ראשי חדשות הכרזות מוצרים Relonch – המצלמה שהאייפון שלכם רוצה

Relonch – המצלמה שהאייפון שלכם רוצה

0
0

אחד המוצרים המעניינים ביותר שהוצגו בתערוכת פוטוקינה שנסגרה לאחרונה ואיננו מגיעה מחברה מוכרת הוא ה-Relonch – מודול מצלמה לאייפון אשר מביא עימו חיישן גדול (APS-C) ועדשת פריים מהירה. מה הקאטץ? המשיכו לקרוא…

ה-Relonch נועד לאייפון 5 או 6 (לנו לא ברור האם גם ה-6 פלוס הענק ייתמך). והוא מספק למעשה מארז (case) עם חיבור פיזי (אין צורך ב-WIFI/BT או כל חיבור אלחוטי אחר) לאייפון. ברגע שהמכשיר הסלולארי מחובר נפתחת אפליקציית הצילום וניתן לצלם באמצעותה ובעזרת החיישן הגדול והעדשה המהירה (בשלב האבטיפוס מדובר על צמצם f/2 – אין פרטים על אורך המוקד). להתקן יש כפתור צילום ייעודי פיזי והמפתחים אף שוקלים להוסיף סוללה בכדי למנוע מהאייפון לגמוע את הסוללה העצמית שלו בעת צילום.

case לאייפון עם מצלמה “מקצועית”

Relonch-3

עד כאן הכל נשמע נהדר – פשוט מחברים את ההתקן לסלולארי ומצלמים תמונות באותה איכות של מצלמת רפלקס או חסרת מראה. אז זהו שלא בדיוק.

סרטון המציג את ה-Relonch

[vimeo]https://vimeo.com/106190985[/vimeo]

הינה כמה מן הנקודות שאולי לא בדיוק תאהבו לשמוע בקשר ל-Relonch:

  • בלי קשר לרזולוציית החיישן עצמו (שטרם פורסמה), רזולוציית התמונה שתועבר לאייפון תעמוד על 1 מגה פיקסל – נשמע מצחיק? המפתחים טוענים שלאינסטגרם מועלות בכל מקרה תמונות בנות 0.4 מגה פיקסל בלבד (אנחנו לא השתכנענו).
  • המכשיר מצלם תמונות JPEG בלבד שיעברו עיבור בתוכנה הייעודית של החברה בטרם ניתן יהיה להעלות אותן לרשת.
  • מחיר – 500 דולר – יקר יותר מלא מעט מצלמות של ממש.
  • זמינות – אי שם בסוף 2015… (אל תעצרו את נשימתכם – הרבה תמונות יזרמו ברשת לפני ועד אז אולי חברה רצינית יותר תחליט לפתח מוצר עדיף).

אנחנו מאד אהבנו את הרעיון, אבל המימוש – אם בכלל יגיע לשוק בסופו של דבר-  נשמע לנו לוקה מאד בחסר עבור כל מי שבאמת מעוניין בתמונות איכותיות שמזכירות את מה שניתן לקבל ממצלמות רפלקס או חסרות מראה. מוצר שלדעתנו ימשוך קהל באמת צריך להיות זול משמעותית (בוודאי זול ממחיר של מצלמת רפלס), לכלול עדשת זום מהירה (אפילו זום קצר) ולאפשר תמיכה בצילום RAW (למשל לכרטיס זיכרון) ברזולוציה מלאה. עד שנראה משהו כזה – ספק אם המוצרים בקטגוריה הזו יזכו להצלחה רבה…

לא הכל וורוד – Relonch

Relonch-2

Relonch-1

עוד פרטים באתר חברת Relonch.

סרטון מפוטוקינה המציג מבקרים מתנסים באבות הטיפוס שהוצגו בתערוכה

[vimeo]https://vimeo.com/106545051[/vimeo]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *