ראשי ביקורות\סקירות בדיקה: מגן הפילטר האולטימטיבי?

בדיקה: מגן הפילטר האולטימטיבי?

0
0

מידי פעם אנחנו נתקלים במוצר זול ומסקרן שנראה על פניו מושלם רק בשביל לקבל אותו ולהתאכזב. האם זה מה שיקרה גם עם מגן הפילטר הקשיח שגילינו במקרה בחיפוש ברשת – המשיכו לקרוא ותגלו איתנו.

בשנים האחרונות ערכנו כאן (ובאתר הבת שלנו LensVid.com) שורה של ביקורות על פילטרים שונים (VND, מקטבים ועוד של חברות שונות). אף שיש בשוק לא מעט נרתיקי נשיאה לפילטרים – רובם נרתיקים רכים או חצי קשים המספקים הגנה סבירה מנפילה בדרך כלל אבל הם לא אידאליים מבחינת גודל (רובם עבים יחסית ותופסים הרבה יותר מקום מהפילטר עצמו) וחלקם לפחות עשויים להיות רגישים למעיכה (במיוחד אם אתם כמונו ואוהבים לדחוס הרבה ציוד בתיק מפעם לפעם).

לפני כחודשיים החלטנו לראות האם יש ברשת פתרונות אחרים. באמזון למשל תוכלו למצוא אין ספור נרתיקי פילטרים רכים במחירים הנעים מדולרים בודדים ועד עשרות רבות. החלטנו להמשיך לחפש ומצאנו (דווקא ב-e-bay במקור) מוצר אחר לגמרי – מגן פילטר קשיח, עשוי מתכת (עבה יחסית – 2.5 מ”מ לערך – לא משהו שאפשר לקפל בקלות עם היד) המורכב משני חלקים וכולל הברגה.

מגן הפילטר הקשיח האולטימטיבי

Hard filter 1

החלטנו לנסות והזמנו מגן פילטר אחד לבדיקה. כמה שבועות אחרי זה קיבלנו את המוצר והופתענו לטובה. המגן אכן עבה וקשיח וההברגה – לפחות במוצר שהזמנו (וספויילר – גם ב-10 הבאים) עבדה מעולה. שווה לציין שעם פילטרים והברגות חשוב מאד להיזהר – אם תבריגו את הפילטר לעדשה (או במקרה הזה למגן הפילטר) חזק מידי – אתם עלולים לא להיות מסוגלים להשחרר אותו בקלות אחרי זה (רק חפשו ברשת כמה אנשים נתקלו בבעיה הזאת בעבר). אנחנו נזהרים לסיים את ההברגה בעדינות רבה ולא נתקלנו עד היום בבעיות.

השימוש עצמו מאד פשוט – מחזיק הפילטר מורכב משני חלקים – קדמי ואחורי – לשניהם הברגות בגודל התואם לפילטר (בהתאם למה שרכשתם – ישנם מגינים הנעים מ-49 מ”מ ועד 82 מ”מ – אם יש לכם משהו קטן או גדול יותר תאלצו כנראה למצוא פיתרון אחר בנתיים). כל שעליכם לעשות הוא לפתוח את מגן הפילטר ולהבריג את כל אחד מצידי מגן הפילטר אל הפילטר עצמו ויש לכם פילטר מוגן ביותר (שום עיקום, נעיצת חפץ חד ומהניסיון שלנו אפילו נפילה מגובה חצי מטר – ותודה לילד הקטן שביצע עבורנו את הניסוי הלא מתוכנן הזה – מומלץ לא לנסות בבית בעצמכם – לא יפגעו בפילטר שלכם).

יש למחזיק הפילטר הזה לטעמנו כמה יתרונות ברורים – חלק הזכרנו וחלק לא – הינה רשימה לא ממצה:

  • מתכתי – חזק מאד (עמיד למעיכה, מתיחה, דקירה וכו’).
  • קל וקומפקטי – עוביו 5.5 מ”מ בלבד (לא כולל הפילטר כמובן) וקוטרו בדיוק כקוטר הפילטר (אידאלי לנשיאה בתיקים קטנים או צפופים).
  • חיבור פילטרים רבים – בשל צורת העבודה איתו אם יש לכם שניים או שלושה פילטרים באותו הקוטר תוכלו לחבר אותם (בעדינות!) האחד לשני ולסגור את כולם עם אותו זוג מכסים – חסכוני ויעיל.
  • חיבור עם מתאמים – אם אתם עובדים עם מתאמים (step up/down rings) שמאפשרים לחבר פילטרים גדולים לעדשות עם קוטר פילטר קטן למשל (אנחנו עושים זאת כל הזמן) – תוכלו לרכוש מגן פילטר בגודל אחד לחלק הקדמי ואחד לחלק האחורי ולהשתמש בפילטר + המתאם עם המגן מבלי לפרק את המתאם – חסכוני בזמן (אנחנו משתמשים בשיטה זו – מאד אפקטיבי).
  • שמירה על ניקיון – מרבית נרתיקי הפילטרים מכילים מספר מקומות לפילטרים ואם אתם מחליפים פילטרים רבים בסביבה מאד מאובקת הם לא ישמרו בהכרח על ניקוי גם של הפילטרים המאוכסנים. מגן הפילטר הקשיח סגור לחלוטין ושום לכלוך לא יפגע בפילטר שלכם כל עוד הוא מחובר (לגבי אפשרות של חלודה בעבודה בסביבה לחה או רטובה מאד – אין לנו מושג אבל לא נתקלנו בבעיות עד כה).

יש לנו עוד טיפ קטן בשבילכם אם תשתמשו במגן הקשיח. אנחנו הדפסנו (באמצעות מדפסת התוויות של Brother – מאד מומלצת בפני עצמה אגב למרות שאין לה עברית), טקסט קצר עבור כל מגן פילטר אשר מורה איזה פילטר מתאים לה – יותר קל ופשוט מלהסתכל על הטקסט הזעיר על צד הפילטר (כן גם אנחנו מזדקנים).

אז אם הכל כל כך טוב חייב להיות משהו רע, לא? אתם בטח חושבים לעצמכם שמדובר במוצר יקר – אז זהו שממש לא. את המגן הראשון רכשנו באיביי תמורת פחות מ-5 דולרים (לקח זמן עד שהגיע) אבל ניתן למצוא אותם תחת המותג Fotasy גם באמזון (כן יש כמה דולרים על משלוח במקרה הזה אבל צפו להגעה הרבה יותר זריזה בדרך כלל) תמורת כ-8 דולרים – באמת מחיר מצחיק למוצר כל כך שימושי – במיוחד אם יש לכם כמה וכמה פילטרים שאתם רוצים לשמור ולהגן עליהם. אנחנו ממליצים מכל הלב.

סרטון הביקורת שלנו מהאתר LensVid – מגן הפילטרים האולטימטיבי

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *