ראשי חדשות Western Digital: טכנולוגיית ה-MAMR תאפשר דיסקים קשיחים בנפח 40TB

Western Digital: טכנולוגיית ה-MAMR תאפשר דיסקים קשיחים בנפח 40TB

0
0

חברת Western Digital פרסמה במהלך השבוע החולף כי השיגה פריצת דרך בפיתוח טכנולוגיה חדשנית לשימוש בדיסקים קשיחים שתאפשר לה עד אמצע העשור הבא להגיע לנפחים של 40TB לדיסק קשיח יחיד תוך שימוש בטכנולוגיות הייצור הקיימות ורמות המחיר המקובלות בתעשיה.

רבים חושבים כי עולם האחסון עובר בהדרגה לשימוש בכוננים מבוססי פלאש (SSD למיניהם) ואכן עבור חלק מסוים מהשוק הצרכני אמצעי האחסון המרכזי כבר איננו הדיסק הקשיח המכאני המוכר, אלא התקן SSD עמיד יותר, קטן יותר ומהיר הרבה יותר. הבעיה העיקרית היא שלמרות הירידה במחירי כונני ה-SSD והשיפור הניכר בביצועיהם בשנים האחרונות, כאשר מדובר בנפחים גדולים (ג’יגהבייט רבים) ובמיוחד כשמדובר בהתקנים שנועדו לשמש בשרתים ובחוות שרתים לאחסון (וכאלו רק הולכים וצומחים – חישבו על נפחי האחסון האדירים של יוטיוב, פייסבוק ושירותי ענן אחרים בהם אנו משתמשים כל יום), כונני SSD אינם כלכליים ואינם מספקים נפחים גדולים מספיק במחירים אטרקטיביים (למעשה היחס דולר/ג’יגהבייט עמוד על בערך 1/10 בין דיסקים קשיחים קונבנציונאליים ל-SSD לטובת הכוננים המכאניים כמובן ועניין זה לא צפוי להשתנות בעתיד הנראה לעין).

אלא שהכוננים בנפחים הגדולים לא מיועדים רק לחוות שרתים. הגידול בנפחים של תמונות ובעיקר סרטונים ברזולוציה גבוהה ואולטרה גבוהה בשנים האחרונות מחייב צלמים רבים למצוא פתרונות אחסון שלפני שנים ספורות היו נראים כמעט דמיוניים (אנו למשל בודקים בימים אלו שני פתרונות אחסון מהירים בנפחים של 16TB ו-20TB ונפרסם ביקורות כאן בהמשך). מסיבה זאת הטכנולוגיה החדשה של WD צפויה להיות רלוונטית גם לשוק הצלמים (אם כי אפשר והדבר ייקח מעט יותר זמן ובכל מקרה פתרונות אחסון לשוק המקצועי משלבים לעיתים קרובות גם כיום כוננים דומים או זהים לאלו המשמשים בשרתים).

סרטון קצר של WD אודות טכנולוגיית ה-MAMR

עד כאן הרקע – הטכנולוגיה עצמה אותה פיתחה WD מכונה Microwave Assisted Magnetic Recording (או בקיצור MAMR) והיא עושה שימוש בפלטות מסתובבות בדומה לטכנולוגיה הנוכחית בדיסקים קשיחים מכאניים. ההבדל המרכזי טמון בראש הכתיבה של הדיסק בו הצליחו מהנדסי WD לשלב התקן (oscillator) המייצר קרינת מיקרו בתדרים שבין 20-40GHz אשר מאפשרת כתיבה על הדיסק הקשיח בקלות רבה יותר (היא מורידה את ההתנגדות המגנטית בנקודת הכתיבה) וכל זאת ללא חימום – בניגוד לטכנולוגיות אחרות שפותחו בשנים האחרונות ונועדו לאפשר הגדלה משמעותית של נפח האחסון בעתיד אבל לא הגיעו עדיין לשוק (WD מתייחסת באופן ספציפי לטכנולוגיה בשם HAMR אשר דרשה פיתוח חומרים חדשים, פגעה באמינות הכוננים ועלותה גבוהה משמעותית מעלות כוננים בטכנולוגיה הקיימת).

תמונה המסבירה את פריצת הדרך של WD 

Western Digital MAMR Innovation

אם כל אלו נראים לכם מורכבים ועתידניים, ב-WD מסרו כי כבר מנפחי אחסון של 16TB לדיסק יהיה צורך לעשות שימוש בטכנולוגיית ה-MAMR בכדי להשיג את היחס הדרוש בין הגודל הפיזי של הכונן הקשיח לנפח האחסון שהוא מסוגל לאחסן. מכיוון שאנו נמצאים כיום סביב נפחים מקסימאליים של 14TB בטכנולוגיה הקיימת אנו צפויים לראות כנראה מעבר ל-MAMR בעתיד הלא רחוק, כשב-2025 חוזה WD נראה נפחים גדולים פי 3 לערך מאלו שאנו מכירים כיום. רק נציין כי לפני 7 שנים (ב-2010) הכריזה WD על כונן ה-4TB הראשון (או קצת פחות משליש ממה שקיים כיום) כלומר קצב הגידול בנפחי האחסון אמור להישמר פחות או יותר.

מי שרוצה לצלול לעומק הטכנולוגיה והשלכותיה מוזמן להציץ בסרטון הזה מאירוע של WD בנושא MAMR

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *