ראשי חדשות מנפרוטו 190 – להמציא מחדש את החצובה

מנפרוטו 190 – להמציא מחדש את החצובה

9
0

חברת מנפרוטו הכריזה בסוף השבוע האחרון על עיצוב מחדש של ליין חצובות ה-190 הפופולארי שלה. הגרסה החדשה משפרת את העיצוב והתפקוד של החצובה ומגיעה במגוון גרסאות ואורכים.

ליין חצובות ה-190 של מנפרוטו הפך בשנים האחרונות לאחד הפופולאריים (גם בארץ וגם בעולם), מחיר נמוך יחסית ופונקציונאליות גבוהה הם שהפכו את סדרת החצובות הזו לחביבה על לא מעט צלמים. לאחר מספר שנים של הרצה החליטו בחברת מנפרוטו כי הגיע הזמן לעדכן את הליין עם מספר שינויים חשובים.

דור חדש של חצובות מסדרה 190 – מנפרוטו

Manfrotto 190 3

הינה כמה נקודות בולטות הקשורות לליין ה-190 המחודש:

  • עיצוב כללי משופר אשר נועד להפחית משקל ואורך.
  • המכניזם אשר הופך את העמוד המרכזי לעמוד צידי (ראו סרטון) שונה לגמרי ביחס לדגם הקודם ושופר.
  • פלס נוסף מתחת לחיבור ראש החצובה.
  • מנגנון נעילת רגליים משופר.
  • לחצובה מספר גרסאות: 3 או 4 מפרקים ומבנה עשוי אלומניום או סיבי פחמן (קלים במיוחד).

אורכה של החצובה מקופלת ינוע בין 50-58 ס”מ ו-146 ס”מ כשהיא פתוחה. המשקל יעמוד על 1.3 עד 1.8 ק”ג (בהתאם לדגם) והגובה המינימאלי כשהיא פתוחה יעמוד על 6-8.5 ס”מ (או 35 ס”מ בדגם המיני הבסיסי יותר). עוד פרטים בעמוד הסדרה באתר מנפרוטו.

במגוון גרסאות – מנפרוטו 190

Manfrotto 190 2

על פי חברת ABS יבואנית מוצרי מנפרוטו לישראל הסדרה צפויה להגיע ארצה בעוד 4-5 שבועות ומחירי החצובות בה יחלו מ-850 ש”ח.

פלס בר הזזה בחלק העליון

Manfrotto 190 1

סרטון המציג את הסדרה החדשה של חצובות מנפרוטו

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CDnUlKU-UQE[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

9 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    07/10/2013 ב 11:03 PM

    ההמרה של העמוד המרכזי לזרוע Boom אופקית, היא נכס מועיל מאד לצילומי מקרו כי היא מאפשרת גישה יציבה של המצלמה אל מעבר לטווח המגביל של רגלי החצובה ממיקום האובייקט, ורואים את הגישה הזו נפוצה יותר ויותר בשנתיים האחרונות.

    בעבר, נהגו לפתור את זה באמצעות הרכבת זרוע Boom נפרדת במקום או על גבי ראש החצובה, פעולה שהפעילה עומס רב על מיפרק הראש, ודרוש היה ראש חזק במיוחד כדי להשתמש באדפטציה הזו.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    07/10/2013 ב 11:16 PM

    אנחנו מקווים לנסות את החצובה כשהיא תגיע ארצה בשבועות הקרובים ולתת קצת יותר אנדיקציה עד כמה עניין ה-90 מעלות (עם המערכת החדשה) באמת נוח לעבודה ומועיל.

    השב

  3. Avatar

    ליילה

    08/10/2013 ב 12:53 AM

    יחד עם סיבי פחמן, יאמי.

    השב

  4. Avatar

    גיורא

    08/10/2013 ב 8:08 PM

    אדי – המרת העמוד המרכזי לאופקי איננה חדשה בחצובות האלה, רק המכניקה קצת שונה, ואולי המשקל. תלוי כמובן מה אתה מצלם מקרו אבל בטבע (פרחים, חרקים וכאלה) חצובות אינן בדיוק הדבר היעיל ביותר, את עניין הפלס עליהן מעולם לא הבנתי, ולשימוש בסטודיו יש כנראה חצובות הרבה יותר מתאימות (ודווקא הכבדות) מהסוג הזה. דווקא משום שמנפרוטו עושה מוצרים מצויינים, שמחזיקים הרבה מאד שנים, הדרך העיקרית שנשארה לה בכדי שאנשים בכ”ז יחליפו זה עיצוב ופרסום. מי שיש לו כבר חצובה, ראוי שיבדוק כמה היא באמת חשובה ומשמשת או חלילה תוקעת אותו, כי לפחות לדעתי (ויש לי 3 חצובות מצויינות, שתיים מהן מנפרוטו) חצובה זה אחד הציודים הכי מיותרים שיש לצלם הממוצע…

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    08/10/2013 ב 10:43 PM

    אז כנראה שאני לא צלם ממוצע – אני משתמש המון בחצובה בכל מיני סוגי צילום – מעולם לא הרגיש לי מיותר – להיפך דווקא יש לי תחושה של מחסור בתחום – בעיקר חסרה לי חצובה שולחנית איכותית (כזאת שמסוגלת לרדת לגובה 0 – עד היום לא נתקלנו בשום מוצר כזה גם לא בפוטוקינה אצל הסינים).

    השב

  6. Avatar

    גיורא

    09/10/2013 ב 3:21 PM

    עידו – אני מדבר על צילומי חוץ ואתה כנראה על צילומי פנים. חוץ מזה, ברור שאתה לא צלם ממוצע, אתה ו”ממוצעות” לא הולכים ביחד 🙂

    השב

  7. Avatar

    עידו גנוט

    09/10/2013 ב 4:05 PM

    תודה תודה.
    כן האמת שבפנים חצובה ללא ספק יותר שימושית אבל גם בחוץ אני מוצא לה לא פעם שימושים (אנחנו גם מצלמים לאחרונה הרבה סרטונים ושם בכלל קשה בלי).

    השב

  8. Avatar

    אדי

    11/10/2013 ב 8:18 AM

    לגיורא,

    הסיבה היחידה מבחינתי להחזיק ולהשתמש בחצובה, היא אך ורק לצורך חשיפות ארוכות מ 1/15 שניה, וזה בכלל לא חשוב לי אם מדובר בצילום פנים או חוץ.

    אני משתמש כבר 30 שנה באותה חצובה, Slik Master, ויש לי עבורה כמה ראשים, לפי הצורך.

    השב

  9. Avatar

    אדי

    11/10/2013 ב 8:29 AM

    ראש-שמן מיוחד לצילומי וידאו, ניתן להרכבה על כל חצובה אוניברסלית, וניתן לכוון בו את מידת ההתנגדות בכל ציר-תנועה בנפרד, כדי להשפיע על “חלקות” התנועה ב Pan או ב Tilt.

    מי שלא מכיר את הראשים האלה, מומלץ לנסות אותם בחנות – זה משנה לגמרי את ההתנסות בצילום וידאו, וכמובן את התוצאה המצולמת.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *