ראשי חדשות גוגל בוחנת עדשות מגע מצלמות

גוגל בוחנת עדשות מגע מצלמות

2
0

פטנט מסקרן של חברת גוגל שנחשף לאחרונה מדבר על על עדשה ייחודית הכוללת מצלמה מובנית ומסוגלת להקליט כל מה שנראה – הדור הבא של Google Glass?

חברת גוגל כבר עובדת על מה שנראה כשלב הבא של משקפי ה-glass ואף רשמה פטנט אשר פורסם לאחרונה על עדשת מגע הכוללת מצלמה מובנית. הצלמה ממוקמת על העדשה מתחת לאישור ויודעת לעקוב אחריו כך שהיא מסוגלת לצלם בדיוק את מה שאנו מסתכלים עליו. עוד בפטנט – יכולת לזהות מצמוץ בעין ויכולת לקבל פקודות באמצעות מצמוץ (למשל – צלם תמונה). אפשר להניח שאם עובדים בגוגל בצורה רצינית על הטכנולוגיה, כבר פותחו יכולות להבחין בין מצמוץ מכוון לכזה שנעשה באופן טבעי.

בשלב הראשון גם אם יפותחו יכולות המבוססות על הטכנולוגיה, כנראה שלא נראה אותן משמשות כתחליף למצלמות – בגוגל ציינו בפטנט שרשמו כיוונים אחרים למדי – לדוגמא היכולת לעזור לעיוורים. אף שבשלב הראשון העיוור לא יוכל לחזור לראות בסיוע המצלמה (יכולת שאולי תגיע בעתיד רחוק יותר עם התפתחות ממשקי חיבור מתקדמים יותר למוח) היא תוכל לסייע לעיוורים לזהות סכנות כמו תחבורה מתקרבת ואולי אפילו להחליף במידה מסויימת כלבי נחיה.

עדשות המגע המצלמות של גוגל – בנתיים רק פטנט

Google-eye-camera1

זאת איננה הפעם הראשונה שגוגל מכריזה על מחקר בתחום העדשות החכמות – מוקדם יותר השנה הודיעה גוגל כי היא עובדת על חיישן המשולב בעדשת מגע המסוגל לזהות רמות גלוקוז אצל חולי סכרת.

אם נחזור רגע לתחום הצילום – משקפי ה-Glass (אפילו עם עיצובים מתקדמים כפי שמתכננת גוגל) אינם פיתרון המתאים לכל אחד בכל סביבה. היכולת להתאים עדשה מצלמת אשר תתעד אירועים באופן דיסקרטי לחלוטין תגיע בסופו של דבר, אבל היא נושאת בחובה לא מעט מורכבויות כולל סוגיות כבדות משקל של פרטיות (שמתחילות לצוץ כבר כיום). כך או כך עד שנראה מוצר שכזה בחנויות יעברו כנראה עוד כמה שנים טובות (ובנתיים תוכלו להסתפק ב-Glass אשר ממש במקרה הוצעו אמש ליום אחד למכירה חופשית בארה”ב תמורת 1500 דולרים).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    17/04/2014 ב 12:44 AM

    למיטב ידיעתי, החוק מגן עליך כאשר אתה מצלם או מקליט אירוע שבו אתה עצמך משתתף.

    מותר לצלם אחרים כאשר זה נעשה ברשות הרבים גם תוך אי הסכמת המצולם (ראה צילום ותיעוד עירוני), ואסור לצלם ללא הסכמה קטינים (בכל מקום), או אדם ברשות הפרט שלו (בדלת אמותיו).

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    17/04/2014 ב 1:19 AM

    מותר בארץ לצלם קטינים בשטח ציבורי למיטב ידיעתי. מה אתה עושה אחרי זה עם התמונות זה כבר שאלה אחרת. במדינות אחרות הסוגיה הזאת הרבה יותר מורכבת – באירופה יש לא מעט מדינות בהן אסור לצלם ללא קבלת אישור בכתב (כתב וויתור).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *