ראשי חדשות Cinematch – התוסף שיתאים צבעים בוידאו בין כל מצלמה

Cinematch – התוסף שיתאים צבעים בוידאו בין כל מצלמה

0
0

ב-NAB 2017 שהסתיימה בשבוע שעבר הוצגו לא מעט חידושים מעניינים בתחום החומרה לוידאו אבל היו גם כמה פיתוחי תוכנה מעניינים. אחד שתפס את עיננו במיוחד הגיע מחברת FilmConvert האמריקנית אשר חשפה גרסה מוקדמת של טכנולוגיה בשם Cinematch אשר תאפשר התאמה של צבעים בין מצלמות שונות באופן אוטומטי.

אם צילמתם וערכתם אי פעם וידאו עם מספר מצלמות שונות (במיוחד עם מצלמות של יצרניות שונות) נתקלתם בוודאי בבעיה מציקה – הצבעים נראים אחרת. גם אם צילמתם באותה התאורה ובאותם התנאים מצלמות שונות, עדשות שונות ובוודאי מצלמות ועדשות של חברות שונות – מייצרות תמונות בעלות מאפייני צבע שונים. עד היום העבודה להתאמה של צבעים בין מצלמות הייתה לרוב ידנית ולעיתים מייגעת למדי.

בצילום סטילס יש כבר זמן רב פתרונות שונים ומשונים להתאמת צבעים בין מצלמות אבל בעוד בסטילס הנושא פשוט יחסית (וגם לרוב פחות קריטי) בוידאו מדובר בצורך של ממש מהתעשיה והוא משותף לצלמים בפרויקטים הוליוודיים גדולים ולצלמי אירועים מקומיים ולכן מדובר – לפחות לכאורה – בבשורה גדולה.

FilmConvert מסרה בסרטון המופיעה בהמשך כי היא מתכננת בשלב הראשון להשיק את הטכנולוגיה כחלק מתוסף לתוכנת פרמייר של אדובי בחודש נובמבר השנה (מחיר לא פורסם) ואולי בהמשך נראה אותה גם עבור תוכנות אחרות ואף כמוצר העומד ברשות עצמו (בשלב המקדים לעריכה).

אנו בהחלט נמתין לראות כיצד התוכנה מצליחה בפועל (מן הסתם היא תהיה מוגבלת למה שאיכות הוידאו המקורית מספקת לה – היוצרים הודו שלא ניתן יהיה להפוך צילום מהסמרטפון לזהה בדיוק לזה של מצלמת ARRI מקצועית אבל במצלמות מעט יותר קרובות החברה מבטיחה תוצאות שקשה להבחין ביניהן).

אם אתם מתעניינים בעוד דברים שקרו ב-NAB השנה – אנו ממליצים לכם לעקוב אחר העדכונים שלנו באתר הבת שלנו LensVidd המסקר את התערוכה מקרוב.

ראיון עם נציג חברת FilmConvert בתערוכת NAB 2017 לגבי ה-Cinematch שתושק בהמשך השנה

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *