הכרזות מוצרים חדשות המהלך הגדול של סיגמא ע״י עידו גנוט פורסם ב 27/02/2018 0 2 במהלך הלילה הכריזה סיגמא על אחד המהלכים המשמעותיים ביותר שעשתה בשנים האחרונות. במסגרת המהלך הכריזה החברה על לא פחות מתשע עדשות חדשות. שתיים מהן עדשות ART למצלמות FF שלא היו בליין קודם לכן והשאר יוצרות ליין מותאם מיוחד של כל עדשות הפריים ART של החברה לתושבת ה-FE של סוני. נתחיל משתי העדשות החדשות שהוכרזו הלילה. הראשונה היא עדשת 105mm F1.4 DG HSM מסדרת ה-ART – מתחרה ישירה לניקון 105 מ”מ f/1.4 שהושקה ב-2016 ונחשבת לאחת מעדשות הפורטרטים המתקדמות ביותר של השנים האחרונות (לנו יצא להשתעשע איתה בפוטוקינה 2016 ומדובר בהחלט ב”מפלצת” מכל בחינה). הגרסה של סיגמא תהיה גדולה וכבדה אפילו יותר מזו של ניקון (למעשה מדובר בקפיצה משמעותית מאד – הניקון שוקלת פחות מקילו ועדיין מרגישה גדולה וכבדה למדי ביד, אבל הסיגמא נמצאת בליגה אחרת לגמרי עם משקל של קרוב ל-1.7 ק”ג). לסיגמא אלמנט קדמי עצום עם פילטר בקוטר 105 מ”מ (לניקון פילטר 82 מ”מ “בלבד”) וסיגמא אף התאימה קולר מיוחד עם בסיס Arca Swiss בכדי להציב את העדשה על חצובה או מונופוד. לעדשה 17 אלמנטים המסודרים ב-13 קבוצות, 9 להבי צמצם ומרחק פוקוס מינימאלי של מטר (היא תגיע עם תושבת מחוזקת עבור קנון, ניקון ומצלמות סיגמא). “המפלצת” החדשה של סיגמא – 105mm F1.4 DG HSM העדשה השנייה אותה השיקה סיגמא הלילה היא עדשת מאקרו (ראשונה מסוגה בליין ה-ART) – ה-70mm F2.8 DG MACRO בעלת כיסוי FF (כמו ה-105mm F1.4 DG HSM כמובן). לעדשה מבנה חיצוני מעט מוזר המתארך מאד (ראו תמונה) המזכיר קצת את עדשת ה-MP-65 של קנון (אם כי במקרה של סיגמא לא מדובר בעדשת סופר מאקרו, אלא בעדשת מאקרו רגילה עם יחס הגדלה מקסימאלי של 1:1). מרחק הפוקוס המינימאלי עומד על 28 ס”מ, משקלה של העדשה כחצי ק”ג ולה 13 אלמנטים המסודרים ב-10 קבוצות. נקודה מעניינת שמעטים אולי שמו לב אליה – לפי הפרסום של סיגמא מדובר בעדשת Focus-by-wire (כלומר כזאת ללא עצירה פיזית למנגנון הפוקוס וללא קשר ישיר בין טבעת הפוקוס לפעולת הפוקוס, אלא תוך שימוש בממסר אלקטרוני). זאת היא בחירה מוזרה מאד לעדשת מאקרו מתקדמת ואנחנו נצטרך לראות כיצד מתפקדת העדשה בפועל. הסיגמא 70mm F2.8 DG MACRO – מתארכת לגבי שתי העדשות סיגמא טרם הכריזה על מועד זמינות רשמי או מחיר ואנו נעדכן בשבועות הקרובים ברגע שהמידע יפורסם. המהלך הגדול אליו התייחסנו בכותרת קשור לליין החדש של עדשות סיגמא FE למצלמות סוני (מסדרת ה-A7/A9 וכו’). מזה למעלה משנתיים הבטיחו לנו בסיגמא כי הם עובדים על עדשות למצלמות סוני בעלות חיישני FF. ההנחה של רבים (גם שלנו אגב) הייתה שהחברה תפתח ליין שלם של עדשות שיהיו מותאמות לעבודה עם מצלמות סוני (הן בהיבט של מערכת הפוקוס והתקשורת למצלמה אבל גם מבחינה אופטית – זיכרו כי המרחק לחיישן במצלמות סוני קטן במיוחד ומאפשר יצירה של עדשות קטנות יותר פיזית ביחס לעדשות קלאסיות של מצלמות רפלקס). ובכן סיגמא החליטה לעשות מהלך קצת שונה. כנראה בכדי להנגיש במכה אחת את כל ליין עדשות ה-ART (לפחות את כל עדשות הפריים בשלב זה, כולל אגב שתי העדשות החדשות שהוכרזו), יצרה החברה גרסאות מותאמות שלהן הכוללות את מתאם ה-MC-11 הנוכחי (מתאם סיגמא מקנון לסוני E-MOUNT) מובנה בתוך העדשה. התוצאה היא ליין עדשות עבור סוני FE אשר הינן כפי הנראה זהות לגמרי אופטית לליין הרפלקס הקיים של החברה, אבל גדולות יותר (וכנראה גם מעט כבדות יותר). אנו מבינים את המהלך ואת מה שעומד מאחוריו (בכל זאת סיגמא היא חברה קטנה יחסית – כ-1000 עובדים בסך הכל) עם משאבי פיתוח מוגבלים והיא בחרה במהלך הקל – התאמת המבנה הפיזי של העדשות – בדיוק כפי שעשתה אגב לפני כשנתיים כשיצרה את ליין עדשות CINE המבוסות על המבנה האופטי של ליין עדשות ה-ART הנוכחי, אבל עם גוף המתאים לצלמי קולנוע ווידאו מקצועיים. אלא שבעוד שכשמדובר ב-CINE אין ממש בעיה עם העניין, כשמדובר בהתאמה למצלמות חסרות מראה שהן קטנות וקלות יחסית – חיבור עדשות גדולות וכבדות מוציא מעט את העוקץ מהפורמט כולו (מה הטעם להשתמש במצלמה קטנה וקלה אם העדשה שאתה מחבר אליה גדולה וכבדה יותר מהעדשה המקבילה בה הייתה משתמש עם מצלמת רפלקס?). אפשר להניח שלמרות הבחירה של סיגמא, יהיו לעדשות הללו קונים בעיקר משום שמדובר בעדשות איכותיות מאד אופטית (וזאת כמובן בהנחה שסיגמא תצליח לבצע התאמה טובה של מנגנון הפוקוס למערכת של סוני), אבל אנו עדיין נותרנו עם התחושה שסיגמא הייתה יכולה לפעול אחרת ולהשיק ליין (קטן יותר) אבל כזה המותאם לגודל ולמשקל הרלוונטי למצלמות חסרות מראה. עדשת הסיגמא 14mm F1.8 DG HSM בגרסת ה-FE (החץ מסמן את ההארכה המובנית הכוללת את ה-MC-11) להלן רשימת העדשות שיהיו זמינות בתושבת FE בהמשך השנה (אין כרגע פרטים נוספים ולא תאריך מדויק או מחיר): 14mm F1.8 DG HSM | Art 20mm F1.4 DG HSM | Art 24mm F1.4 DG HSM | Art 35mm F1.4 DG HSM | Art 50mm F1.4 DG HSM | Art 70mm F2.8 DG Macro | Art Sigma 85mm F1.4 DG HSM | Art Sigma 105mm F1.4 DG HSM | Art Sigma 135mm F1.8 DG HSM | Art עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …