ראשי חדשות הצצה לעתיד: אדובי חושפת Auto Reframe לפרמייר עבור רשתות חברתיות

הצצה לעתיד: אדובי חושפת Auto Reframe לפרמייר עבור רשתות חברתיות

0
0

חברת אדובי חשפה בתערוכת IBC 2019 המתקיימת בימים אלו באמסטרדם כלי חדש שיתווסף לתוכנת הפרמייר בעתיד הקרוב ויאפשר באמצעות שימוש ביכולות של בינה מלאכותית ולמידת מכונה להמיר באופן אוטומטי קליפים וסרטונים שלמים מפורמט 16:9 לפורמטים אחרים דוגמת 1:1 המתאימים יותר לרשתות חברתיות ומכשירים סלולאריים.

חלק גדול מתוכן הוידאו הנצרך כיום נצפה באמצעות מכשירים סלולאריים ורשתות חברתיות המתעדפות הצגה בפורמטים מצולמים שאינם בהכרך 16:9 (יחס צילום הוידאו המקובל ברוב המוחלט של המצלמות כיום). אם צילמתם סרטון עד כה הייתם צריכים לבצע עריכה מחדש – לעיתים מייגעת עבור כל פורמט אחר והדבר צרך זמן יקר. באדובי הבינו שיש כאן צורך ופיתחו כלי חדש המכונה Auto Reframe ועושה שימוש בטכנולוגיה שאדובי פיתחה למגוון שימושים ומכונה Adobe’s Sensei ומסוגלת לקחת קטע מסרטון או אפילו סרטון מלא קיים ולייצר עבורו באופן אוטומטי “קי-פריימס” כך שניתן יהיה להמירו למגוון פורמטים (16:9, 4:3, 1:1, 9:16 וישנה אף אפשרות לבחירה עצמית של היחס).

הכלי החדש יבצע חיתוך אוטומטי של התמונה לפי היחס שנקבע ויתאים את מיקום האובייקט המרכזי בפריים בהתאם למהירות התנועה של הקליפ. טקסט ואפקטי טקסט שכבר יוצרו לקליפ יוכלו להישמר ולהיות מותאמים ליחס החדש גם כן באופן אוטומטי.

אם התוצאה לא אופטימאלית המשתמש יוכל לבצע עריכה מחדש של הקי-פריימס בעצמו בכדי לתקן את התוצר בקלות.

בסרטון ששחררה אדובי עם ההכרזה על הפיתוח של הכלי החדש שמנו לב כי הדוגמאות הן ברובן המוחלט של בני אדם ופנים ולא של מוצרים או בעלי חיים למשל. מבלי לנסות את הכלי לא ברור לנו בשלב זה האם היכולות של ה-Auto Reframe מוגבלות כרגע לסוגי אובייקטים נתונים או שבאדובי בחרו כך מסיבה אחרת.

הסרטון הרשמי של אדובי אודות ה-Auto Reframe

באשר למועד שחרור ה-Auto Reframe – החברה לא מסרה תאריך מדויק (היא לא נוהגת לעשות זאת) אבל מנסיון העבר נאמר בזהירות כי ישנה סבירות גבוהה שהוא יגיע בעדכון הבא של התוכנה (בשנה שעברה זכינו לעדכון כזה סביב חודש אוקטובר ואפשר שכך יקרה גם השנה).

Cinema 5D בראיון קצר עם אדובי על ה-Auto Reframe

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *