ראשי חדשות הכרזות מוצרים 2018 +CP – כל ההכרזות (כמעט)

2018 +CP – כל ההכרזות (כמעט)

0
0

תערוכת הצילום היפנית הגדולה +CP תפתח השנה ביוקוהמה בסוף השבוע ורבות מהיצרניות כבר הכריזו על המוצרים שיושקו בתערוכה (יש כנראה עוד כמה הפתעות שמצפות לנו להמשך השבוע אז לא לדאוג). אנו אספנו לכם אותן בריכוז שלם אחד בידיעה הבאה.

קנון – נפתח עם חברת קנון שהשיקה מספר מוצרים חדשים – הראשון הוא מצלמה חסרת מראה ראשונה עם יכולות צילום וידאו ב-4K (עד 24p), מסך מפרקי מלא ועינית ברזולוציה גבוהה – לכאורה שילוב מושלם למצלמה עבור וולוגרים. הבעיה היא שכשקוראים לעומק את המפרט של המצלמה החדשה מגלים חריקות. טכנולוגיית ה-Dual Pixel הנפלאה שמאפשרת מעקב אחר עצמים בוידאו (ועדיין נחשבת לטובה בתחומה בתעשיה) לא פועלת בעת צילום וידאו ב-4K (למה קנון, למה?) ולא פחות חמור בנוסף על הקרופ הרגיל של המצלמה (1.6X – מדובר בחיישן APS-C) תאלצו לסבול עוד קרופ דומה ב-4K (כלומר גם עדשות רחבות יחסית יהפכו לעדשות טלה מה שהופך את המצלמה לבעייתית למדי לצילום וולוג מהיד בה המרחק קטן לפנים הוא כמה עשרות ס”מ לכל היותר). אם אתם לא בעניין של וולוגים ו-4K באופן כללי – מדובר במצלמה שיש לה בהחלט מה להציע כולל פורמט RAW חדש בשם CR3 Raw (מכווץ ב-40% ביחס ל-RAW הרגיל של קנון – בהחלט אידאלי לחיסכון בכרטיסי זיכרון ומקום בדיסק הקשיח) ומצב זיהוי עין (הפועל לצערנו רק בצילום סטילס ב-AF-S). בכלל נראה שקנון ממשיכה ב-M50 את מדיניות הצעד קדימה צעד אחורה הידועה שלה ולמרות המחיר האטרקטיבי יחסית (כ-900 דולר עם עדשת ה-EF-M 15-45mm), הסוללה של המצלמה תספיק באופן רשמי ל-235 תמונות בלבד (אז כדאי להצטייד בסוללה או שתיים נוספות).

גורדן מ-cameralabs על ה-M50 של קנון

המוצר השני אותו השיקה קנון היא מצלמת ה-EOS Rebel T7 או בגרסה האירופאית EOS 2000D – מדובר בעדכון למצלמת הכניסה (רפלקס) של החברה. מההכרזה הרשמית לא ברור לנו במיוחד מה מחדשת מצלמת הרפלקס הקטנה הזאת (מלבד שדרוג מ-18 ל-24 מגה פיקסל ועדיין ללא -Dual Pixel) ביחס לדור הקודם. למי שרוצה בכל זאת המצלמה צפויה להיות זמינה באפריל תמורת כ-550 דולרים בארה”ב (כולל עדשת קיט). קנון הגדילה והשיקה דגם משנה זול ובסיסי עוד יותר עם מסך קטן וחיישן 18 מגה פיקסל בשם 4000D.

שתי גרסאות של מצלמות רפלקס-כניסה חדשות של קנון – לא מלהיבות

המוצר השלישי הוא פלאש בעל יכולות בינה מלאכותית. כן, הבינה המלאכותית נכנסת לעוד ועוד אספקטים של הצילום (אם כי לטעמנו עדיין ממש לא למקומות הנכונים והרלוונטיים באמת). מדובר למעשה בפלאש “רובוטי”, כזה היודע להסתובב בעצמו (ראו בסרטון ההדגמה למטה). האם זה חיוני? אנחנו סקפטיים, ועל פניו זה נראה כמו עוד מנגנון שיכול להתקלקל ובעיקר מייקר את המבזק. ההגיון על פי קנון הוא שהמבזק ילמד לבד על פי ההחזרים מה הזווית האופטימאלית להקפצת הפלאש מהקירות או התקרה ויכוון את עצמו בהתאם – לא משהו אגב שצלם עם מעט מיומנות לא יכול לבצע בעצמו עם מספר נסיונות ידניים (יהיו אולי צלמי אירועים שימצאו את הגימיק הזה שימושי – וצריך כמובן לראות עד כמה הוא טוב במצבים שונים). המחיר של ה-Canon Speedlite 470EX-AI יעמוד למי שמעוניין על כ-400 דולר החל מאפריל 2018.

סרטון של האתר DPREVIEW הכולל הדגמה של הפלאש החדש של קנון

סוני – סוני לא השיקה עדיין את כל מה שהיא מתכננת כנראה לקראת התערוכה (אנו צופים מספר עדשות ולפחות מצלמה אחת – כנראה מחליפה ל-A6000 או ל-A5300 הוותיקות), מה שכן הוכרז הוא פלאש המיועד לליין חסרות המראה של החברה. הדגם המכונה  HVL-F60RM – יהיה הפלאש העל של החברה לחסרות מראה. מדובר בפלאש מתקדם ויקר מאד (כ-600 דולר בארה”ב) ואפשר לראות עוד מידע עליו בסרטון למטה.

פנטקס – החברה השיקה גרסה שנייה ל-K1 עם שני חידושים מרכזיים – שיפור ביכולות העיבוד (כולל סוג של “מאיץ” לחיישן הקיים המאפשר רגישות משודרגת) וגרסה משופרת של טכנולוגיית ה-Pixel Shift של החברה המאפשרת צילום גם ללא חצובה (עדיין רק של עצמים סטטיים כמובן). שאר התכונות דומות למדי לדגם המקורי מלפני כשנתיים.

הדגמה של הגרסה המשופרת של טכנולוגיית ה-Pixel Shift של פנטקס מה-K1 MKII

פוג’יפילם – החברה השיקה כבר לפני כשבוע את מצלמת הדגל (APS-C) החדשה – ה-X-H1 – אנו סקרנו אותה בהרחבה כאן.

סיגמא – סיגמא כבר השיקה את עדשת ה-12-24 מ”מ שלה למצלמות קנון וניקון FF (ואף הכריזה רשמית על זמינות ומחיר כפי שדיווחנו) אבל נראה שיש לה בקנה לתערוכה עוד כמה הפתעות לא פחות מעניינות כולל עדשת 105 מ”מ f/1.4 (כן – מדובר במתחרה ישירה לניקון העלת הנתונים הדומים אבל עם תג מחיר זול משמעותית) וכן עדשת 70 מ”מ מאקרו – שתיהן מיועדות למצלמות רפלקס FF עבור קנון וניקון ויוכרזו כנראה בקרוב (תמונות שלהן כבר דלפו לרשת ונראה שעדשת ה-105 מ”מ תהיה עבה במיוחד ותגיע עם קולר מובנה).

תוכרז השבוע? תמונה שדלפה לרשת של עדשת ה-105 מ”מ f/1.4 המפלצתית של סיגמא

Sigma-105mm-f1.4-DG-HSM-Art-full-frame-lens

טוקינה – השיקה את עדשת ה-FíRIN 20mm F2.0 FE AF למצלמות סוני (FF). זאת היא הכניסה הראשונה של החברה לשוק חסרות המראה (FF) עם עדשה רחבה בעלת AF, קלה (464 גרם), מהירה (F/2) בעלת 9 להבי צמצם ומחיר שטרם פורסם. מעבר לכך אפשר ונראה קרוב יותר לתערוכה גם עדשה חדשה למצלמות רפלקס – Opera 50mm F1.4 (עדשת FF המיועדת למצלמות ניקון וקנון).

עדשת ה-FíRIN 20mm F2.0 FE AF של טוקינה

Tokina FiRIN 20mm f2

פנסוניק – החברה השיקה הערב את עדשת ה-Leica DG Vario-Elmarit 50-200mm f/2.8-4 ASPH Power OIS lens המיועדת למצלמות מיקרו 4/3 – בהחלט עדשה מעניינת למי שמחפש זום מהיר יחסית וארוך עם מייצב (העדשה מקבילה לעדשות 100-400 מ”מ על FF). המחיר הצפוי לא יהיה זול – כ-1700 דולר.

העדשה החדשה של פנסוניק/לייקה – עמידה למים ואבק

Image_GH5_k_H_ES50200_Hood_Splashproof2

טמרון – אנו לא יודעים האם טמרון צפויה להשקות נוספות בתערוכה מעבר לשתי העדשות עליהן כבר דיווחנו – 70-210mm F4 ופיתוח עדשת ה-AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD.

סאמיאנג – השיקה לפני כשבוע את עדשת ה-XP 50mm F1.2 EF – זאת היא העדשה השלישית בסדרת ה-XP המקצועית של החברה המיועדת למצלמות DSLR של קנון וניקון (במקרה זה העדשה מיועדת לקנון בלבד וכנראה שנאלץ להמתין עוד זמן לגרסה מותאמת ניקון). העדשה ידנית בלבד (בניגוד לכמה מן העדשות החדשות האחרות של החברה). מחיר רשמי טרם פורסם אבל אנו מרשים לעצמנו לשער שהוא ינוע סביב 800 דולר לערך (אולי מעט יותר).

Venus Optics – החברה הסינית שתופסת לה בשנים האחרונות מקום של כבוד בתחום עדשות המאקרו והעדשות הרחבות תשיק בתערוכה שתי עדשות חדשות ומעניינות. הראשונה היא עדשה אולטרה רחבה (במיוחד) למצלמות APS-C של מגוון חברות (סוני, קנון, פוג’י) – Laowa 9mm F2.8 Zero-D – עדשה רחבה באופן קיצוני אבל לפחות על פי החברה בעלת עיוות מינימאלי (לא מדובר בעדשת עין דג ואפילו לא בעדשה עם עיוות נורמאלי). העדשה השנייה ייחודית לא פחות –  LAOWA 25 mm F 2.8 2.5 – 5 ULTRA MACRO – עדשת סופר מאקרו – 2.5-5X הגדלה (בעלת התארכות ארוכה במיוחד אם לשפוט על פי התמונות). אין בשלב זה מחירים רשמיים והעדשות צפויות להגיע לשוק סביב חודש אפריל 2018.

ביקורת ראשונה על ה-LAOWA 25 mm F 2.8 2.5 – 5 ULTRA MACRO

מי חסרה ברשימה הנ”ל? ניקון כמובן – בשלב זה עדיין אין מידע על מה מתכננת החברה להשיק בתערוכה. התחושה הכללית היא אבל שאם לא יהיו הפתעות לא צפויות של הרגע האחרון – את המצלמות חסרות המראה (FF) של החברה – היא מתכננת להשיק במועד מאוחר יותר השנה (אולי קרוב יותר לתערוכת פוטוקינה בספטמבר).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *