרכזי מלבד החיישן החדש אשר נועד לקרוץ לצלמי סטילס הוא כנראה העינית החיצונית האופציונאלית. ה-EVF-11 מתחברת לצד המצלמה באמצעות הברגה עם 3.6 מליון נקודות לא מדובר בעינית מהמתקדמות בשוק בו כבר ניתן למצוא מצלמות עם יותר מ-9 מליון נקודות  (אם כי היא עושה שימוש בטכנולוגיית OLED וגודל הפאנל שלה 0.5 אינצ’). היא ניתנת להטיה ומאפשרת חיבור 3.5 מ”מ לאוזניות שלא קיים במצלמה עצמה אבל חוסמת את יציאת ה-HDMI של המצלמה.

עינית ה-EVF 11 החדשה – תעבוד גם עם הדור הקודם אחרי עדכון קושחה

Sigma EVF 11

למי נועדה ה-Fp L?

בעוד ה-Fp המקורית כוונה יותר לצלמי וידאו עם אפשרויות סטילס מסויימות, כאן נראה שהמצב הפוך, כל מצבי הוידאו מהדגם המקורי נשמרים אבל החיישן עם הרזולציה הגבוה יותר פחות מתאים לצילום וידאו (והמצלמה עצמה יקרה יותר ולא באמת נותנת יתרון כלשהו בצילום וידאו על פני הדגם המקורי).

אילו צלמי סטילס יתעניינו בדגם החדש? די ברור כי המצלמה לא נועדה לצלמי ספורט/אקשן או אירועים. מסיבה זאת אולי סוג הצלמים היחיד שהמצלמה עשויה לקרוץ לו הם צלמי טבע/נוף שמחפשים רזולוציה גבוה בגוף קטן וקומפקטי במיוחד. אלא שכן נכנסת שאלת המחיר וקשה שלא להשוות את המצלמה החדשה ל-A7R IV המספקת יותר תמורה כמעט בכל היבט פרט לגודל.

מחירים וזמינות

אם דיברנו על מחירים, ה- Fp L יקרה משמעותית כיום מהדגם המקורי ותימכר (למעשה כבר מהימים הקרובים) תמורת $2500 עבור הגוף או $3000 עם העינית החיצונית (נזכיר כי ה-Fp המקורית נמכרת כיום בחו”ל תמורת כ-1700 דולר).

סקירות מהרשת

ברשת אפשר למצוא כבר לא מעט סקירות ראשוניות על המצלמה החדשה ואנו מביאים בפניכם כמה מהן.

גרלד אנדן עם הסיגמא Fp L

ידידנו כריס וג’ורדן מ-DPR משחקים עם המצלמה החדשה בשלג הקנדי

ג’וני מהאתר CineD מצלם סרטון דוקומנטרי קצר ומדבר על ההתנסות שלו עם המצלמה החדשה

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *