ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני FX3 – וידאו מקצועי בעטיפה קטנה

סוני FX3 – וידאו מקצועי בעטיפה קטנה

0
0

מוקדם יותר היום השיקה חברת סוני מצלמת וידאו מן הסדרה המקצועית שלה בשם FX3. המצלמה, שפרטים אודותיה הודלפו לרשת כבר לפני מספר ימים, היא הקטנה ביותר בסדרת הוידאו המקצועית של החברה ומקבילה כפי שנראה מייד במובנים רבים ל-A7S III שהושקה במחצית השנייה של 2020.

אנו השתתפנו אמש במסיבת עיתונאים (וירטואלית כמובן) של חברת סוני בה נחשפנו רשמית לפרטים הטכניים אודות ה-FX3 החדשה ויכולנו גם לשאול מספר שאלות בכדי לנסות ולהבין מה עמד מאחורי הפיתוח של המצלמה החדשה.

סוני FX3 – מה דומה ומה שונה ביחס ל-A7S III

נתחיל אולי בקווי הדמיון לדגם ה-A7S III. במידה רבה “הקרביים” של ה-FX3, קרי החיישן, מעבד, מערכת הפוקוס’ מסך מגע מפרקי הנפתח הצידה וכו’ – כולם זהים לאלו של ה-A7S III. ההבדלים הם כמעט באופן בלעדי בעיצוב של המצלמה החדשה ובמבנה החיצוני (ובמספר שינויים מינוריים יחסית בתפריטים, אלו אגב אותם תפריטים חדשים הקיימים ב-A7S III). יכולות הצילום בוידאו (ובסטילס) דומות לאלו של ה-A7S-III (ראו ידיעה נרחבת שלנו בהשקה של ה-A7S III).

קומפקטית במיוחד עם מאורר מובנה – סוני FX3

FX3 Customisable button R Mid

ועכשיו להבדלים – מבחינה חיצונית ה-FX3 קטנה יותר מה-A7S III, היא איננה כוללת עינית דיגיטלית (ובשלב זה אין כוונה לסוני להשיק אחת עבור המצלמה), אבל כן כוללת הרבה יותר כפתורי שליטה והכפתורים שקיימים ב-A7S III נמצאים במיקומים אחרים (למשל כפתור ההדלקה הוא מתג בצד שמאל בגב המצלמה ב-FX3). עוד שינוי מעניין – ב-FX3 ישנו כפתור זום השולט לא רק בעדשות זום עם מנוע מובנה (לסוני יש כמה עדשות כאלו דוגמת v-FE PZ 28-135mm f/4 G OSS וה-FE C 16-35mm T3.1 G) אלא גם ב-claer image zoom מה שמאפשר לבצע זום גם בעדשות פריים. עוד הבדל חביב – למצלמה יש Tally light המואר כשהמצלמה מצלמת וידאו – לטעמנו תאורה זו צריכה להיות קיימת בכל מצלמות החברה בלי קשר לקטגוריה.

על ה-FX3 ישנם חמישה חיבורי 1/4″ 20 המאפשרים לא רק לחבר עזרים למצלמה ללא כלוב אלא גם לחבר ידית נשיאה מיוחדת הכוללת מתאם סאונד עם חיבורי XLR (על הידית יש 3 חיבורים נוספים אגב) עם 4 ערוצים ב-24 ביט. מה שמעניין הוא שבניגוד ל-FX6, כאן בחרו לשמור על כניסה (ויציאה) של 3.5 מ”מ לסאונד גם בגוף המצלמה (ויש כמובן גם מיקרופון מובנה ל-scratch audio). אנו צופים שמספר חברות ישיקו בקרוב אביזרים שונים ומתאמים ל-FX3 ויהיה מעניין אילו פתרונות יוצעו עבור המצלמה.

יש בכל זאת הבדל פנימי אחד והוא נוגע לקירור. אף שה-A7S III התגלתה כמצלמה המסוגלת לצלם 4K 120p במשך זמן לא מבוטל היא עדיין מתחממת (בטח בשמש הישראלית) ואם אתם מצלמים זמן ממושך סרטונים ארוכים בהפקות מקצועיות במיוחד בחוץ אתם בהחלט עלולים להיתקל בבעיות. ב-FX3 בחרו להוסיף בסוני מאורר פנימי אותו ניתן להגדיר (אפשר לכבות אותו לגמרי או להגדיר את מידת הרעש – מה שמן הסתם עשוי לאפשר צילום ממושך מאד אפילו בתנאי חום משמעותיים). סוני מצהירה רשמית כי המצלמה יכולה לצלם 4K 60p רצוף ללא הפסקה לזמן לא מוגבל (לפחות כל עוד יש סוללה או מקור כוח וכרטיס זיכרון).

עוד הבדל שאינו פיזי בין ה-FX3 ל-A7S III קשור לשילוש של פרופיל צבע S-Cinetone ב-FX3 (סוני טרם הודיעה על כך רשמית באופן מלא אבל כפי הנראה בעדכון הקושחה הבא של ה-A7S III גם היא תקבל פרופיל צבע זה כך שלא יהיה הבדל בין המצלמות בתחום זה).

מגיעה עם ידית ומתאם סאונד המתחבר למצלמה דרך ה-Hotshoe

FX3 Low Angle R Mid

איזה מצלמה לבחור – FX3 או A7S III?

השאלה שרבים ישאלו את עצמם בוודאי – בהינתן שתי מצלמות כה דומות – באיזה מצלמה כדאי לבחור. אנו ניסינו להבין בשיחה שקיימנו עם סוני איך החברה עצמה רואה את ההבדלים בין המצלמות והתשובה היא פחות או יותר זאת – בעוד שה-A7S III היא מצלמה היברידית המותאמת לצילום סטילס ווידאו (וזכתה לשבחים רבים בשל יכולות הוידאו שלה), ה-FX3 היא בראש ובראשונה מצלמת וידאו וקולנוע ולמרות שהיא מסוגלת לצלם סטילס זה איננו השימוש הייעודי שלה (במיוחד ללא העינית) אלא יותר נספח.

חיישן זהה ל-A7S III 

FX3 front

אם ב-A7S III משתמשים למשל צלמי אירועים המצלמים גם סטילס אבל בעיקר וידאו, ה-FX3 פחות תתאים למשימה הכפולה הזאת. מצד שני היא בהחלט יכולה להיות אידאלית כמצלמה שנייה ל-FX6 או אפילו שלישית עם ה-FX6/FX9 לצילום במקומות צפופים בהפקות וידאו וקולנוע מקצועיות. עוד שימוש שסוני עצמה לא הזכירה כל כך אבל על פניו מאד הגיוני למצלמה הקטנה החדשה הוא על רחפנים וגימבלים. סוני כבר הכריזה שהיא עובדת על רחפן חדש ומתקדם ולא נתפלא אם בהמשך השנה נשמע גם על גימבל מקצועי של החברה, וה-FX3 נראית בדיוק כמצלמה המתאימה לשני אלו (ואולי אגב גם לצילום תת ימי עם housing ייעודי).

היתרון שלה על פני ה-A7S III הוא בריבוי כפתורי השליטה ברי ההגדרה (15 בסך הכל) המאפשרים להתאים אותה למגוון מצבים משתנים וכמובן הגודל ביחס ל-FX6 ואפילו ביחס ל-A7S III (אם כי בניגוד ל-FX6 אין לה ND מובנה – משיקולי מקום).

הרבה יותר כפתורי שליטה, עם ג’ויסטיק עילי וחיבורים לאביזרים

FX3 top

מחיר וזמינות

ה-FX3 תהיה זמינה החל מחודש מרץ, באירופה מחירה של המצלמה יעמוד על 4700 יורו (ה-A7S III נמכרת באירופה תמורת 4200 יורו). בארה”ב המחיר יעמוד על 3900 דולר (כולל הידית עם חיבורי ה-XLR אבל ללא מיקרופון).

סרטון החשיפה הרשמי של סוני של ה-FX3

Gerald Undone משווה את ה-FX3 ל-A7S III

תוספת: פיליפ בלום על ה-FX3

ביקורת ראשונית על ה-FX3 של CVP

ידידנו ג’וני מ-CineD צילם עם המצלמה סרטון דוקומנטרי קצר וביקורת ראשונית

סרטון של B&H עם ה-FX3

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *