ראשי חדשות הכרזות מוצרים הרובוטריק של ריקו משתדרג – מודול חדש למצלמת ה-GXR

הרובוטריק של ריקו משתדרג – מודול חדש למצלמת ה-GXR

0
0

חברת ריקו היפנית הודיעה לאחרונה על מודול חדש למצלמת “הרובוטריק” שלה המוכרת יותר כ-GXR. המודול החדש המכונה P10 הופך את ה-GXR למצלמת אולטרה זום עם טווח אופטי (אקוויוולנטי ל-35 מ”מ) של 28-300 מ”מ וצמצם f/3.5-5.6.

ה-GXR הינה ללא ספק אחת המצלמות המוזרות והמקוריות של השנים האחרונות. בעוד שמצלמות רפלקסיות רגילות כוללות הפרדה בין העדשה מצד אחד לחיישן ושאר הרכיבים האלקטרוניים (מעבד/מסך וכו’) מצד שני, בחרה חברת ריקו בנתיב אחר. דגם ה-GXR כולל גוף המגיע עם מסך איכותי (920k פיקסלים) ויחידת עיבוד, אשר אליו ניתן להתאים “מודולים” שונים המשלבים עדשה וחיישן (וכן יחידת עיבוד נוספת).

עד כה היו קיימים שני מודולים בלבד לגוף ה-GXR, הראשון הוא ה-A12, מודול מבוסס חיישן CMOS בן 12.3 מגה פיקסל מסוג APS-C (בדומה לזה המצוי במרבית המצלמות הרפלקסיות המודרניות) וכולל עדשת 50 מ”מ קבועה בעלת צמצם f/2.5. המודול השני היה ה-S10 המבוסס חיישן 10 מגה פיקסל CCD 1/1.7 (חיישן קטן משמעותית מחיישן ה-APS-C אך גדול באופן יחסי למצלמות קומפקטיות). ה-S10 כולל עדשת זום 3X בעלת טווח אקוויוולנטי ב-35 מ”מ ל-24-72 מ”מ. עלותם של שני המודולים הייתה אולי החלק הבעייתי ביותר בקונספט החדשני של ריקו – ה-A12  נמכרת בלא פחות מ-830 דולר (בנוסף ל-550 דולרים לגוף ה-GXR עצמו) ואילו ה-S10 עולה כ-440 דולר.

מודול ה-P10 החדש כולל חיישן CMOS בן 10 מגה פיקסל הפועל בטכנולוגיית הארה אחורית (BSI) אשר אמורה לשפר את רגישות החיישן לאור. החיישן עצמו קטן יחסית (1/2.3 – חיישן אולטרה זום טיפוסי) והעדשה מאפשרת זום 10.7X (כאמור טווח אופטי של 28-300 מ”מ וצמצם f/3.5-5.6). עלותו של המודול לא נמסרה לפרסום בשלב זה. למודול תהיה יכולת צילום תמונות RAW במהירות של עד 5 פריימים לשנייה (הודות לחיישן ה-CMOS) ועד 120 פריימים לשנייה (ברזולוציה מופחתת). תכונות נוספות של המודול כוללות מייצב מובנה ויכולת צילום וידאו ברזולוציה גבוהה (1280 על 720 ב-30 פריימים לשנייה).

חברת ריקו היא אחת החברות השנויות ביותר במחלוקת בעולם הצילום. רבים רואים בחברה קוריוז, ונתח השוק שלה בעולם הצילום זעום. יחד עם זאת קשה שלא להעריך את החברה על התעוזה שגילתה כאשר חשפה את דגם ה-GXR בנובמבר 2009. מצד שני יש לזכור כי ריקו שולטת מזה כעשור בשוק מכונות הצילום ומחזור עסקיה של החברה הגיע ב-2009 ליותר מ-21 מיליארד דולר (פי 2 ויותר מניקון באותה תקופה). נתון זה אפשר כנראה לחברה “לבזבז” כסף על מחקר ופיתוח גם באפיקים אשר בשלב זה נראים אולי רווחיים פחות.

המפרט המלא של ה-GXR (עם מודול ה- A12) מצוי במערכת המפרטים שבאתר. פרטים נוספים על המצלמה ניתן למצוא גם בידיעה שלנו אשר עסקה בהכרזה המקורית על המצלמה בסוף 2009.

תמונות נוספות של ה-GXR עם ה-P10:

[mega_gallery]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *