ראשי חדשות הכרזות מוצרים חדש מבנרו ראש גיר “להמונים”

חדש מבנרו ראש גיר “להמונים”

0
0

ראשי גיר (Geared heads) לחצובות היו תמיד מוצרי נישה ובשנים האחרונות הם משמשים בעיקר צלמי סטודיו, ארכיטקטורה ונוף המעוניינים ברמת דיוק גבוהה ביצירת קומפוזיציות. מלבד מספר ראשי גיר מתקדמים לוידאו שלטה עד כה בשוק חברת מנפרוטו עם סדרה של מספר ראשי גיר ברמות מחיר שונות (גם ל-Arca Swiss ולינהוף ישנם כמה דגמים) אך כעת החליטו בחברת בנרו להשיק ראש גיר זול יחסית שיהיה נגיש לקהלים רחבים יותר.

ה-GD3WH (לא בדיוק שם קליט) הוא ראש הגיר החדש של בנרו שהושק לפני מספר שבועות אך טרם הגיע לשוק ונחשף בסרטון רשמי של החברה לאחרונה (ראו בהמשך).

ה-GD3WH החדש של בנרו – ראש גיר קל ונגיש לסטודיו ועוד

Benro GD3WH

קצת על ראשי גיר בכלל. למי שלא קרא או לא זוכר הינה קטע הסבר מתוך כתבת הביקורת שלנו על ראש הגיר המתקדם של חברת מנפרוטו – ה-405, אותה פרסמנו כאן בשנה שעברה:

“אם תרצו להיות מסוגלים לשלוט בנפרד בכל אחד מהצירים של הראש בכדי לבצע תיקונים מדויקים במיקום וזווית המצלמה תוכלו להשתמש בראש מסוג Three way. ראש מסוג זה כולל ידיות המסוגלות לסגור ולפתוח בנפרד כל אחד מהצירים. השימוש בראש כזה עשוי להיות איטי יותר מראש כדורי בגלל הפתיחה והנעילה של כל ציר בנפרד והוא גם לרוב פחות קומפקטי אבל הוא מאפשר דיוק רב בכיוון הזווית של המצלמה.

למרות היתרונות של ראש Three way התנועות שלו אינן עדינות בהכרח – פתיחה של כל ציר היא לרוב פתיחה מוחלטת ולכן יש קושי לבצע כיוונונים עדינים יותר. אם אתם זקוקים לשליטה מושלמת בתנועה של המצלמה הפתרון הטוב ביותר הוא שימוש בראש גיר. ראש זה כולל בתוכו מנגנון גלגלי שיניים מדויק אשר מאפשר תנועה עדינה ביותר בכל אחד משלושת הצירים באמצעות סיבוב אחת משלוש הידניות. בדרך זו ניתן לבצע תיקונים מזעריים בזווית וכיוון המצלמה וזאת באופן שבו המצלמה איננה “משוחררת” בשום שלב ואין צורך לפתוח ולנעול את הידניות. לצד היתרונות של ראשי גיר יש גם חסרונות, הם לרוב יקרים ומורכבים יותר ורובם גם כבדים ומסיביים למדי מה שהופך אותם בעיקר לכלים יעודיים לצלמים מקצועיים הזקוקים להם”.

אז מה מייחד את הראש החדש של חברת בנרו? ראשית מדובר בראש קל יחסית – 0.8 ק”ג משקלו (ראשי גיר יכולים להגיע בקלות למשקלים של מספר קילוגרמים – ה-405 המתקדם של מנפרוטו למשל שוקל לא פחות מ-1.7 ק”ג והוא רחוק מלהיות ראש הגיר הכבד ביותר). למרות המשקל הקל יחסית, הראש של בנרו עשוי מתכת (סגסוגת מגנזיום קלה לייתר דיוק), זאת בניגוד למתחרה הישיר שלו – ראש ה-XPro geared head של מנפרוטו אשר חלקים ממנו עשויים פלסטיק. מעבר לכך הראש של בנרו מסוגל על פי הצהרת היצרן לשאת משקל של עד 6 ק”ג לעומת 4 ק”ג בלבד של ראש ה-XPro. בדומה לראש של מנפרוטו גם כאן תמצאו שלוש ידיות עם אפשרות לתנועה מהירה או איטית ומדוייקת ושלושה פלסים לבדיקת יישור התמונה בכל אחד מן הצירים.

עוד הבדל בין הראש של בנרו לאלו של מנפרוטו הוא במנגנון השחרור המהיר למצלמה/פלטה – בנרו עושה שימוש במנגנון Arca Swiss סטנדרטי בעוד שמנפרוטו משתמשת ב-RC2 (הפלטה האהובה עלינו) בראשי ה-XPro ובפלטות גדולות (410PL) ולא נפוצות במיוחד ב-405. למי שרגיל לעבוד עם ראשי Arca Swiss הראש החדש של בנרו הוא בהחלט יתרון.

אולי היתרון הגדול ביותר של הראש של בנרו הוא המחיר. הוא צפוי להגיע בקרוב לשוק בארה”ב במחיר של כ-200 דולר בלבד (זהה למחיר של XPro geared head אבל עם איכות בנייה גבוהה יותר – לפחות על הנייר). לשם השוואה, דגם ה-405 אותו אנחנו בדקנו נמכר תמורת לא פחות מ-420 דולרים).

סרטון רשמי של חברת בנרו שמציג את הראש החדש

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *