ראשי חדשות הכרזות מוצרים ריקו מכריזה על ה-GXR – מצלמה בעלת חיישן ועדשה משולבים

ריקו מכריזה על ה-GXR – מצלמה בעלת חיישן ועדשה משולבים

0
0

לפני מספר ימים הכריזה חברת ריקו על מצלמה רפלקסית חדשה וייחודית המורכבת מגוף ומעדשה הכוללת בתוכה גם חיישן וגם יחידת עיבוד נפרדת. החלפה של העדשה משנה למעשה את המצלמה כולה ובכדי להוכיח את יכולתה שיחררה החברה שתי מכלולים של עדשות+חיישנים. המכלול הראשון כולל עדשת פריים (50 מ”מ) בעלת חיישן גדול (APS-C) וצמצם מהיר (f2.5) ואילו השני מורכב מעדשת זום (24-72 מ”מ) קטנה בעלת חיישן “1:1.7 (בדומה לאלו המצויים בחלק ממצלמות הקומפקט המתקדמות).

הרעיון מאחורי הקונספט של ריקו אינו חדש לחלוטין. בסוף שנות ה-90 בראשית תקופת המצלמות הדיגיטליות פיתחה חברת מינולטה (ז”ל) את ה-Dimage EX Zoom 1500 אשר גם היא כללה עדשה+חיישן בקונפיגורציה משתנה (זום או פריים). הקונספט נכשל אך ככל הנראה החידוש שבו הוביל את ריקו כמעט עשור מאוחר יותר ליצור גרסה מעודכנת משלה בדמות ה-GXR.

מה כוללת אם כן ה-GXR ועם מה נשאר בעצם גוף המצלמה לאחר שנלקחו ממנו החיישן ויחידת העיבוד? התשובה: לא הרבה – מסך 3 אינצ’ (ברזולוציה גבוהה – 920,000 פיקסלים), כפתורי שליטה, פלאש מובנה זעיר, מתאם לעינית חיצונית ובנוסף יחידת עיבוד שנייה. לא לגמרי ברור מדוע יש צורך ביחידת עיבוד במצלמה וגם בעדשה אבל יש להניח כי מאחורי הכפילות עומד הגיון כלשהו אחרת הייתה חברת ריקו משאירה את יחידת העיבוד במודול העדשה בלבד.

מה היתרונות של שיטת העדשה+חיישן על פני הגישה המקובלת של גוף+חיישן ועדשה? בריקו מאמינים כי בשיטה שלהם תהליך החלפת העדשות יהפוך לפשוט יותר (החיישן לא חשוף בעת החלפת עדשות משום שהוא מחובר לעדשה וכך נחסך העיסוק בניקוי אבק), החיישן עצמו יותאם לעדשה ולהפך באופן מדוייק יותר וריקו אף מתכננת לעשות שימוש בטכנולוגיה לצורך חיבור אביזרים אחרים כגון מקרנים (לא ברור בדיוק כיצד יתבצע הדבר).

האם ל-GXR סיכוי כלשהו בשוק התחרותי מאד של מצלמות הרפלקס והרפלקס הקומפקטיות – התשובה תלויה כנראה בשני גורמים. הראשון, עד כמה ישכילו בחברת ריקו לפתח קו עדשות+חיישנים רחב שיתאים לדרישות השוק (כרגע כאמור שוחררה המצלמה עם 2 עדשות+חיישנים בלבד) והשני קשור במחיר המערכת. במחיר תחרותי אפשר היה לראות שוק למצלמה הנמצאת ברמת הביניים בין מצלמות קומפקטיות למצלמות רפלקסיות קונבנציונאליות (טווח המחיר המצוי קצת מעל 500 דולרים בארה”ב). אלא שכאן נראה כי ה-GXR מפספסת בגדול. עלות הגוף בארה”ב צפויה להיות סביב 550 דולרים בעוד עלות העדשות+חיישנים הנוכחיות ינועו בין 440 דולרים (24-72 מ”מ) ללא פחות מ-830 דולרים (50 מ”מ פריים). לכך יש להוסיף גם את עלות העינית הדיגיטלית – 280 דולרים ואנו מגיעים לעלות כוללת של 1500 דולרים ואף יותר (עלות גבוהה מזו של ניקון D90 ועדשת AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G).

כוחה המרכזי של ה-GXR טמון בגודלה. על פי הצהרת ריקו מדובר במצלמת הרפלקס הקטנה בעולם. אלא שהגודל הזעיר בא במחיר של מגוון עדשות מצומצם (כרגע 2 בלבד) ובעלות כספית גבוהה ביותר אשר יש להניח שתרתיע חלק ניכר מקהל היעד הפוטנציאלי של המצלמה.

את המפרט המלא של ה-GXR (יחד עם עדשת ה-50 מ”מ) ניתן למצוא בבסיס הנתונים של האתר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *