ראשי חדשות Kickstarter הצצה ראשונה ובלעדית ל-Pictar – להפוך את האייפון למצלמה אמיתית

הצצה ראשונה ובלעדית ל-Pictar – להפוך את האייפון למצלמה אמיתית

0
0

בשבוע החולף זכינו להיות האתר הראשון בעולם לו התאפשר לנסות בעצמו מוצר חדש וייחודי אותה פיתחה חברת miggo הישראלית. המוצר המכונה Pictar הינו גריפ חכם המיועד למכשירי אייפון ומאפשר להפוך אותו לראשונה למצלמה נוחה וארגונומית לשימוש כולל כפתורים פיזיים וחוגות שליטה. 

את חברת miggo הישראלית פגשנו כאן כבר מספר פעמים – היא מורכבת ברובה מיוצאי חברת התיקים KATA שנבלעה לצערנו לפני מספר שנים על ידי חברת מנפרוטו ומאז חדלה מלהתקיים. אלא שאנשים יצירתיים לא ניתן לעצור ו-miggo השיקה מאז מספר קמפיינים מוצלחים ומוצרים מעניינים שאת חלקם סיקרנו (ראו ביקורות באתר הבת שלנו).

ה-Pictar – תוסף צילומי לאייפון

DSC_6718

אז מה הרעיון מאחורי ה-Pictar – כאמור בפשטות מדובר בגריפ אליו מתחבר האייפון (בשלב זה מדובר במכשירי אייפון בלבד אם כי בעתיד אולי נזכה לראות גם גרסה המיועדת לאנדרואיד). החיבור הוא באמצעות ממשק קפיץ מכאני (אין כאן חיבור פיזי – דבר שהוא יתרון שכן חיבורים פיזיים נוטים להשתנות מפעם לפעם כמו שמעיד המעבר ל-Lightning באייפון ול-USB C במכשירים רבים אחרים). במקום חיבור פיזי השתמשו ב-miggo בטכנולוגיה מעניינת וחדשנית למדי המבוססת על צלילים. אבל לא צלילים שהאוזן שלכם יכולה לשמוע אלא צלילים אולטרסוניים. האפליקציה המגיעה עם ה-Pictar עושה שימוש במיקרופון של המכשיר בכדי לקלוט את הצלילים שהגריפ משמיע כשאתם משתמשים בו אותם לא תוכלו לשמוע בעצמכם (לסקרנים מדובר על 18,500 – 20,000khz) ואלו יעובדו ויהפכו לפקודות עבור המצלמה של האייפון והאפליקציה.

היתרון הגדול של הטכנולוגיה האולטרסונית הוא חיי סוללה – ב-miggo מבטיחים בין 4-6 חודשים (נתון מרשים למדי אם משווים למוצרים מבוססי WIFI/BT). הסוללה עצמה תהיה קטנה יחסית (אנו מקווים שהחברה תצליך לשלב סוללת AAA אם כי בשל מגבלות מקום כנראה שהדבר לא יתאפשר).

כפתורים וחוגות שליטה פיזיים

DSC_6746

מעבר לזה ה-miggo יאפשר לבני משפחה שונים או שותפים להשתמש ב-Pictar ללא קושי יחד (כמובן לא באותו הזמן) משום שהמכשיר עצמו משמש רק כאמצעי שליטה וכל מי שברשותו מכשיר אייפון עם אפליקציה תואמת יוכל להשתמש בו.

בעבור אתר הבת שלנו LensVid צילמנו סרטון במשרדי חברת miggo בו אנו משוחחים עם מנכ”ל החברה ומציגים את ההתנסות שלנו עם ה-Pictar

מבחינת תמיכה – כל דגמי האייפון מן השנים האחרונים נתמכים (עד האייפון 4 למשתמשים וותיקים), המכשיר היחידי שלא נכנס הוא האייפון 6 פלוס הענק – גם מכשירי אייפון עתידיים (שלא יהיו בגודל של ה-6 פלוס) צפויים להתאים.

לנו הזדמנה הצצה קצרה יחסית לאבטיפוס של המכשיר שנראה מבטיח מאד (ולמרות שהוא זקוק מן הסתם לעוד כמה חודשי עבודה עד ההשקה הרשמית בהמשך השנה) כל הפונקציות הבסיסיות שלו – צילום, פוקוס, זום (דיגיטלי), פיצוי חשיפה ושינוי מצבי צילום כולל מצב ידני אם כי ללא שליטה בצמצם המוגבלת על ידי האייפון עצמו (הכל בכפתורים ברי תכנות דרך האפליקציה) עבדו – כמו שניתן לראות בסרטון למעלה.

מבט מהצד – קומפקטי אך עם אחיזה

DSC_6749

ה-Pictar צפוי להימכר באתר קיקסטרטר שם פורסם מוקדם יותר היום – מחירו יעמוד על כ-90 דולרים (עם גרסאות מוקדמות במחיר זול אפילו יותר למקדימים).

לעמוד המוצר של Pictar באתר קיקסטרטר.

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *